Gå til innhold
Hundesonen.no

Siberian Husky valp, navn?


sillychampion
 Share

Recommended Posts

I påsken kommer den nye valpen vår. Hun er en Siberian Husky, svart/grå og hvit. Svært pen! Trenger litt hjelp til kallenavn, da jeg gjerne vil ha litt spesielle navn, imens min bedre halvdel skal ha alt så seriøst og alvorlig :angry:

Derfor lurer jeg på om dere har noen gode forslag til navn? Hun skal hete Miss Piggy (fra Sesame Stasjon) i stamtavlen, men synes virkelig ikke vi kan gå å si "Piggy" til en hund :w00t:

Forslag mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy blir fort litt søtt for en husky, kanskje? =)

Jeg syns Lobo (spansk for ulv, uttales Låbå) er veldig fint, men for tisper blir det grammatisk korrekt å kalle dem Loba. Syns det er kult også, jeg ;)

Scarpa

Sumac (etter en helt utrolig sanger, Yma Sumac. Huskyene synger vel en del?)

Irri eller Jhiqui (tjenerne til Daenerys i bok-serien A Song of Ice and Fire/tv-serien Game of Thrones)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke kalle den for Piggy? Synes det var et kult navn, jeg :bananas:

Vi synes ikke det var så kult :rofl:

Missy blir fort litt søtt for en husky, kanskje? =)

Jeg syns Lobo (spansk for ulv, uttales Låbå) er veldig fint, men for tisper blir det grammatisk korrekt å kalle dem Loba. Syns det er kult også, jeg ;)

Scarpa

Sumac (etter en helt utrolig sanger, Yma Sumac. Huskyene synger vel en del?)

Irri eller Jhiqui (tjenerne til Daenerys i bok-serien A Song of Ice and Fire/tv-serien Game of Thrones)

Missy blir nok litt for søtt ja :lol:

Scarpa var fint da! Og Irri, men tror nok ikke min kjære ville gått med på det .. Hvordan uttales Jhiqui? :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine forslag :) Min bedre halvdel sliter litt med å uttale "vanskelige" navn, eller navn med flere "vanskelige" bokstaver etter seg. Han får feks ikke til å si "arn" eller "J" på engelsk uttale. Derfor må det være litt enkle uttalelser på navnene. De vi har heter Stella, Zandra og Skade .. Har litt lyst at den nye valpen skal ha navn som begynner på "Z" eller "S", men det er egentlig ikke så viktig..

Huff.. dette med å finne navn må være det vanskeligste med valp :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

I påsken kommer den nye valpen vår. Hun er en Siberian Husky, svart/grå og hvit. Svært pen! Trenger litt hjelp til kallenavn, da jeg gjerne vil ha litt spesielle navn, imens min bedre halvdel skal ha alt så seriøst og alvorlig :angry:

Derfor lurer jeg på om dere har noen gode forslag til navn? Hun skal hete Miss Piggy (fra Sesame Stasjon) i stamtavlen, men synes virkelig ikke vi kan gå å si "Piggy" til en hund :w00t:

Forslag mottas med takk :D

Miss Piggy forekommer vel ikke i Sesam stasjon? Miss Piggy er fra Muppetene? The Muppet Show?

Jeg tar høyde for at jeg tar feil altså...

Jeg synes forøvrig godt ei tispe kan hete Lobo, ellers så synes jeg at Luca er fint, Lilo, - jeg er glad i L- navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Piggy forekommer vel ikke i Sesam stasjon? Miss Piggy er fra Muppetene? The Muppet Show?

Jeg tar høyde for at jeg tar feil altså...

Jeg synes forøvrig godt ei tispe kan hete Lobo, ellers så synes jeg at Luca er fint, Lilo, - jeg er glad i L- navn

Mente å skrive Sesame Street, Miss Piggy er fra Sesame Street. Så vidt jeg vet iallefall :P Kan jo hende jeg tar feil og :P Resten av søsknene heter Kermit, Rizzo, Lady, Janice og gonzo.

Sønnen vår heter Lucas, så det hadde blitt litt feil å kalle valpen Luca. Er ikke det er guttenavn forresten? Kjenner ett par bebisgutter som heter Luca ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...