Gå til innhold
Hundesonen.no

Cargoselskap som flyr hund fra USA


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Har du hørt med Trust/SAS?

Jeg tror ikke det er så mange direkteflygninger om det er noen i det hele tatt.

Jeg vet at Trust/SAS har samarbeidende flygninger fra enkelte store internasjonale flyplasser i USA til Frankfurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vet at det er et selskap som flyr direkte til Sverige, men finner ikke ut hvem det er.

Har kontaktet SAS, men ikke fått noe svar.

Opprinnelig skulle hun reise med World Pet Travel, men noen fortalte meg at det blir mye billigere om man bestiller direkte via flyselskapet/Cargoselskapet, og ikke via et mellomledd?

Jeg har sendt mail til flere Cargoselskap, men til nå har bare CoCargo svart. Jeg spurte om de fløy direkte til Sverige eller Oslo, og fikk som svar at oppdretteren i Amerika måtte booke billetten. Ja, takk for at du svarte på det jeg spurte om liksom.

Vedlagt fikk jeg også en pristabell (som jeg la ved nederst i innlegget). Regnet ut at valpen + bur vil veie maks 25 LBS.

Vil det si - utifra tabellen - at det bare koster rundt 559 ($?) å få fraktet valpen til Europa? Om de for eksempel flyr direkte til Amsterdam kan jeg jo bare hente henne der. Valpen vil da få kortere reisevei alene (og slippe flybyttet som jeg har vært litt redd for), OG det vil bli myye billigere.

Hvorfor eget selskap? Vanlige rutefly tar da med seg hund uten passasjer, gjør de ikke?

Jeg har jo tatt kontakt med en rekke flyselskap, men det er cargoselskapene deres igjen jeg blir videresendt til. For eksempel SAS Cargo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å ta kontakt med Simon Ruddle?

Simon.Ruddle@sas.dk

Han har ihvertfall med transport fra UK å gjøre, kan godt hende han vet veien videre for å få ordnet fra US til NO og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor eget selskap? Vanlige rutefly tar da med seg hund uten passasjer, gjør de ikke?

En som ikke er passasjer kan ikke sende bagasje, da er det Cargo og må gjennom et selskap som håndterer slikt.

Dette er noe selskapene er svært glad i, rett og slett som en følge av at dette gir flyselskapene store ekstrainntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som ikke er passasjer kan ikke sende bagasje, da er det Cargo og må gjennom et selskap som håndterer slikt.

Dette er noe selskapene er svært glad i, rett og slett som en følge av at dette gir flyselskapene store ekstrainntekter.

Det vet jeg da, men flyselskapet må jo vite hvem som handler cargo for dem, samt om de flyr direkte eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som ikke er passasjer kan ikke sende bagasje, da er det Cargo og må gjennom et selskap som håndterer slikt.

Dette er noe selskapene er svært glad i, rett og slett som en følge av at dette gir flyselskapene store ekstrainntekter.

Det er jo ikke bare derfor. Det har jo med sikkerheten å gjøre også.

Skulle ønske jeg hadde litt mer innsikt i cargoselskapene gjennom jobben så jeg kunne hjulpet deg, men det har jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bare Chicago hadde vært litt nærmere Boston… dit reiser jeg fra til Norge rundt midten av april.

Lykke til med å få tak i rette folk hos cargoselskapene, har selv vært borti det der :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Har fått svar fra flere flyselskap, men blir henvist videre til egne Cargoselskap for dyr.

Dette var svaret fra en av de:

All of our live animals bookings out of the United States need to come from a Pet air carrier. In the Chicago area they are as follows:

Edit:

Dette var det Lufthansa som skrev. De flyr direkte fra Chicago til Frankfurt, så å hente henne i Frankfurt er da også et alternativ hvis prisene er greie hos disse selskapene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA flyr de ikke med dyr som baggasje i det hele tatt. Du "maa" sende hunden med CargoSelskap hvis du skal fly innenlands. Saa at de henviser deg til cargoselskap er ikke saa rart.

Hvis du flyr valpen fra Chicago/N.Y direkte til Europa kan du bruke europeeiske selskap som opererer med andre regler enn amerikanske flyselskap.

S.A.S har direkte-flygniner til baade Arlanda, Kobenhavn, Oslo og Amsterdam fra N.Y/Chichago. De bruker TrustForwarding saa du kan jo ta kontakt med dem.

Skal valpen fly alene, eller henter du den?

... ogsa er det store sporsmalet, hvilken tid paa aaret er det snakk om? Amerikanske flyselskap har ikke lov til aa frakte dyr om sommeren pga varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA flyr de ikke med dyr som baggasje i det hele tatt. Du "maa" sende hunden med CargoSelskap hvis du skal fly innenlands. Saa at de henviser deg til cargoselskap er ikke saa rart.

Hvis du flyr valpen fra Chicago/N.Y direkte til Europa kan du bruke europeeiske selskap som opererer med andre regler enn amerikanske flyselskap.

S.A.S har direkte-flygniner til baade Arlanda, Kobenhavn, Oslo og Amsterdam fra N.Y/Chichago. De bruker TrustForwarding saa du kan jo ta kontakt med dem.

Skal valpen fly alene, eller henter du den?

... ogsa er det store sporsmalet, hvilken tid paa aaret er det snakk om? Amerikanske flyselskap har ikke lov til aa frakte dyr om sommeren pga varmen.

Takk for svar! Sendte mail til Trust tidligere i dag.

Valpen skal fly alene i midten av april, så det skal ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter for å si at en venninne drar ned og henter henne med fly, og da har jeg noen spørsmål til :)

Valpen veier nok rundt 6 kg, og reiser i samme bur som en annen basenji som veier ca 8 kg(?). Altså skal det to hunder i samme bur. Må det betales overvekt på grunn av dette? Koster det ellers noe å frakte hund som spesialbagasje?

Reisen blir mest sannsynlig med KLM, men jeg skjønner ikke sidene deres... https://www.klm.com/travel/no_no/prepare_for_travel/baggage/excess/bagagge_piececoncept.htm#p1

Under "priser for dyr" i sone 4 (USA) står det 200$. Er dette utenom overvekt? Eller alle slags dyr under 75 kg? Dobles dette beløpet når man reiser med to dyr?

*sende mail til KLM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA er da sone 3 ut fra hva jeg kan lese.. (De forente stater)

Det koster $200 for dyr i kabinen (som håndbagasje) ser det ut som for meg..

Det står ikke noe om prisen som innsjekket bagasje på den siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De $200 er etter hva jeg forstår betaling for valp i kabin, mens det ikke står oppgitt pris i cargo.. Du må nok prate med noen som driver med sånt for å få gode svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We thank you for your e-mail.

Flights operated by Air France, KLM and Delta Air Lines limit the transport of pets to cats and

dogs. The costs depend on the destination. Also, if the pet is travelling as check-in baggage and

the transfer at Amsterdam Schiphol Airport lasts longer than 2 hours, an additional fee of EUR 150

(or USD/CAD 200) will be charged to cover the animal?s care during the transfer. The transport of a

cat or dog is not included in the free baggage allowance.

Please note that restrictions and embargoes may apply to the transport of cats and dogs during

periods of low temperatures. This is especially relevant during the summer or winter schedule or

when the flight involves a small aircraft.

Fikk jo egentlig ikke svar på spørsmålet mitt, så sendte en ny mail. Slik jeg har forstått det blir vi ikke belastet beløpet på 150 EUR fordi vår mellomlanding i Amsterdam bare er på èn time (og hundene da slipper å sjekkes in på "Pet Hotel").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig bare ( :P ) - hva skjedde med "World Pet Travel" som du omtalte så positivt i tråden om Pim? Jeg satt og leste det og stilte spørsmålstegn til meg selv pga routings som virket merkelig, men jeg veit ikke om det bare var pris eller annet som gjorde at dere gikk vekk fra dem?

Skal selv fly T/R OSL-ORD de siste dagene av Mars, men det var vel litt tidlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...