Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagligvare butikk vs dyrebutikk fòr?


Janis
 Share

Recommended Posts

Var hos vet istad og da var det en katt som hadde levd på butikkfor hele livet som nå hadde krystaller i urin som ofte var normalt på butikkfor.

Men jeg forstår jo folk, er jo immari billig med butikkfor.

Ja, og jeg har en katt som kun har gått på kvalitetsfor men som hadde masse krystaller allerede et år gammel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det hos meg nå: Alltid tørr fòr tilgjengelig. Hun er ikke stor spist på det. Hun får noe over en t- skje med vom. Ikke mer nå, sånn at hun blir helt vant med det. Hun sluker det fort. Gir det før normal middagstid, slik at magen ikke skal slite om natta.

Jeg håper på å gi mest mulig vom.

Kan hun virkelig få rå kyllinglår? Hva med de små beina i kylling?

Ben rester etter en kotelett middag kan hun få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det hos meg nå: Alltid tørr fòr tilgjengelig. Hun er ikke stor spist på det. Hun får noe over en t- skje med vom. Ikke mer nå, sånn at hun blir helt vant med det. Hun sluker det fort. Gir det før normal middagstid, slik at magen ikke skal slite om natta.

Jeg håper på å gi mest mulig vom.

Kan hun virkelig få rå kyllinglår? Hva med de små beina i kylling?

Ben rester etter en kotelett middag kan hun få?

Rå ben, uansett hvilket dyr de er fra kan hun fint få. Rester etter middag, dvs stekte/kokte skal hun IKKE få, det er de som splintrer seg opp og kan skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kyllinglår blir litt stort, kan du gi henne rå kyllingvinger :)

Jeg gir min avskjær når jeg lager middag og jeg. Jeg er ikke så glad i blod og fett på kjøtt, så kutter f.eks av fettet på kyllingfilet, oksekjøtt og koteletter og gir til hunden. Innimellom kjøttdeig, men da uten salt. Hun elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom kjøttdeig, men da uten salt. Hun elsker det!

De hadde tilbud på vann- og saltfri kjøttdeig på Rema her om dagen, så jeg måtte kjøpe noen dåser, til en viss valps stooooooooore glede. :jump: Skulle egentlig kjøpe V&H den dagen, det er tross alt billigere uansett, men så hadde de ikke åpent. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun virkelig få rå kyllinglår? Hva med de små beina i kylling?

Ben rester etter en kotelett middag kan hun få?

Min hund får av og til RÅ kyllingvinger, av typen "billig svenskekjøtt" i svær pose, kjøpt ved grensa. Det er veldig populært! Du får ofte kjøpt sånt rimelig i frysedisken på butikken også, av billigmerker. :- )

Aldri gi hunden varmebehandlede ben av noe slag, da de kan splintre og gjøre stor skade innvendig. Rå ben er mykere og splintrer ikke.

Jeg gir (i likhet med mange andre) kyllingvingene dypfryste (rett fra fryseren, overhodet ikke tint) fordi i fryst tilstand blir det betraktelig mer renslig mens hunden spiser det. Den tiner hver bit i munnen, så det er ingen fare, men det blir ikke noe klin og søl av å spise det siden den er fryst. Men det er også en viktig faktor at i fryst tilstand, så tvinges hunden til å tygge kyllingvingen skikkelig, og ikke slurver med tyggingen av beina inni.

Kotelettben er det samme; gis rått. Skjærer du av benet FØR det stekes slik at hunden får det rått, er det helt ok. Men ikke gi hunden bein som er stekt først. Samme grunn som ovenfor.

Vi pleier å skjære av bein før steking vi, og er litt rause og lar det sitte godt med kjøtt igjen rundt beinet, så får hunden det. F.eks. når jeg lager gryte fra bunnen av og kjøper et svært stykke bogkjøtt m/bein, så skjærer vi av beinet under matforberedelsene og så får hunden det. Hun ligger og koser seg med det i et par timer, og det er veldig, veldig stas å få rå bein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...