Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten test...


Margrete
 Share

Din hunds hverdag  

162 stemmer

  1. 1.

    • Hunden slippes i hagen/hundegård
      65
    • Tur opp og ned gata (2-300 m.)
      34
    • Tur rundt kvartalet +
      62
    • Ingen av delene, hunden står ute i gård hele dagen, eller har tissekasse inne
      1
  2. 2.

    • 1 time ++
      106
    • 1/2 - 1 time
      51
    • 0 - 1/2 time
      3
    • Bikkja står i hundegård, henger ute med meg når jeg holder på ute, har det artig nok inne med meg
      2
  3. 3.

    • Hunden slippes i hagen/hundegård
      51
    • Tur opp og ned gata (2-300 m.)
      41
    • Tur rundt kvartalet +
      69
    • Ingen av delene, hunden står ute i gård hele dagen, eller har tissekasse inne
      1
  4. 4.

    • Trener du fast mot konkuranse 1 + hver dag (alle grener)
      8
    • Trener du fast mot konkuranse 1/2 - 1 t hver dag (alle grener)
      29
    • Trener du for moro 1/2 -1 time hver dag
      23
    • Trener for moro når det faller seg slik
      92
    • Driver ikke med slik, har familiehund og venn :)
      10
  5. 5.

    • Ja
      92
    • Nei
      14
    • av og til, av og til ikke.
      23
  6. 6.

    • Ja
      23
    • Nei
      36
    • av til hver dag, av og til ikke noe
      70


Recommended Posts

Jeg lå i natt våken, sjeldent bra, og da fant jeg ut at jeg lyst til å finne ut hvor mye tur dere egentlig går om dere fikk en anonym avstemning. Jeg er ikke så flink til dette med andre turer i løpet av dagen og går med kronisk dårlig samvittighet for det. Når jeg prøver å spørre litt rundt om så får jeg enten svært diffuse svar eller så får jeg svar som gir meg enda dårligere samvittighet. Så da tenkte jeg da, enten så juger andre, eller så er jeg en skikkelig dårlig hundeeier som lar hundene ligge inne uten å være annet enn ute i hagen og en liten tur opp og ned gata her. Dermed lagde jeg en avstemming.

Så stem vekk, men husk å vær ærlig med dere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm Margrete.. slet litt jeg, for av og til er det jo dager hvor biskene ikke får annen tur enn rundt kvartalet! (dvs rundt tomta i praksis her da.. dårlig med kvartaler) :)

Du er vanskelig du! Da er jo tomta kvartalet :P Eller bare ut i hagen... Er de løse; ut i hagen, Er de i bånd, rundt kvartalet :P Her har du jo faktisk en liten mulighet til å gjøre det bedre uten å juge! Ut i hagen høres jo litt sånn slapt ut, mens rundt kvartalet er jo hakket før lang tur :P

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vanskelig du! Da er jo tomta kvartalet :P Eller bare ut i hagen... Er de løse; ut i hagen, Er de i bånd, rundt kvartalet :P Her har du jo faktisk en liten mulighet til å gjøre det bedre uten å juge! Ut i hagen høres jo litt sånn slapt ut, mens rundt kvartalet er jo hakket før lang tur :P

:lol: Mente ikke det tullehøna! Mente at du kunne hatt med et spørsmål til om antall dager i uka/mnd hunden ikke får tur/aktivisering annet enn en runde eller 2 rundt tomta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglet litt alternativ her da. Ettersom jeg gjør litt enten eller (det teller ikke slik som nå når jeg venter valper eller når jeg jobber nattevakt, da er det faktisk ingen av alternativene som heter "spaser tur" :lol: )

Men jeg trener jo noen timer eller trimmer de noen timer, så det ble tur 1 time+++ og trening hverdag 0,5-1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke svart jeg, for det siste spørsmålet hadde ikke svaralternativer som passet helt :D. Jeg trener jo mot konkurranser, men det er ikke hver dag det blir hodetrening på dem - det er enten trening eller tur på mine hunder - begge deler rekker jeg rett og slett ikke på en kveld etter jobb og før jeg må legge meg :D.

Morgen og kveld blir det kun sånn "luftetur rundt kvartalet" på hundene her - dvs de får rønne opp i skogen (det er vel muligens 500 m) og gjøre det de må, også går vi hjem igjen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: Varierer, enten være ute på tomta, der de kan tusle litt oppi skogsholtet sjøl, eller tur i skogen/jordene på en halvtime-time.

Formiddag/ettermiddag: Tur i skogen, fra 1 - 5 timer.

Kveld: Sjøllufting på tomta.

Ellers pleier de også å være mye ute på tomta når døra er åpen på våren/sommeren/høsten. Men de foretrekker egentlig å ligge i soffaen..

Trening: Når jeg føler for det :lol: Da for morro og konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg trener mot konkurranse, men jeg trener ikke hver dag. Til gjengjeld blir det ganske lenge når jeg trener, så jeg valgte 1/2-1t om dagen, for det blir sikkert omtrent det om jeg deler tida opp utover uka :) På sommern blir det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å stemme 100% riktig. Med 9 hunder blir de alltid sluppet ut i hundegården for lufting. Langturen vår varierer i tid, som regel minst en time. men da løper bikkjene med en fart på 10-18 ++ km/h. For oss er turens lengde i km og krevendehet i terreng viktigere en lengde i tid. Hovedturen er også vår "trening mot konkurranse", jeg trener ikke annet en trekk med de. det hender vi går turer også, men det er ikke ofte. Hundene får ikke turer hver dag, men ca 4-5 turer pr uke, jeg ønsker ikke at de skal ha en forventning om tur hver dag, samt at de må få en dag eller to innimellom å hvile. Dessuten gidder jeg rett og slett ikke å ut med det når været er ille.... :P (med mindre værutsiktene er like ille langt fremmover da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener mot konkurranse, men jeg trener ikke hver dag. Til gjengjeld blir det ganske lenge når jeg trener, så jeg valgte 1/2-1t om dagen, for det blir sikkert omtrent det om jeg deler tida opp utover uka :) På sommern blir det mer.

Enig der. Jeg trener ikke hver dag mot konkurranse, men jeg trener ikke bare for moro skyld når det passer meg heller, så den var litt vanskelig. Så jeg valgte som du :)

Om morgenen slippes hun ut i hagen.

På langturen valgte jeg 1/2t - 1t for det er vel så lenge vi går tur i gjennomsnittet.

På kvelden blir hun sluppet ut i hagen igjen. Om jeg er hos Carl får hun kanskje en runde rundt i nabolaget, bare for å forsikre meg om at hun bæsjer ute, sånn siden hun har hatt noen bæsjehendelser her inne før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: Tur til nabogata (tar ca 30 minutter)

Ettermiddag (rett etter jobb): Tur til nabogata (tar ca 15 minutter)

Langtur (ca 19/20.00): 1-2 timer

Kveld (23/24): Samme som morgen: tur til nabogata på ca 30 minutter

Trener litt av og på, som det faller oss inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen; Slippes ut i ca 15 min.

Formiddag; Er med i stallen og løper gærninger rundt på store store arealer som de vil i alt fra en time til tre timer.

Langtur; 1-3 timer, men ikke hver dag. kanskje 3-4 dager i uken?

Kveld; Enten med i stallen der de løper gærninger i en time eller vi går en liten runde på 20 min.

Itillegg så jogger mannen med dem annenhver dag alt fra 5km til 2 mil, men han bytter på hvem han har med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det gjennomsnittlig slik:

Morgen ut i hagen på do. Tur enten før jobb, eller på formiddagen hvis jeg ikke er på jobb og den turen er på en halvtimes/tre kvarters tid. Så får han gå på do i hagen når han vil. Så ettermiddags/ kveldstur på en halvtimes/tre kvarters tid.

Dette er fast. Så er vi noen ganger i uken på turer hvor han får løpt fritt. I skogen, på stranda osv. Han må få løpt ut litt steam. Om våren kan jeg begynne å sykle med han.

Trener ikke på noe spesiellt.

Så vi er ikke de mest aktive folkene akkurat. Men har ikke dårlig samvittighet. Jeg ser det på hunden om han trenger mer aktivitsering og da får han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en skade i beinet som er veldig opp og ned i formen. Og noen dager er utrolig ille. Og da går det ut over turene. Han kommer seg alltid ut 3-4 ganger om dagen, men det hender (dessverre) at det kun blir 4x10 minutter pga smerter.

Ellers så får han normalt 15 minutter om morgenen, 5 minutter tissing rett etter jobb, så 30-60 minutters "langtur", før han får en tissetur rett før vi skal sove. Jeg leier leilighet, så jeg kan ikke bare slippe han ut og la han tisse på tomten. Men han får alltid "lette på trykket" når jeg står opp, da går han bare 50meter bort i gata løs og tilbake igjen.

Han bruker kløv på langturen minst 4 ganger i uken. Ikke allverdens vekt, men nå har han to tunfiskbokser på hver side. :innocent:

Trener bare på gøy når jeg husker på det.

Krysser alle fingre og tær på at neste operasjon blir vellykket. Alle gode ting er 3, er det ikke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Morgen tur på 20 minutter før jobb.

*Langtur på alt fra 2-3 timer rett etter jobb.

*1 times tur på kvelden.

*liten lufte runde før natta.

Får tur hver dag men,trening er det dårlig med!Er løs det meste av alle turene også.Må legge til jeg jobber fra 06-12.30 så går jo ut på langturen klokka 13.Frøkena her har helt fint klart seg med mindre turer men,jeg føler hun bør få såpass,så liker jeg gå turer også da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig, for ingen dag er lik her. De luftes i hagen morgen og kveld (en halvtime begge ganger, ca), og på dager med god tid får de lydighetstrening i ca en time og deretter tur i en time eller to. Dette er på dager hvor jeg har studiedag og ikke jobber (en gang i uken og i helger). På dager hvor jeg er på skolen får de som oftest sykkeltur, joggetur, en skogstur eller skitur på 1-1 1/2 time. På sommeren inkluderer vi sportrening og slikt med skogsturene.

På dager med dårlig tid er de ute i hagen i ca 3 timer totalt, og de er også ute i hagen en del timer ellers. Tia og Ikke løper da konstant, og blir mer slitne av det enn de fleste joggeturene (ettersom jeg har blitt begrensende kondis, hehe). Spaserturer i bånd gidder jeg ikke, for det tapper ikke litt energi engang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her måtte jeg krysse av for hage/hundegård men "hagen" her er på fler hundre mål så det ble litt missvisende.

Her får hundene san ca dette

morgen fra en kort tur ut til ca 20 min, kommer ann på hvor god tid vi har.

I løpet av dagen en tur fra en time og oppover til ca syv timer.

Så har vi ca en til to tisse turer til som kan vare fra kort tur på 5 min til ca 20 min

Så har vi kos og trening i tilleg.

Godt jeg har voksen sønn og at det ikke finnes støv på mni hjerne bare alle andre plasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: Bort til bilen ca 200 meter

Langturen: Skjer i arbeidstiden med andre hunder og er på minimum en time. Noenganger så heldige at de kan være med på to turer, da blir det ca 2 -3 times tur totalt ettersom en tur ofte er litt over en time.

Kveldsturen: Som oftest bare rundt kvartalet. Hender de får mer om vi ikke har trent og de ikke har vært med på to turer. Eller jeg vil ha en skitur..

Trening: Trener fast mot konkurranse en time +

Går tur hver dag, trener av og til hver dag og av og til ikke noe.

Dette er helt ærlig, men er heldig med jobben og lever et hundeliv for tiden...

Helgene er slappest hos oss, men går alltid tur og / eller trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...