Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til Bearded Collie-hannvalp


trulte
 Share

Recommended Posts

Har fått oss en Bearded Collie-valp, men har enda ikke klart å finne det perfekte navnet. De to som jeg foreløbig har tenkt på er Error og Cirka, men vet ikke helt...

Har igrunnen ingen kriterier, men vil ikke ha et for vanlig navn, og helst et navn med 2 stavelser.

post-4773-0-95898200-1330212705_thumb.jp

Andre navn jeg har hatt på lista er :

Blitz

Frekk

Dille

Lillebror

Demo

Lille

Ka

Sam

Qur

Yatzy

Nye forslag eller meninger?

Endret av trulte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker også Frekk, men siden jeg er nordlending blir uttalen Frækk, og da var det ikke så kult lengre :rolleyes2:

Han kommer fra Falkstolhågens i Mo i Rana (lurer på om SusanneL her inne eier faren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen - så kjempekoselig å se et av Moby-barna her, da! Og ja - pappsen bor her hos meg.

Han ser jo riktig så herlig ut, da - er det hannvalp nr 5, tro?

JEG syntes jo navnet Demo var kjempekult, da - kort, enkelt, to stavelser og sånn passe sært. Cirka er jo også kult, selv om jeg kjente en riesen som het Sirkka (finsk kvinnenavn, tror jeg).

Lykke til med den lille, håper han er en like grei valp som faren var. Sånn akkurat tilstrekkelig "dum og deilig" til å være enkel og grei i hele oppveksten uten alt for mye ugang og styr..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nommen, så utrolig nydelig han er! :wub: Gratulerer så mye.

Noen navn i farten i litt samme kategori:

Krutt,

Crash,

Kaliber,

Akrobat,

Moro,

Sporty,

Uniq.

Vil du ha noe helt spesielt kan man jo ta noen navn fra eksotiske frukter som Pomelo, Pepino, Ogen, Kiwano.

Noe på latin: Canis (hund), Pes (pote), Cor (hjerte), Amor (kjærlighet), Habeo (gøy/morsomt), Gaudium (glede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe på latin: Canis (hund), Pes (pote), Cor (hjerte), Amor (kjærlighet), Habeo (gøy/morsomt), Gaudium (glede).

Nerdepirking på gang :icon_redface: , men habeo betyr "jeg har" eller "jeg holder" (og pes er en litt mer generell betegnelse for "fot"). :P

Og de sa jeg aldri ville få bruk for latin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerdepirking på gang :icon_redface: , men habeo betyr "jeg har" eller "jeg holder" (og pes er en litt mer generell betegnelse for "fot"). :P

Og de sa jeg aldri ville få bruk for latin.

Haha, ok, da funket ikke oversettelsen min så godt som jeg trodde. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner og navneforslag :-) Navn er vanskelig...

Næmmen - så kjempekoselig å se et av Moby-barna her, da! Og ja - pappsen bor her hos meg.

Han ser jo riktig så herlig ut, da - er det hannvalp nr 5, tro?

JEG syntes jo navnet Demo var kjempekult, da - kort, enkelt, to stavelser og sånn passe sært. Cirka er jo også kult, selv om jeg kjente en riesen som het Sirkka (finsk kvinnenavn, tror jeg).

Lykke til med den lille, håper han er en like grei valp som faren var. Sånn akkurat tilstrekkelig "dum og deilig" til å være enkel og grei i hele oppveksten uten alt for mye ugang og styr..

Susanne

Foreløbig er han kjempegrei, men nå har han jo bare vært her 2 dager. Regner med det kommer litt rampestreker etter hvert. Det hører jo til i valpetiden.

Det er valp nr 1. Ville egentlig ha nr 5 på grunn av tegningene hans, men han ble "snappa" opp rett før meg, og havnet i Sverige.

Koselig:

Pepper

Pjusken

Påsan

Natur:

Myrull

Krekling

Kuling

Vinter

Maritimt:

Styrbord

Babord

Akter

Bauen

Messa (tispenavn, kanskje)

Akademisk:

Proffen

Nerden

Sitat

Kilde (kan også gå under natur)

Pepper var fint! Må vurderes nærmere.

Nommen, så utrolig nydelig han er! :wub: Gratulerer så mye.

Noen navn i farten i litt samme kategori:

Krutt,

Crash,

Kaliber,

Akrobat,

Moro,

Sporty,

Uniq.

Vil du ha noe helt spesielt kan man jo ta noen navn fra eksotiske frukter som Pomelo, Pepino, Ogen, Kiwano.

Noe på latin: Canis (hund), Pes (pote), Cor (hjerte), Amor (kjærlighet), Habeo (gøy/morsomt), Gaudium (glede).

Krutt var også litt kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...