Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dette tror jeg er hannhunden, var med en tispe også.

Men trenger kanskje ikke å nevne at han klippet fra han kom (kort tid etter oss ca. 09.00) og til han var i ringen, ca. 10.30 :P

Hunden var rimelig bustete og slik da han kom, og endte i den formen der :P

Skrevet

Denne var kraftig (sammenligna med Mozza) og flott, synes jeg! :)

Du vet at krøllene er rettet ut, sant? :lol: De ser mye kraftigere ut når de er fluffet opp. Men det ser ut til å være en hannhund, veldig nysgjerrig på hvem det er..

Skrevet

Du vet at krøllene er rettet ut, sant? :lol: De ser mye kraftigere ut når de er fluffet opp. Men det ser ut til å være en hannhund, veldig nysgjerrig på hvem det er..

Altså, bare så du veit det, så er jeg ganske dreven på bichon frisé-klipp og grooming, så jeg skjønner akkurat hvordan de har gjort det. :lol:
Skrevet

Altså, bare så du veit det, så er jeg ganske dreven på bichon frisé-klipp og grooming, så jeg skjønner akkurat hvordan de har gjort det. :lol:

Da skjønner du mer enn meg :P

  • Like 1
Skrevet

Du vet at krøllene er rettet ut, sant? :lol: De ser mye kraftigere ut når de er fluffet opp. Men det ser ut til å være en hannhund, veldig nysgjerrig på hvem det er..

I følge katalogen heter han Cimisa's For Your Eyes Only, åpen klasse. Det var visst også med en juniortispe :)

(og jammen meg hadde ræ*en min sneket seg med bak her også :innocent: )

Siri Eveline: Du tok ikke tilfeldigvis bilde av amstaffen som var føre disse i ringen?

Skrevet

I følge katalogen heter han Cimisa's For Your Eyes Only, åpen klasse. Det var visst også med en juniortispe :)

(og jammen meg hadde ræ*en min sneket seg med bak her også :innocent: )

Siri Eveline: Du tok ikke tilfeldigvis bilde av amstaffen som var føre disse i ringen?

Takk! Juniortispa, har du navnet hennes også? :P

Skrevet

Javisst! Hun heter Cimisa's Busnel :)

Ok, kjenner til oppdretter. Hannhunden er en forhund, noe som forhåpentligvis forklarer hvorfor man trengte så mye klipp :P

Håper jeg...

Skrevet

Ok, kjenner til oppdretter. Hannhunden er en forhund, noe som forhåpentligvis forklarer hvorfor man trengte så mye klipp :P

Håper jeg...

Begge eies av samme person som også er del-oppdretter, står det iaf i katalogen. De er forøvrig hel-søsken fra (samme kombinasjon gjort 2 ganger).

Men dette finner du sikkert ut i dogweb også, jeg bare babler ;)

Skrevet

Begge eies av samme person som også er del-oppdretter, står det iaf i katalogen. De er forøvrig hel-søsken fra (samme kombinasjon gjort 2 ganger).

Men dette finner du sikkert ut i dogweb også, jeg bare babler ;)

Har ikke dogweb på Mob :P

Oppdretter er bror av en barndomsvennine, verden er liten :P Så jeg har snoket på hjemmesiden dems før og lagt merke til Hannhunden. Liker han, han er flott.

  • Like 1
Skrevet

I følge katalogen heter han Cimisa's For Your Eyes Only, åpen klasse. Det var visst også med en juniortispe :)

(og jammen meg hadde ræ*en min sneket seg med bak her også :innocent: )

Siri Eveline: Du tok ikke tilfeldigvis bilde av amstaffen som var føre disse i ringen?

Det gjorde jeg dessverre ikke, var helt tilfeldig at jeg fikk tatt bilde av disse.. ellers har jeg bare litt fuglisser, ridgeback og dalmis :P

Er det stumpen din på det første bildet?

Er så gøy å ta bilder på utstilling og legge ut på sonen, for det sniker seg alltid en sonis inn i bildet uten at man vet det Hihi!

Skrevet

Er det stumpen din på det første bildet?

Er så gøy å ta bilder på utstilling og legge ut på sonen, for det sniker seg alltid en sonis inn i bildet uten at man vet det Hihi!

Ikke bare det første bildet egentlig :teehe:

Og ja, det sniker gjerne en sonis eller to i bakgrunnen hehe...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...