Jankaa Skrevet 24. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 Dette er familiens eventyrmix, ei tispe på snart ni år, som vi henta i Rogaland for 8 1/2 år siden. Vi fikk på det tidspunktet vite hva hun er blanding av, men etter som årene gikk, og hunden byttet bosted oftere enn jeg bytter sokker, så gikk det rett i glemmeboken hvilke raser hun var blanding av. Amy er en liten hund, på 40 cm, og er ca 10 kg tung, hvor dette er hennes idealvekt. Hun er en lett hund å ha i hus (hvis man ser bort i fra miljøskadene hun har), og svært treningsvillig, og hun er også relativt robust. Dette er en hund med MASSE lyd. Hun bjeffer ikke nødvendigvis så mye, men hun klynker og piper, og 'prater', og boffer, og uler og er generelt veldig... Snakkesalig. En herlig hund, med MASSE personlighet. Klarer dere å se noen spesielle tegn som kan kobles til ene eller andre rasen? Har dere sett noen lignende ? (Jeg hadde synest det var ekstremt morsomt å se kullsøsken, dersom det finnes, nemlig). Her er hun uklippet og mindre pen spør du meg.. Dette bildet er tatt for et år siden. Her er hun 5 år, ca. Ikke klippet her heller, så det er tydelig at pelsen fikk fart på seg nå i nyere tid. Fluffydyret! Nybarbert, og litt 'flævv' Dette var det nærmeste jeg hadde av oppstilte bilder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caro Skrevet 24. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 kan det være noe jack Russel der kanskje?? å kanskje en type terrier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 24. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 Det hadde vært litt lettere å vurdere om du hadde tatt bilde av henne oppstilt fra siden og også et forfra i høyde med henne. Røyter hun? For meg kan hun være alt av en eller annen bichón-rase og en eller annen terrier. Digger at det ene øret står mens det andre henger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 24. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 Det hadde vært litt lettere å vurdere om du hadde tatt bilde av henne oppstilt fra siden og også et forfra i høyde med henne. Røyter hun? For meg kan hun være alt av en eller annen bichón-rase og en eller annen terrier. Digger at det ene øret står mens det andre henger! Jeg innså at jeg ikke hadde ett eneste oppstilt bilde av henne, hehe! Skal få tatt noen fler, og lagt ut i løpet av dagen Hun røyter moderat, men har MYE løs/'død' underull som må gres ut. Ja, det er liksom et særpreg hun har, disse ørene sine ! Skal legge ut noen flere bilder, jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 24. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 Synes det er terrier i henne Kanskje Chinese Crested (er jo så populært å blande med alt mulig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 24. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 Cairn Terrier (event Australsk Terrier) og en Bichon rase. Bichon Havanaise? Bichon Frise? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 24. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 Cairn Terrier (event Australsk Terrier) og en Bichon rase. Bichon Havanaise? Bichon Frise? Jeg tenkte Norwich-terrier evt. australsk. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 24. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2012 Hun minner litt om Tequila til Marianne her inne . Men hva hun er vet ingen.. Marianne drasset henne med seg fra Spania når hun jobbet der. Pelsen er striere enn Teq sin da. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 25. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 Ligna veldig på en dings jeg har treffi på litt her. Eneste jeg husker av opphav er at det var nakenhund i han med tydelig underbitt og litt "gremlins" look. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 25. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 jeg tenkte med en gang cairn terrier og malteser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 25. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 Den nederlandske smoushonden er veldig lik, og jeg har pratet med raseklubblederen i Nederland, men denne rasen eksporteres altså IKKE. Ergo.. Ikke smoushond ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 25. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 Hun minner meg litt om den hunden på 7th Heaven serien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 25. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 Synes det er terrier i henne Kanskje Chinese Crested (er jo så populært å blande med alt mulig) Jeg tenkte også noe terrier og chinese crested powder puff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 25. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 Jeg ser terrier i henne, er frempotene større enn bakpotene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 25. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 Alle potene er ca like store. En millimeter eller to forskjell forran og bak. Kan forøvrig nevne at jeg da vi fikk henne har notert ned navnet hennes i min slite rasebok, på siden der Welsh Corgi Pembroke har sin rasepresentasjon.. Dette var da mens vi ende husket hvilke raser det var blanding av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts