Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeleiren *prat-og-diskusjon*


Cavalier&Collie

Skal du på hundeleiren i år?  

31 stemmer

  1. 1.

    • Ja, seff!
      4
    • Har ikke fått svar enda, men er ganske sikker.
      6
    • Har ikke fått svar og jeg tror ikke jeg får vært med.
      0
    • Nei.
      21


Recommended Posts

Det er for 13-25, ja:)

Og du med Tinka.. Så kult at du også skal på leiren! Er 14 år selv (ble det for 2 dager siden 8) ) og har en labradortispe!

Var på leiren i fjor jeg:) Var Cita og en labbe til der :D

Hva trener du med hunden din da?

Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hei og hopp! Skal på NKKU leiren. Er det noen som er erfarne i lydighet som skal på leiren? Konkurerer selv i eliten uoffisiellt foreløpig. Er det fler som er på elite nivå som skal? Hvilke klasse er dere andre som skal i? :) Blir morro å få utvekslet erfaringer med øvelsene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser for meg Tinka og jeg i eliteklassen.. :)

Nei, her i huset går det foreløpig bare på hverdagslydighet, men trener nå alene på bronsemerkeøvelsene, så får vi se om vi ikke klarer en bronsemerkeprøve i løpet av året (det er vel prøve på leiren, men det er jo ikke sikkert at vi klarer den..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Så hjemmesiden til Tinka. Kjempe fin side og nyyyydelig hund. Så valpene og ble helt valpesyk...... :) Lykke til med bronsjemerket. Dere klarer det sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal! Tar med enten Cello eller en hund fra oppdretter. Det var meningen jeg skulle ha med pappaen til Tassen, men jeg vet ikke hvordan det blir med det når utstillingen her på Leknes er den helga vi må reise for å komme tidsnok fram til leira.. Men det gjør egentlig ikke noe, for alle hundene deres er bare fantastiske;) Må bare huske å spørre dem hvilke hunder de skal stille ut her:o)

Gleder meg sånn! Tror jeg kommer med for jeg sendte inn påmeldinga første dagen den kom på nett. Har valgt agility og handling;) Gleder meg skikkelig til å prate HUND med noen som faktisk vil høre om emnet!:):)

Foreløpig så har jeg hørt om flere Cavalier'er som skal dit, så det blir jo morsomt;) Også er det allerede noen hunder jeg vet som skal dit, som jeg VIRKELIG gleder meg til å hilse på:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt AG og handling.. Handling får min egen del siden Tasha ikke stilles ut:p og AG fordi det ikke er en sjans i havet at jeg kunne ha valgt lydighet:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka:

Jeg konkurrerer i lydighet. Hun kan alle øvelsene til klasse 3 :D

Håper på lydighetschampionatet en gang...

Trener ellers agility, blodspor, rundering og driver en god del med utstilling og handling.

Trener bruks en gang i uken, lydighet en og agility to 8)

Ps Vicky!

Vi skal nok lære masse av hverandre :D

Diskutere og preike om lydighet og lære gode triks av hvernadre;) ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte forresten handling og agility. Men ville jo velge lydighet også da :D Angrer kanskje litt på at jeg tok agility siden jeg trener det så ofte?

Var bare folk mellom 13-17 år der i fjor.

Da tok jeg også handling og agility.

Men jeg får trent en del lydighet med instruktør også da :D For Adam (instruktøren) trente jeg masse med i fjor selv om jeg ikke hadde det som valg :D

Vi fikk ofte "ekstraundervisning" hvis vi spurte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er det sikkert, jeg har fått plass! :D

Mamma sendte mail på fredag, og det samme gjorde jeg (snakket ikke med hverandre om det). Mamma fikk svar om at jeg har kommet med, men siden jeg sendte klokken ti på kvelden har ikke jeg fått svar på mailen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg skal! Tar med enten Cello eller en hund fra oppdretter. Det var meningen jeg skulle ha med pappaen til Tassen, men jeg vet ikke hvordan det blir med det når utstillingen her på Leknes er den helga vi må reise for å komme tidsnok fram til leira.. Men det gjør egentlig ikke noe, for alle hundene deres er bare fantastiske;) Må bare huske å spørre dem hvilke hunder de skal stille ut her:o)

Gleder meg sånn! Tror jeg kommer med for jeg sendte inn påmeldinga første dagen den kom på nett. Har valgt agility og handling;) Gleder meg skikkelig til å prate HUND med noen som faktisk vil høre om emnet!:D:)

Foreløpig så har jeg hørt om flere Cavalier'er som skal dit, så det blir jo morsomt;) Også er det allerede noen hunder jeg vet som skal dit, som jeg VIRKELIG gleder meg til å hilse på;))

Det er 3 Cavalierer - 2 hanner og en tispe.

KOM MED - SENDTE E-POST TIL NKKU - ELLER JEG FIKK MAIL AV DEM ...!! SKAL HA MED LISSI!! (BLACK/TAN)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen setter pris på å bli med Tinka og meg på morgenlufting (les: slippe dem løs så de får leke), sånn at iallfall jeg får en hund som kan fokusere på noe annet enn å mase på meg eller forstyrre de andre hundene (ser ikke akkurat fram til den alderen hun kommer til å være i da...). :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...