Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeleiren *prat-og-diskusjon*

Cavalier&Collie

Skal du på hundeleiren i år?  

31 stemmer

1. 1.

• Ja, seff!
      4
    • Har ikke fått svar enda, men er ganske sikker.
      6
    • Har ikke fått svar og jeg tror ikke jeg får vært med.
      0
    • Nei.
      21

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg tnekte jeg kunne lage en post der hvor man kuan snmakke om hundeleiren i August.

Jeg har et spørsmål anng. hundeleiren: Vet noen hvor jeg kan leie, låne skaffe meg et bur billig eller gratis?

Vi trenger å øve på å sitte i bur og trenger et, noen forslag?

Og ikke minst: skal du på leiren?

Skrevet

Skal være med med min hypergale hund som vil være midt i den verste pubertetstida da, vårt store hundebur og 5 tonn med godbiter. Blir moro å møte andre hundeinteresserte på min alder, mange kjenner jeg jo fra Dyrenett, Hundesonen og Canis også.. :(

Skrevet

ja, og det er bare for barn mellom 13 og 17 år.

En Østfoldgutt på bare 12!!

Har (ikke) en Cavalier King Charles Spaniel på ca. 6 år.

Lissi & Alek

ja ja jeg er jo bare 10 år for gammel tror du eg kan snike meg inn der? :( , tenkte meg at det var noe slikt og ikke minst så holdes det vell på østlandet som vanlig, men med 3 hunder i hus så har vell vi nokk til egen hundelier her hjemme ja. :wink:

Skrevet
Skal være med med min hypergale hund som vil være midt i den verste pubertetstida da, vårt store hundebur og 5 tonn med godbiter. Blir moro å møte andre hundeinteresserte på min alder, mange kjenner jeg jo fra Dyrenett, Hundesonen og Canis også.. :(

Er du ikke mere end 17 år? :(

Skrevet

Hehe, så feil kan man ta gitt. :(

Tinka er familiehunden vår ja, selv om jeg "styrer" mest med henne for å si det sånn.. Såfremt jeg ikke får anledning til det kommer hun til å bli boende hos mamma og pappa når jeg flytter ut. Trist blir det, men det blir nok litt vanskelig å få hybel hvor det er greit med hund, og å ha tid til både studier, hund og et lite sosialt liv. Men vi får se.. :wink:

Skrevet

Leiren er for alle mellom 13 og 25 da

-Kristina&Lunah- Jente 15 og Sheepdogvalp

[Jo mer jeg ser av mennesket, jo mer beundrer jeg hunden]

uansett så er jeg for gammel til å komme inn der. :wink:

Skrevet
Sommerleir for NKKU-medlemmer over 13 år arrangeres 8.-12. august på Frya Leir, Ringebu i Gudbrandsdalen.

(hentet fra nkk.no)

Og siden man kan være 25 og medlem i NKKU kan man være med også, regner jeg med.. Men i fjor tror jeg nok at de fleste var under 20.. :wink:

Skrevet

Jeg skal kaaaanskje dit... HVIS jeg får snakket med Maren om når hunden jeg skal låne har løpetid! :-o

Men men... Vi skal se det går så bra så! hehe! :(

Tror leiren bare er for de mellom 13 og 17... Mener å ha lest det i brosjyra jeg fikk i posten fra NKKU... Men men.. Who knows?

Skrevet
Tusen takk for tipset.

off topic:  

Åssen uttales Kooikerhund?

* Kåjkerhund?

* Ko-ikerhund?

* Kojkerhund?

Hehe. Jeg har alltid sagt Kåjkerhund :?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...