Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeleiren *prat-og-diskusjon*

Cavalier&Collie

Skal du på hundeleiren i år?  

31 stemmer

1. 1.

• Ja, seff!
      4
    • Har ikke fått svar enda, men er ganske sikker.
      6
    • Har ikke fått svar og jeg tror ikke jeg får vært med.
      0
    • Nei.
      21

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg tnekte jeg kunne lage en post der hvor man kuan snmakke om hundeleiren i August.

Jeg har et spørsmål anng. hundeleiren: Vet noen hvor jeg kan leie, låne skaffe meg et bur billig eller gratis?

Vi trenger å øve på å sitte i bur og trenger et, noen forslag?

Og ikke minst: skal du på leiren?

Skrevet

Skal være med med min hypergale hund som vil være midt i den verste pubertetstida da, vårt store hundebur og 5 tonn med godbiter. Blir moro å møte andre hundeinteresserte på min alder, mange kjenner jeg jo fra Dyrenett, Hundesonen og Canis også.. :(

Skrevet

ja, og det er bare for barn mellom 13 og 17 år.

En Østfoldgutt på bare 12!!

Har (ikke) en Cavalier King Charles Spaniel på ca. 6 år.

Lissi & Alek

ja ja jeg er jo bare 10 år for gammel tror du eg kan snike meg inn der? :( , tenkte meg at det var noe slikt og ikke minst så holdes det vell på østlandet som vanlig, men med 3 hunder i hus så har vell vi nokk til egen hundelier her hjemme ja. :wink:

Skrevet
Skal være med med min hypergale hund som vil være midt i den verste pubertetstida da, vårt store hundebur og 5 tonn med godbiter. Blir moro å møte andre hundeinteresserte på min alder, mange kjenner jeg jo fra Dyrenett, Hundesonen og Canis også.. :(

Er du ikke mere end 17 år? :(

Skrevet

Hehe, så feil kan man ta gitt. :(

Tinka er familiehunden vår ja, selv om jeg "styrer" mest med henne for å si det sånn.. Såfremt jeg ikke får anledning til det kommer hun til å bli boende hos mamma og pappa når jeg flytter ut. Trist blir det, men det blir nok litt vanskelig å få hybel hvor det er greit med hund, og å ha tid til både studier, hund og et lite sosialt liv. Men vi får se.. :wink:

Skrevet

Leiren er for alle mellom 13 og 25 da

-Kristina&Lunah- Jente 15 og Sheepdogvalp

[Jo mer jeg ser av mennesket, jo mer beundrer jeg hunden]

uansett så er jeg for gammel til å komme inn der. :wink:

Skrevet
Sommerleir for NKKU-medlemmer over 13 år arrangeres 8.-12. august på Frya Leir, Ringebu i Gudbrandsdalen.

(hentet fra nkk.no)

Og siden man kan være 25 og medlem i NKKU kan man være med også, regner jeg med.. Men i fjor tror jeg nok at de fleste var under 20.. :wink:

Skrevet

Jeg skal kaaaanskje dit... HVIS jeg får snakket med Maren om når hunden jeg skal låne har løpetid! :-o

Men men... Vi skal se det går så bra så! hehe! :(

Tror leiren bare er for de mellom 13 og 17... Mener å ha lest det i brosjyra jeg fikk i posten fra NKKU... Men men.. Who knows?

Skrevet
Tusen takk for tipset.

off topic:  

Åssen uttales Kooikerhund?

* Kåjkerhund?

* Ko-ikerhund?

* Kojkerhund?

Hehe. Jeg har alltid sagt Kåjkerhund :?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...