Gå til innhold
Hundesonen.no

Pit bull angrep


idaa.sp
 Share

Recommended Posts

Greia er vel at man bruker et hardt slag/klyp/dra i buken for å gi hunden et sjokk eller en overraskelse sånn at den slipper det bittet den har der og da, og man får sjansen til å få den andre hunden unna (eller mennesket). Er hunden i "angrepsmodus" så vil den jo prøver å angripe igjen, men som i situasjonen beskrevet over her, står den der med strupen til en annen hund mellom tennene så må man jo først få løs det den holder før man har mulighet til å gjøre noe annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bedre å klype hardt i buken enn å slå?

Fordi jeg får et godt tak med den ene hånda først et annet sted på hunden.. Helst forann ved brystet (den skal brues til å trekke hunden unna), også er andre hånda på magen til hunden.. Jeg sier slipp, og om den ikke slipper så drar jeg sånn at den får vondt og åpner munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, FD, for jeg tviler på at de aller fleste mennesker klarer å tenke sånn i en kritisk situasjon.

I'm done.

Klarer ikke folk ta ordentlig ansvar så får de vurdere om de bør ha ansvar for hund. Jeg har aldri hatt nytte av å slå hunder. Den ene min har bitt seg fast i hunder før og jeg bruker samme metoden vær gang, jeg gir hunden en sjanse til å slippe. Det kan også gå ann å bruke en cesar milan metode i nøden, å kvele hunden med renneløkke når den sitter bitende fast i noe. Og ei renneløkke kan lages av vanlig kobbel på 2 sekunder, men jeg er ikke noe fan av CM og metoden der skulle bare blitt brukt i nød, da vil du også ha kontroll på hunden når den har slippet taket. Slag får den bare til å slippe i 2 sek. og bite seg fast igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å vente til hunden slipper, klikke og gi godbit for å belønne ønsket adferd :P

Først så tenkte jeg at jeg bare skulle klikke på "Liker", men så fant jeg ut at jeg veldig gjerne ville fortelle historien om da mine aller beste godbiter kom til sin rett...

Jeg hadde langtidstørka biter av vom i lommen da jeg var ute og luftet hundene mine. De kom selvsagt med en gang da jeg ropte da det plutselig brøt ut et svare spetakkel litt lengre nede på gangstien (de elsket langtidstørka vom :lol:). Jeg tok alle fire og bandt dem (alle hadde selvsagt ergonomisk korrekt designede seler på seg, og kobbel i økologisk tilvirka lær fra selvdøde tapi-okser) veldig forsiktig i et passe stort tre (det er viktig at ingen trær blir ødelagt når man binder hunder i dem, trær har også følelser).

Så gikk jeg rolig med bortvendt blikk dit spetakkelet var og fikk et overblikk over situasjonen. I utgangspunktet hadde jeg jo hørt at det lignet på et hundeangrep og at en spe barnestemme hysterisk ropte på hjelp, men det er viktig å få et riktig bilde av hele opptrinnet før man gjør noe, uansett.

Ganske riktig, ungen som idiotisk nok bare skreik og skreik (og dermed bare gjorde alt verre) hadde en stakkars forvirret (og sikkert trist) bulleblandingshund (det var ihvertfall det som sto i avisene senere) hengende fast i skulderen sin. Dyret ble så forvirra av hylene og veivinga med armene til dette barnet som ikke visste noenting om hvordan dyr skal behandles, at han bare hang der, byttet grep innimellom og fikk plutselig tak i ungens hode.

- DA benyttet jeg anledningen til å strekke fram hånden med de langtidstørka vombitene, og siden ungen hadde besvimt og endelig tidde stille så fikk den lille valpen omsider fred nok til å se at jeg bare ville den godt og at faren var over for dens del. Den slapp barnet og spiste med god appetitt av maten jeg tilbød.

Jeg tok den ekstra, ergonomisk korrekte selen og kobbelet av økologisk tilvirka tapiokse-hud på hunden (hadde alltid en sånn i survival-kiten når jeg luftet hundene mine), og tok bissevovven med meg bort til mine egne hunder og ruslet inn i solnedgangen og hjemover. Jeg leste senere at barnet hadde mistet synet på ett øye og måtte amputere den ene armen ved albuen, men mener at det kan han takke seg selv for så mye som han skreik og bar seg.

Personlig er jeg helt sikker på at å rive hunden i buken gjøre andre smertefulle inngrep i denne situasjonen bare ville gjort vondt verre, og utsette dyret for unødvendig lidelse. Det viste seg jo i praksis at litt ordentlig god godis var mer enn nok.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke folk ta ordentlig ansvar så får de vurdere om de bør ha ansvar for hund. Jeg har aldri hatt nytte av å slå hunder. Den ene min har bitt seg fast i hunder før og jeg bruker samme metoden vær gang, jeg gir hunden en sjanse til å slippe. Det kan også gå ann å bruke en cesar milan metode i nøden, å kvele hunden med renneløkke når den sitter bitende fast i noe. Og ei renneløkke kan lages av vanlig kobbel på 2 sekunder, men jeg er ikke noe fan av CM og metoden der skulle bare blitt brukt i nød, da vil du også ha kontroll på hunden når den har slippet taket. Slag får den bare til å slippe i 2 sek. og bite seg fast igjen.

Altså, jeg ser og leser hva du skriver. Når det er sagt så har jeg på noen og tjue år som hundeeier opplevd ett stygt angrep en gang, og du dæven som jeg slo og sparket! INGEN skal få røre min hund så det renner blod eller psyke ut av den! Så jeg lurer jo litt på hvor du bor eller hva du leker med på ettermiddagene når du stadig opplever slik. Mulig jeg har misforstått deg litt på veien, men jeg har fått inntrykk av at du opplever slikt titt og ofte.

*klippe hysterisk morsomt innlegg*

*lerogler* Takk Lotta for en herlig latter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke folk ta ordentlig ansvar så får de vurdere om de bør ha ansvar for hund. Jeg har aldri hatt nytte av å slå hunder. Den ene min har bitt seg fast i hunder før og jeg bruker samme metoden vær gang, jeg gir hunden en sjanse til å slippe. Det kan også gå ann å bruke en cesar milan metode i nøden, å kvele hunden med renneløkke når den sitter bitende fast i noe. Og ei renneløkke kan lages av vanlig kobbel på 2 sekunder, men jeg er ikke noe fan av CM og metoden der skulle bare blitt brukt i nød, da vil du også ha kontroll på hunden når den har slippet taket. Slag får den bare til å slippe i 2 sek. og bite seg fast igjen.

Funderer bare litt på hvordan man får dratt en renneløkke over halsen på en hund som henger fast i noen, jeg.... også lurer jeg litt på hvordan man skal få tak i bukskinnet og dratt vekk en hund som henger fast i armen din og bare biter seg fast hardere og hardere...

*klippe*

OMG :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke folk ta ordentlig ansvar så får de vurdere om de bør ha ansvar for hund. Jeg har aldri hatt nytte av å slå hunder. Den ene min har bitt seg fast i hunder før og jeg bruker samme metoden vær gang, jeg gir hunden en sjanse til å slippe. Det kan også gå ann å bruke en cesar milan metode i nøden, å kvele hunden med renneløkke når den sitter bitende fast i noe. Og ei renneløkke kan lages av vanlig kobbel på 2 sekunder, men jeg er ikke noe fan av CM og metoden der skulle bare blitt brukt i nød, da vil du også ha kontroll på hunden når den har slippet taket. Slag får den bare til å slippe i 2 sek. og bite seg fast igjen.

Med tanke på alle de små fine benene og vakre hovedpulsårer ikke minst meget vesentlige hjernekoblinger, så er det langt bedre enn å sparke de?

OM en hund flyr på ett menneske på den måten som denne videoen viser her, og om man hører etter så er det ikke første gangen. Så hadde jeg både sparket og slått. En hund som flyr slik i mennesker har ikke livetsrett. Om den flyr slik i andre hunder uten grunn og eier uten kontroll så har den heller ikke livetsrett etter min mening.

Jeg har vel opplevd 2 ganger å skille "dødskamper" og hadde jeg brukt den teknikken du beskriver så hadde jeg hatt bitt i hele ansiktet, nakken, halsen o.l. Egentlig fra begge hunder. De er ikke kontaktbare overhode, de reagerer ikke på en så lav smerte som du beskriver her når de kjemper for å ikke dø/drepe. Om jeg hadde kommet i nærheten med fingrene i noe annet enn bakbena så hadde jeg vært noen fingrer i mangelvare.

De fleste slosskamper lar seg stoppe med ett "HEI" eller en liten dytt i hunden, men når det begynner gå på liv og død så er det ikke nok og ikke pokker om jeg blir fingrer kortere. Kjenner nok av de som ikke har fungerene fingerer, eller i mangelvare pga de skulle ta i halsbånd e.l. i en slik ordentlig "dødskamp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg får et godt tak med den ene hånda først et annet sted på hunden.. Helst forann ved brystet (den skal brues til å trekke hunden unna), også er andre hånda på magen til hunden.. Jeg sier slipp, og om den ikke slipper så drar jeg sånn at den får vondt og åpner munnen.

Det er vesentlig forskjell på å bryte opp en slåsskamp mellom to hunder, og å løsne en hund fra et menneske. En hund VET at det er stor forskjell på mennesker og hunder. Jeg vet hva du nettopp har blitt utsatt for, så jeg skjønner at du er oppskaket og reagerer som du gjør, men når du ser hvordan hunden angriper denne damen, så hadde det ikke vært noe poeng i å gå mellom på denne måten. Den hadde da bare angrepet den som gikk imellom på samme måte istedet - når du har hånden foran brystet på hunden, kan den lett få tak i deg istedet.

Ellers er jeg enig i at det er utrolig tragisk at slikt skjer, men jeg hadde også slått. Og sparket. Og hylt og skreket og veivet med armene. Og vært særdeles lite korrekt. For det er sånn jeg er når jeg får panikk.

Men, hvorfor er det bedre å klype hunden enn å slå den? Den får jo vondt av begge deler.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit uansett hvilken situasjon. Hunder skal ikke slåes, det vet folk som liker hunder.

Hvorfor i all verden mener du at man ikke har rett til selvforsvar? Man blir angrepet, men så skal man bare stå der som et nek, iflg deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Takk til Lotta, knall innlegg!

Så til FB: Hvis du noengang har blitt angrepet av en rasende hund, hadde du aldri skrevet dette sludderet om å si slipp, dra i bukskinnet osv. Da hadde du visst at du blir nærmest paralysert av smerte og sjokk, før panikken tar deg. Og da gjør du alt for å overleve- slår, sparker, skriker, og tenker overhodet ikke rasjonelt og fornuftig. Det beste hadde sikkert vært å legge seg ned og spille død, og når den skremte og forvirrede hunden roet seg, klappe den forsiktig og si at såså, det var ikke så alvorlig ment...jeeezeees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renneløkke kan lages av tur båndet har jeg sagt, der du har ei løkke til hånd og en kobbel til å feste hunden. Du legger båndet strakt over halsen til hunden og putter kobbelen igjennom løkken du vanligvis har håndet i når du går tur, når den er igjennom holder du kobbelen i hånda og løfter hunden vekk.. Det betyr at du kan feste renneløkke på hunden uten å tre den over hodet fordi den er jo bitt fast i noe. I nøden er det en bedre metode fordi den vil ikke ødlegge hodet på hunden og du vil ha hunden i kobbel når den slipper taket.. Det er bare noe eieren bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renneløkke kan lages av tur båndet har jeg sagt, der du har ei løkke til hånd og en kobbel til å feste hunden. Du legger båndet strakt over halsen til hunden og putter kobbelen igjennom løkken du vanligvis har håndet i når du går tur, når den er igjennom holder du kobbelen i hånda og løfter hunden vekk.. Det betyr at du kan feste renneløkke på hunden uten å tre den over hodet fordi den er jo bitt fast i noe. I nøden er det en bedre metode fordi den vil ikke ødlegge hodet på hunden og du vil ha hunden i kobbel når den slipper taket.. Det er bare noe eieren bør gjøre.

Det der hadde ikke jeg hatt tid til om en hund hadde bitt seg fast i noe hvertfall... Jeg måtte skille to DIGRE hannhunder en gang. Begge var større enn meg, jeg var alene, og de var i gang med en skikkelig slåsskamp. Ingen av hundene var mine. Hva skulle jeg gjøre? Jeg sparka og slo det jeg var god for. Ønsket at jeg hadde en stokk av noe slag, men fant ingen. Et under at jeg klarte å skille dem tilslutt. Tenk så mye skade de kunne gjort på hverandre, eller på meg? Nei, man gjør det man må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer ikke å skille 2 hunder med litt størrelse hvis de virkelig er ute etter ett 'kill'. Har observert kamper der 3 store og kraftige menn gjorde det de kunne og med all makt sparket i baller, skallet, slo osv .... helt uten reaksjon på hundene. Er man heldig, så kan man skille de 'mellom' bittene, men henger de, så henger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å se! Å slå hunden i hodet ser jeg desverre ikke problemet med i den situasjonen og lignende. Hun var heldig etter min mening, det der kunne ha gått mye verre, nå vet ikke jeg hvor store skadene ble, men så ut som om hun kom "billig" ut av det, etter forholdene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke folk ta ordentlig ansvar så får de vurdere om de bør ha ansvar for hund. Jeg har aldri hatt nytte av å slå hunder. Den ene min har bitt seg fast i hunder før og jeg bruker samme metoden vær gang, jeg gir hunden en sjanse til å slippe. Det kan også gå ann å bruke en cesar milan metode i nøden, å kvele hunden med renneløkke når den sitter bitende fast i noe. Og ei renneløkke kan lages av vanlig kobbel på 2 sekunder, men jeg er ikke noe fan av CM og metoden der skulle bare blitt brukt i nød, da vil du også ha kontroll på hunden når den har slippet taket. Slag får den bare til å slippe i 2 sek. og bite seg fast igjen.

Så om jeg, som er en liten jente på ett par og femti kilo ikke klarer å dra en rottweiler, pitbull, etc. som er tyngre enn meg bort fra min hund, burde jeg ikke ha ansvar for hund? Jeg har kontroll på min egen hund, og kunne dratt henne unna, men om det var en annen hund som kom etter henne, og som jeg ikke hadde klart å løfte unna så hadde jeg slått og sparket alt jeg hadde orket for å få den andre hunden unna min. Det hadde rett og slett vært den eneste løsningen. Synes ikke det på noen måte tilsier at jeg ikke burde ha hund. Å bruke flere minutter på å lage en rennaløkka kan jo rett og slett bety forskjellen på liv og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...