Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmetråden


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg drømte mye rart i natt, men nå har jeg glemt det. Det var om Marie faktisk. Kan det være fordi jeg så henne i går tro :whistle:

Det var en hyggelig drøm, men jeg kan ikke huske hva vi holdt på med.

Ellers har jeg drømt om Ida her for litt siden, at hun var litt alle soniser's mor og ikke bare Ia sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så bra at du laga den i dag. Jeg drømte faktisk i natt at JeanetteH fikk masse Talli bebiser, så nesten hele sonen fikk en valp hver- inkludert meg selv :D Blir ikke påvirket av å sitte på sonen til man legger seg serru! :icon_redface:

Jaja, alle skal få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et GRUSOMT mareritt i natt! :ermm: Jeg drømte at jeg løp for å rekke en buss til jobben. Og akkurat da jeg nådde igjen bussen og hoppet på (i fart) så oppdaget jeg at jeg hadde på onepies! Måtte HIVE meg ut, for jeg kunne jo ikke komme på jobb kledd slik!

teletubbies.gif

Da legger jeg inn dette marerittet mitt, som jeg la ut i AN for en stund tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så bra at du laga den i dag. Jeg drømte faktisk i natt at JeanetteH fikk masse Talli bebiser, så nesten hele sonen fikk en valp hver- inkludert meg selv :D Blir ikke påvirket av å sitte på sonen til man legger seg serru! :icon_redface:

Jaja, alle skal få!

:lol:

Desverre husker jeg ikke alle "sonen" drømmene jeg har hatt, men det kommer nok flere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av og til noen merkelige drømmer som definitivt skyldes mitt opphold på Sonen :lol:

Nattens drøm - der et esel kom og satte seg på meg og nesten kvalte meg - tror jeg dog var trigget av at jeg så på "Ei iskald verd" på tv i går, og så på at en ulv jaktet på en bison som forsvarte seg riktig bra blant annet med å tråkke på ulven med bakbeina... kanskje? *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har en gammel gyngestol av tre. Jeg drømte i natt at gyngestolen hadde blitt litt overdimensjonert, og at Mona hadde begynt å ligge i den. Jeg syntes det var rart at hun var komfortabel med det, for når hun klatret opp i den så begynte den jo såklart å gynge heftig fra side til side :P

Drømmen var også veldig trist, fordi jeg visste at hun var død og at det var absolutt siste gang jeg kom til å se henne, så jeg prøvde å kose og klemme så mye jeg kunne :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden drømte jeg at en god kompis av meg døde, og jeg var kjempelei meg. Men under begravelsen var det meningen at alle skulle være glad og ha en slags fest, så alle sammen begynte å synge en skikkelig gladsang. Jeg lo/gråt litt mellom teksten, og så reiser kompisen min seg fra kisten og joiner syngingen og dansingen.

Finn en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en forferdelig drøm for noen dager siden. Jeg hadde innvolsorm og jeg kasta opp laaaaange hvite bendelormer og kunne dra ut kilometervis av dem ut av halsen :no: Og pappa ville ikke kjøre meg til sykehuset og ingen sykehus hadde ledige timer, for det var ikke akutt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAA!!!!

Jeg kom nettopp på hva jeg drømte i natt. Jeg drømte at jeg og en til (uspesifisert person) var på besøk hos Margrete her inne for å finne ut av ett eller annet. Margrete bodde i et rent palass av et hus! Altså type fire etasjer, ekstremt store trapper med røde tepper og gullkanter. Det var butlere over alt. Vi satte oss ned for å spise noe snacks mens vi snakket, Margrete var veldig overbærende og rik.

Hun hadde også masse masse dverger som var kledd i rosa klær som gikk rundt og var underholdning. Alle møblene og pynten var sånn som man gjerne tenker at befinner seg inni et slott.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det marerittet for noen dager siden! Jeg, samboer og ei venninne var ute å kjørte, hadde med oss Bamse og Shensi. Plutselig endret Bamse seg til en zombiehund (altsååå, det var ekkelt! Seriøst :no: ) Så måtte vi inn på en butikk da, og når vi kom ut i bilen igjen så var zombieBamse borte :frantics: Vi lette og lette, endevente hele bilen, men nei, bortevekk. Så vi kjørte videre da, med bare Shensi med... Trodde vi :cry: Plutselig kom zombieBamse fram fra under setet og hoppet oppi setet bak i bilen der jeg og Shensi satt. Så begynte han med en så innigranskauen ekkel knurring og flekking av tenner mot Shensi, Shensi var liiiivredd! Det var jeg også :no: Siste jeg husker fra drømmen er at zBamse kastet seg mot Shensi... Blæ, den var fææl altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte i natt at Eine og jeg skulle debutere i lydighet og han var like dårlig som han var søndagen, skikkelig unghundsvirrehue og kunne ikke alle øvelsene. Stress! Også var NBE der og skulle filme :) Var rent letta da jeg våkna og skjønte at jeg har noen måneder på meg enda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at Benedicte ringte meg og sa at jeg måtte komme og hjelpe henne med å lage tomatsaus. Hun bodde ikke på Greverud, men i stedet i leiligheten på Bislett. Bortsett fra at den ikke lenger lå i tredje etasje, men i tolvte etasje. Det fant jeg ikke ut, så jeg måtte ta en lang omvei som involverte at jeg møtte en rekke av mine venner i tillegg til min mormor som sa at det var farlig å gå ut så sent på kvelden (klokka var ca. tre på ettermiddagen). Til slutt kom jeg i alle fall fram, og der stod Benedicte med en stavmikser og en gryte som hun hadde tatt poteter, egg, buljong og olje oppi. Jeg mente at det kanskje ville være en fordel å ha hakkede tomater, tomatpuré og ferske tomater i en tomatsaus, så hun fant fram en boks med tomatpuré som det var gått hull på, så alt inni den hadde muggnet (ble skikkelig usikker på stavemåten av det ordet nå kjenner jeg). Hun puttet alt i gryta og sa at det som er grønt er sunt.

Det verste er at hun er nesten like lost på matlaging i virkeligheten, så jeg er egentlig ganske sanndrømt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at Benedicte ringte meg og sa at jeg måtte komme og hjelpe henne med å lage tomatsaus. Hun bodde ikke på Greverud, men i stedet i leiligheten på Bislett. Bortsett fra at den ikke lenger lå i tredje etasje, men i tolvte etasje. Det fant jeg ikke ut, så jeg måtte ta en lang omvei som involverte at jeg møtte en rekke av mine venner i tillegg til min mormor som sa at det var farlig å gå ut så sent på kvelden (klokka var ca. tre på ettermiddagen). Til slutt kom jeg i alle fall fram, og der stod Benedicte med en stavmikser og en gryte som hun hadde tatt poteter, egg, buljong og olje oppi. Jeg mente at det kanskje ville være en fordel å ha hakkede tomater, tomatpuré og ferske tomater i en tomatsaus, så hun fant fram en boks med tomatpuré som det var gått hull på, så alt inni den hadde muggnet (ble skikkelig usikker på stavemåten av det ordet nå kjenner jeg). Hun puttet alt i gryta og sa at det som er grønt er sunt.

Det verste er at hun er nesten like lost på matlaging i virkeligheten, så jeg er egentlig ganske sanndrømt.

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til Thailand med familien til kjæresten (de er sånn familie som alltid blir litt fulle og krangler i virkeligheten, men så er de venner igjen dagen etterpå,hehe..). Alle var drita fulle på flyplassen, men jeg kunne ikke finne billetten min! Jeg hadde pass, men jeg rotet og rotet rundt i sekken og kunne ikke finne billetten. Pga. stress begynte alle å krangle, bestemødrene gråt, og bestefaren var sint og sa "nå går jeg og henter Volvoen, jeg parkerer på fremsida og plukker dere opp der!". Så gikk alle ut av flyplassen. Steve syntes i grunn det var greit å ikke dra til Thailand tror jeg, vi skal jo dit om 4 mnd uansett (i virkeligheten) :D

Syns det var litt surt at de ikke kunne lete meg opp ved hjelp av passet mitt, de måtte ha papirbilletten for å kunne sette igang prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt fikk Talli bebiser igjen (disse kelpievalpene altså, de kommer til meg hver natt!). Men denne gangen kom det 3 tisper og 2 hannhunder, trodde jeg. Men jeg fant aldri ut om det stemte, for sonen var blitt endret drastisk på fordi Espen hadde vært på ferie :lol: Så jeg fant ikke frem. Og Jeanette hadde spammet hjemmesiden sin med andre oppdrettere sine kull, for å henvise sine valpekjøpere som ikke fikk valper videre. Så jeg kom aldri frem til dit hvor det stod hvor mange valper som faktisk hadde kommet og hvem som hadde fått valper eller ikke.

Men så møtte jeg Jeanette på en utstilling. Gruppefinalene var slik at hver hund skulle ha et show. Talli hadde vunnet rasen og Jeanette skulle ha et matematikk show :lol: Jeg ble spurt om jeg kunne være med, og fikk en del hvor jeg skulle leke veldig bedrevitende i matte (noe jeg overhode ikke er ) og dele ligningene, og kalkulere de og masse annet jeg ikke forstod. Dette hadde vært Ingvild sin del, som kunne slikt i matte, men hun kunne ikke være med likevel. Så der stod jeg som et spørsmålstegn og ikke ante hva jeg skulle finne på :P Gjett om jeg savnet de gamle gruppefinalene hvor hundene bare løp rundt i en ring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt fikk Talli bebiser igjen (disse kelpievalpene altså, de kommer til meg hver natt!). Men denne gangen kom det 3 tisper og 2 hannhunder, trodde jeg. Men jeg fant aldri ut om det stemte, for sonen var blitt endret drastisk på fordi Espen hadde vært på ferie :lol: Så jeg fant ikke frem. Og Jeanette hadde spammet hjemmesiden sin med andre oppdrettere sine kull, for å henvise sine valpekjøpere som ikke fikk valper videre. Så jeg kom aldri frem til dit hvor det stod hvor mange valper som faktisk hadde kommet og hvem som hadde fått valper eller ikke.

Men så møtte jeg Jeanette på en utstilling. Gruppefinalene var slik at hver hund skulle ha et show. Talli hadde vunnet rasen og Jeanette skulle ha et matematikk show :lol: Jeg ble spurt om jeg kunne være med, og fikk en del hvor jeg skulle leke veldig bedrevitende i matte (noe jeg overhode ikke er ) og dele ligningene, og kalkulere de og masse annet jeg ikke forstod. Dette hadde vært Ingvild sin del, som kunne slikt i matte, men hun kunne ikke være med likevel. Så der stod jeg som et spørsmålstegn og ikke ante hva jeg skulle finne på :P Gjett om jeg savnet de gamle gruppefinalene hvor hundene bare løp rundt i en ring!

:lol:

Og om utstilling begynnte bestå av matte så hadde jeg sluttet med den sporten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer så veldig om nytt dyreselskap, har ikke siden jeg var 11 år hatt bare ett dyr før, og selvom hunden min selvsagt gir utrolig mye, skulle jeg gjerne hatt fler dyr.

Men det får jeg ikke enda, da vi leier og bare fått tillatelse til denne hunden, så skal iallefall få flyttet til kjøpt leilighet før den tid. :(

Så drømmer veldig ofte om at jeg får meg de rareste dyr, fra valp til elefantbaby! Hehe.

Så drømmer jeg ofte at jeg er gravid av en eller annen grunn.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har vært litt vel mye valpetanker i det siste, og ikke minst valpeprat her inne på sone for inatt drømte jeg endel om valper og sonenfolk. Jeg husker ikke så mye av de nå lenger, det eneste var en særdeles søt fawn briardvalp som Siri skulle ha. Og i går så drømte jeg at jeg vasket tisseflekker etter egen valp. Litt enspora om dagen si? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...