Gå til innhold
Hundesonen.no

Løfter beinet når han tisser


Ballong
 Share

Recommended Posts

Min var sen på denne fronten, husker det var en tid vi trodde det aldri kom til å skje og han ble litt "mobbet" for at han enda tisset som en tispe av andre, men plutselig skjedde det alikevel, gitt. :) Aldri sett en så liten valp løfte benet, skjer som regel i kjønnsmodningen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhunden min løftet av og til beinet når han tisset allerede da han var 9-10 uker gammel. Han hadde neppe noe bevisst forhold til hva han gjorde, det var nok mer en slags reflekshandling, tror jeg. Han var nok rundt 5-6 mnd gammel da han løftet beinet jevnlig når han tisset :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linux løftet beinet etter at vi hadde hatt han bare få dager, da var han 8-9uker. På motsatt side av skalaen; ene vorstheren til søsteren min løftet ikke beinet før han var nærmere 2 år, og han gjør det veldig sjeldent fortsatt, og nå er han snart fem... Så det varierer veldig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikken kommer etterhvert. Eller, mine svigerforeldres boston terrier er nå 3 år, og han tisser fortsatt på forlabbene sine;)

Kuma begynte å løfte beinet da hun var et halvt år ca. Hun løfter det fortsatt ikke jevnt. Jeg husker ikke når Boris begynte, men han tisser fortsatt på framfoten sin (han er 5 år nå). :P

Lovende :lol: Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kuma begynte å løfte beinet da hun var et halvt år ca. Hun løfter det fortsatt ikke jevnt. Jeg husker ikke når Boris begynte, men han tisser fortsatt på framfoten sin (han er 5 år nå). :P

Men tisper skal IKKE løfte beinet når de tisser - så å bruke ei tispe som målestokk på hva som er normalen og ikke blir liksom pittelitt feil. Jentehunder skal sitte å tisse dem...

Noah løftet på beinet når han var ett par tre måneder, men det ble borte - han begynte ikke å gjøre det bevisst før han var langt over året og fortsatt så sitter han å tisser om han må veldig på do.... Faren hans var enda eldre når han begynte å løfte beinet, han kunne fint sitte å tisse mer enn han løfta beinet og sånn var han hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikken kommer etterhvert. Eller, mine svigerforeldres boston terrier er nå 3 år, og han tisser fortsatt på forlabbene sine;)

Sorry, men :lol:

Marvin var litt treg egentlig. Han løftet benet etter at jeg hadde hatt han en stund, men da bare en gang nå og da. Og han ble nesten overrasket over at det ene benet gikk i været når han skulle tisse. Han ble litt sånn her :blink:

Tror ikke han fast løftet benet før han var noen måneder gammel. Kanskje 4-5 ellerno +* Husker ikke eksakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min satt og tisset til han var.. tja, 6 mnd kanskje. Så fikk nabotispa løpetid, og vips begynte han å løfte beinet (vet ikke om det var en sammenheng der, men det var allikevel en artig tilfeldighet isåfall) :P Holdt vel på i to uker med å bytte på mellom å løfte beinet eller sitte, og nå tisser han nesten alltid med beinet løfta. Utenom hvis han er veldig gira, da virker det som han glemmer seg og setter seg ned :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo løfter beinet enten han tisser eller det ikke kommer noe, hender han løfter beina når han bæsjer også :P h

an begynte å løfte det når han var rundt 5 mnd, tok litt tid før han ble støm og tisser sjelden på egne poter ;) han er nå litt over 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikken kommer etterhvert. Eller, mine svigerforeldres boston terrier er nå 3 år, og han tisser fortsatt på forlabbene sine;)

Phø! Vi venter fortsatt på teknikken vi! Schæfer'n er to år og griser fortsatt. Kan jeg skylde på brokken?

Han løftet ikke på beinet før "normal" alder 7-9 mnd, husker ikke sånn nøyaktig så da var han vel innenfor "normalen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tisper skal IKKE løfte beinet når de tisser - så å bruke ei tispe som målestokk på hva som er normalen og ikke blir liksom pittelitt feil. Jentehunder skal sitte å tisse dem...

OK, er det regler for sånt? Det er likevel ikke uvanlig at tisper løfter litt på beina for å markere. Selv har jeg to som gjerne når på frambeina når de markerer/tisser... Men "normalt" er det vel ikke, selv om det ikke er helt uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...