Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlegging av treningen og treningsdagbok


Turb
 Share

Recommended Posts

Kjenner at jeg har blitt litt umotivert på treningsfronten,sliter litt med å komme igang og tenker hele tiden at det kan vi trene på senere, men når jeg skal ta det opp igjen har jeg glemt hvor vi var og hva vi hadde prövde sist.

Så det jeg lurer på og trenger litt tips til er hvordan jeg skal planlegge treningen og legge opp kriterier?

Og förer dere treningsdagbok?

Hvordan kan isåfall et treningspass se ut i dagboken? Gode tips til hvordan å skrive treningsdagbok effektivt tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg har blitt litt umotivert på treningsfronten,sliter litt med å komme igang og tenker hele tiden at det kan vi trene på senere, men når jeg skal ta det opp igjen har jeg glemt hvor vi var og hva vi hadde prövde sist.

Så det jeg lurer på og trenger litt tips til er hvordan jeg skal planlegge treningen og legge opp kriterier?

Og förer dere treningsdagbok?

Hvordan kan isåfall et treningspass se ut i dagboken? Gode tips til hvordan å skrive treningsdagbok effektivt tas imot med takk.

Betaler du portoen kan du få en sånn en:

http://www.google.no/imgres?q=royal+canin+treningsdagbok&hl=no&sa=X&biw=1280&bih=633&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=UB5VAX48RgQ8JM:&imgrefurl=http://gretehoybakken.blogspot.com/2010/11/det-lnner-seg-vre-pa-messe.html&docid=Ht0rJq1aA1Wa9M&itg=1&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_uh0ygrkwj2U/TPU5OCRxlHI/AAAAAAAAAl8/r4nRGY3g2xE/s1600/IMG_1916.jpg&w=1200&h=1600&ei=aXYqT_qwB-KC4gS20qSLDg&zoom=1&iact=rc&dur=254&sig=117200652669620365070&page=1&tbnh=138&tbnw=107&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=65&ty=40

Masse "Hvordan gikk treningen?"-sider der du fyller inn hva du har trent, underlag, værforhold, type belønning, om du trente alene eller med noen, dagsform, hva hunden spiste før trening og hvor mye, etc. Så er det god plass til notater om treninga under. Bak er det også "konkurranseoversikt" der du skriver inn hvordan konkurransene har gått, plus endel tips og råd.

Evt kanskje noen andre vet hvor man kan få tak i den.

Det jeg synes er greit med den er at den har endel vesentlige ting du skriver opp hver gang så man kanskje ser et mønster i når treningene går bra, feks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du portoen kan du få en sånn en:

http://www.google.no...s:0&tx=65&ty=40

Masse "Hvordan gikk treningen?"-sider der du fyller inn hva du har trent, underlag, værforhold, type belønning, om du trente alene eller med noen, dagsform, hva hunden spiste før trening og hvor mye, etc. Så er det god plass til notater om treninga under. Bak er det også "konkurranseoversikt" der du skriver inn hvordan konkurransene har gått, plus endel tips og råd.

Evt kanskje noen andre vet hvor man kan få tak i den.

Det jeg synes er greit med den er at den har endel vesentlige ting du skriver opp hver gang så man kanskje ser et mønster i når treningene går bra, feks. :)

Hvor har du fått tak i den dagboka? Vi trenger absolutt en slik :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Höres jo supert ut å ha noe håndfast som man kan ha med i sekken når man trener - om man skal vente til man kommer hjem fra klubben eller inn fra hvor-man-enn trener så blir det ofte glemt skrive...

Men tar gjerne flere tips om hvordan dere planlegger en trenings session, sånn jeg har forsökt å gjöre det er å tenke på tre eller fire ting vi vil trene på også to ting i backup fra forskjellige momenter eller grunnövelser også tenker jeg at litt sånn vil vi gjöre idag - uten at jeg egentlig skriver ned det og jeg glemmer å evaluere hvordan det har gått... Tror jeg får mer effektivitet i treningen om jeg har klarere kriterier og evaluerer etter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å bruke denne (link til worddokument) treningsloggen. Kommer til å printe ut arkene og sette de inn i en perm. Litt arbeid, men synes det er greiere enn å skrive for hånd.

Edit: Fant forresten den boken det er snakk om over her.

Denne bruker jeg og synes den er superduper. Bruker den sammen med grunnferdighetsskjemaet til canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk:

Hei.

Denne treningsdagboken får du kjøpt i vår butikk på adr. Drøbaksveien 50,

1430 Ås.

Mvh

Silje Lorentzen v/AntrozoologiSenteret AS

Hjelper meg fint lite når jeg bor så langt unna.. Skal høre om de kan sende jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å bruke denne (link til worddokument) treningsloggen. Kommer til å printe ut arkene og sette de inn i en perm. Litt arbeid, men synes det er greiere enn å skrive for hånd.

Edit: Fant forresten den boken det er snakk om over her.

Vet du om det skjemaet finnes i andre formater? Får kun åpnet det med Word, som jeg dessverre ikke har :(

Evnt om noen kan scanne inn et tomt skjema å sende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å lagre dokumentet som pdf, link. Håper det kan være til hjelp.

Du kan ikke skrive på dokumentet, men å printe det ut skal gå. Har dessverre en veldig lite samarbeidsvillig data akkurat nå, men ellers skulle jeg gjerne lastet ned open office (regner med at det er det du bruker) og lagret det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk:

Hei.

Denne treningsdagboken får du kjøpt i vår butikk på adr. Drøbaksveien 50,

1430 Ås.

Mvh

Silje Lorentzen v/AntrozoologiSenteret AS

Hjelper meg fint lite når jeg bor så langt unna.. Skal høre om de kan sende jeg :)

Flott :D Hvis ikke må det vel være noen snille mennesker på Ås som kanskje kan hjelpe oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Jeg var flink en periode å loggføre treningen, satte det i perm osv.... men så dabbet det av. Nå etter nyttår tok jeg meg selv i nakken, siden treningen har stått stille og vi ikke kommer oss ut i ringen.

Jeg har enkelt og greit bare en liten kladdebok, der skriver jeg planen for treningen, tid, sted og hvilke øvelser jeg skal trene mot. Om jeg har anledning skriver jeg ned hvordan det går mellom øktene. Eller jeg skriver det ned når vi er ferdig med treningen.

Syns det er en enkel måte å gjøre det på og som jeg tror skal vare en stund :)

Jeg har en blogg, men den orker jeg ikke skrive i etter hver eneste gang jeg har trent. Så nå er det kladdebok som gjelder :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk:

Hei.

Denne treningsdagboken får du kjøpt i vår butikk på adr. Drøbaksveien 50,

1430 Ås.

Mvh

Silje Lorentzen v/AntrozoologiSenteret AS

Hjelper meg fint lite når jeg bor så langt unna.. Skal høre om de kan sende jeg :)

Si ifra når du har fått svar da :) jeg vil også gjerne ha denne, men lytt styrete å dra til ås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg det er alt for lite plass å skrive i den boken.

Ville heller kjøpt en billigere kladdebok der man kan tegne å forklare til seg selv så mye man orker, uten reklame i..

Hvis det er viktig å ha med en smiley om vær og treningsunderlag så kan man jo bare lage det selv / skrive det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg det er alt for lite plass å skrive i den boken.

Ville heller kjøpt en billigere kladdebok der man kan tegne å forklare til seg selv så mye man orker, uten reklame i..

Hvis det er viktig å ha med en smiley om vær og treningsunderlag så kan man jo bare lage det selv / skrive det inn.

Veldig enig. Jeg synes det er mye å bruke en halv side på å fylle ut hva og når hunden har spist, hva man belønner med, dagsform, vær osv, osv! Det er mye lettere å bare notere ned dette hvis man har gjort noe man ikke pleier å gjøre!

Slik ser min ut når jeg har nøye planlagte treninger, som f.eks mot et mesterskap. Resten av året legger jeg heller en liten plan i hodet, eller skrivet et blogg-innlegg ;)

IMG_7116.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...