Guest Yellow Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Haha. Ja, en del av meg tenker at det må jo være drømmesituasjonen. Men den største delen av meg tenker at det er kjekt når han engasjerer seg Sant, det, men viktigste er vel tross alt at han engasjerer seg i selve barnet når den tid kommer. Siter
Poter Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag? Siter
Guest Yellow Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag? Nei, alle navn kan bli "mobbet" uansett, Maria blir synget "Maria, Mariaaaa", Espen blir Espen Askeladd, og jeg selv ble kalt "Susanne langpanne", er helt normalt at så små barn sier slikt, uansett. Dessuten er det omtrent flere barn nå som får unormale navn enn de helt allminnelige nå, iallefall her jeg bor. Siter
Lotta Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 (endret) Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag? Jada, selvsagt var "mobbeoffer"-problematikken oppe da de ganske spesielle navnene til barna ble valgt - men vi konkluderte med at er man "mobbe-materiale" så finner pøblene på noe å mobbe for, uansett, og er man det IKKE, så spiller det ingen rolle hva man heter, uansett Her tror jeg det viktigtste er å gi barna trygghet, selvtillit, sosial kompetanse og styrke - for verden kan være en tøff og vanskelig plass å bo. Heldigvis (!!) har ikke mobbing vært noe problem i miljøene som guttene mine vanker i - og vi gjør alt vi kan for at det fortsatt skal være slik! Endret 31. Januar 2012 av Lotta 2 Siter
soelvd Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Sant, det, men viktigste er vel tross alt at han engasjerer seg i selve barnet når den tid kommer. Selvsagt Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag? Jeg unngår typiske navn som er veldig utsatt. Nettopp derfor vurderer jeg å droppe Eira, selv om jeg elsker navnet. Siter
Recommended Posts