Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukker dere opp etter hundene deres?


Miko

Recommended Posts

Plukker dere opp dritten etter hundene deres?

Jeg syns det er så ekkelt når meg og Miko er på tur, å det ligger dritt overalt! :?

Jeg tar alltid opp etter Miko, selv om ikke det er store greiene som han slipper fra seg så er det ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja om han gjør fra seg på turen så plukker jeg opp. men nå gjør han ikke det da. han gjør fra seg på morgenen han etter det så trenger han ikke lengre. praktisk. jeg og blir så irritert når det ligger bæsj d vi går.må liksom passe på så vi ikke tråkker i det, eller at Lucas begynner å spise på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp etter hundene mine og jeg plukker faktisk opp etter andres hunder også...

Hater å se hunde drit langs veien, det er noe griseri å tråkke i...

Så når vi er ute og går tur plukker vi opp det vi ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp hvis det er langs veien, stien eller andre steder hvor det går mye folk. Gidder ikke hvis det ligger langt inni en busk o.l, noe som er veldig vanlig med buster. Sjelden han driter på flatnark. Han måå opp i en busk eller noe slikt. Ganske praktisk egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer helt ann på hvor de driter og ikke minst om det er flytendes eller fast(litt vannskelig å plukke opp hvis hunden er dårlig i magen da)

samme her :D

og om folk ikke ser det, ikke tråkker i det, og det ikke ligger på noens eiendom, plukker jeg ikke opp. plukker opp ellers. synns det er kjempedumt at folk ikke plukker opp når det ligger langs veien eller på fortauet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor det er. Dersom det er i grøfta på veien utenfor her, gidder jeg ikke. Typisk landevei med ugrass langs kantene, uten fortau. Tar ikke i skogen heller, med mindre det er et sted det er sannsynlig at folk går.

I byen, parker og alle offentlige steder tar jeg opp. Hundene er nok mislikt om vi ikke skal la driten ligge på fortauet også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg driver heller ikke å følger etter hunden inn under busker osv for å plukke opp når vi er i skogen da :-$

Men overalt hvor folk kan se det/tråkke i det plukker jeg opp :D

Samme her. Kommer jo ann på HVOR det er! Er utrolig flink til å plukke opp etter hunden min, og går alltid med en hundepose i lommen. Med eller uten hund på tur. (glemmer at posene ligger der). Men plukker ikke opp etter andre hunder. Synes det er ekkelt nok å plukke opp bæsj etter min hund, og da gjør jeg det hvertfall ikke til andre hunder. Selv om det er kjempe ekkelt og jeg blir så sint når det ligger bæsj der det absolutt ikke skulla ha vært bæsj.

Men som mange andre her har sagt så plukker jeg ikke opp hvis det ikke er inne i skogen (bortsett fra turstier) og andre plasser der folk ferdes. Men eller så plukker jeg opp bestandig. Har hunden min løs mage å bæsjer på en plass der det er veldig åpent eller folk går/kan gå så bruker jeg fler poser på å få med mest mulig. Legger over blad, gress/snø og det som er.

Hater det når det ligger bæsj som ikke er plukket opp. Som IW sa: det er nok av de som misliker hunder allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :D Jeg plukker også opp etter andre hunder iblant, hvis det er på steder hvor det absolutt ikke burde ligge. Blir så irritert på folk som ikke plukker opp. Det er faktisk ikke koselig med hundedritt i skogen heller, selv om det ikke er midt på stien.. Greit hvis det er langt ute i bushen, men som regel ligger det masse dritt i utkanten av stien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg driver heller ikke å følger etter hunden inn under busker osv for å plukke opp når vi er i skogen da :-$

Men overalt hvor folk kan se det/tråkke i det plukker jeg opp :D

Samme her!

Det er irriterende å tråkke i en bæsj, det lukter jo av skoen 24 timer etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp etter hundene mine og jeg plukker faktisk opp etter andres hunder også...

Hater å se hunde drit langs veien, det er noe griseri å tråkke i...

Så når vi er ute og går tur plukker vi opp det vi ser...

=D> Kjenner meg igjen her ja! Jeg plukker også opp etter andre til tider. Men av og til lurer jeg på hva i heiteste huleste de mater hundene sine med. Det ligger jo som store "kuavlater" rundt omkring her i strøket!

Men jeg synes det er litt pinlig å se all den driten jeg. Skjønner rett og slett ikke hva folk tenker på. Altså, det er en gressplen litt bortenfor her. Og greit nok, gress har nok godt av å få litt hundelort på seg... men hvis det er "fare" for at folk går der, eller barn skal få muligheten til å leke der, så bør man plukke opp etter seg. Det mener nå jeg. Er man inne i skogen, og krapylet stikker to meter til siden for stien/veien, så lar jeg det gjerne ligge. Men ikke hvis jeg greit kan nå det selv. Da plukker jeg det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...