Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få slutt på spam-mail-sending?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Herlighet! Jeg har en gammel hotmail-konto som jeg ikke har brukt på halvannet år eller noe, men som plutselig er blitt offer for spamming. Dvs at det blir sendt ut spam til folk på kontaktlista mi. Jeg trodde jeg hadde blokkert kontoen slik at ingenting kunne gjøres med den, men det blir fremdeles sendt ut spam. Hvordan skal jeg få slutt på dette? Jeg syns sånn er helt grusomt pinlig, særlig fordi det blir sendt ut til bl.a. NKK-folk og til steder jeg har søkt jobber før, inkludert en tidligere arbeidsgiver.

Vil det hjelpe om jeg fjerner blokkeringen av kontoen og sletter absolutt alt av kontakter, mottatte og sendte mail, for så å blokkere kontoen igjen? Hva annet kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må bare vente til de slutter å bruke kontoen? Det er jo helt utrolig frustrerende! Jeg blir oppriktig talt skikkelig flau over at det sendes ut spam, liksom. Går det virkelig ikke an å slette kontoen permanent på en slik måte at det i det minste ikke sendes spam fra min konto til kontaktene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir sendt frå din til alle andre, har du virus eller er det nokon som har hacka seg inn?

Aner ikke... Som sagt har jeg ikke brukt kontoen på evigheter (det er godt over et år siden jeg sendte en mail fra den kontoen sist, og flere måneder siden jeg sist sjekket mailen), og det er først de siste par ukene at dette har skjedd. Mailene er av typen:

Subject: shaunielle_nebblett

Dear Sir or Madam:

http://rioual.com/forthehorde.php?njgsubid=12

Sun, 22 Jan 2012 1:54:23

_____________________

"Caleb walked along, the bark blazing higher and higher, and curling in upon itself more and more, until, at length, he began to be afraid it would reach his fingers before he could get to his chimney." © SEAN wwwaunixacom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å endre passord på kontoen, ellers er det ikke så mye annet du kan får gjort.

Ja,om de bruker kontoen hennes. Men om de bare har tappet all info om alle kontakter og bare sender fra hennes adresser får hun gjort zip nada.

Noen er veldig fan av å sende epost fra momooo@vearlia.org f.ex :blink: Glad gmail har ordntli filter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å endre passord på kontoen, ellers er det ikke så mye annet du kan får gjort.

Da skal jeg prøve det! Hvis jeg bare får fjernet blokkeringen av kontoen... Jeg skal liksom få en kode på SMS, men den har jeg ikke fått selv om det er snart tjue minutter siden jeg bestilte den. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså Ingvild, Spam er en virkelighet av å ha epost her i verden. Selvom de ikke har brukt kontoen din kan de sende fra din epostadresse fordi epost er ingen som sjekker hvem som er hvem. Jeg kan sende epost som hvem som helst, jeg kan skrive hva som helst, behøver ikke eksistere engang og det blir sendt.

Det eneste du kan prøve er å endre passord på hotmail kontoen for å få stoppet det, utover det er det ittno å gjøre.

Ifølge serveren jeg har epost på så mottok vi igår rundt 1000 spam eposter. Helt random hvem som sender ifra, hva som står i og hvor de havner.

Spam er spam, du får det aldri vekk og det er bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med min forrige mail. Det fungerte ikke å bytte passord. Jeg prøvde å få hotmail til å stenge den og greier, men den eneste måten å stenge mailen på var ved å ikke bruke den på 72(tror jeg) dager. Men det fungerte jo ikke når det fortsatte å komme spam derfra. Jeg bare ga opp til slutt, og så sa jeg til så mange som mulig at de måtte blokke den mail-adressen. Teite opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...