Renate A Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Skal på spleise lag på lørdag og jeg skal lage Pasta salat. Jeg har en pasta salat som jeg har lagd flere ganger, men den er jeg litt lei av å lage, så tenkte å spørre dere om oppskrift til deres favoritt pasta salat Siter
Lola Pagola Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Jeg pleier å lage med penne, også deler jeg masse cherrytomater i to, rødløk, paprika, agurk, fetaost, oliven (de økologiske de har på coop, sorte med sten fra hellas, nydelige) og blander inn pesto. Den er veldig enkel, men jeg liker den veldig godt iallefall. Spiser ikke kjøtt, så vet ikke om det egentlig er vanlig å ha oppi og. Siter
Renate A Skrevet 19. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Jeg pleier å lage med penne, også deler jeg masse cherrytomater i to, rødløk, paprika, agurk, fetaost, oliven (de økologiske de har på coop, sorte med sten fra hellas, nydelige) og blander inn pesto. Den er veldig enkel, men jeg liker den veldig godt iallefall. Spiser ikke kjøtt, så vet ikke om det egentlig er vanlig å ha oppi og. Mmmm fetaost og oliven hørtes namis ut 1 Siter
simira Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Noe mange ikke bruker til vanlig som har blitt fast inventar i mine salater er purreløk, som gir litt ekstra piff på smaken. 1 Siter
Cloudberry Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Pennepasta Stekt kylling med bretagne kyllingsaus Purre Delte cherrytomater Ristede cashew-nøtter Pære Sukkererter Paprika Veeeldig godt 1 Siter
Guest Yellow Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Beste pastasalaten noen sinne (etter min egen mening) er hva du trenger om du skal gjøre det lille ekstra: Kyllingfilet. Purreløk. Babymais. Paprika. Pastaskruer. Agurk. Perletomater (mindre enn cherry, og personlig foretrekker jeg de.) Fetaost. *Kok bare skruene med litt salt, kutt grønnsakene i størrelsen du ønsker (purreløken veldig smått), og stek kyllingen godt med krydder i olivenolje og avkjøl. Til toast ved siden av: Spiral-loff. Store tomater. Ost. Hvitløkssmør. *Kutt loffen, smør på hvitløkssmøret, ha over en skive tomat på hver loffskive og topp med ost, inn i ovnen til osten er gylden. Hjemmelaget rømmedressing: En boks lettdrømme. Presset hvitløksfedd. En dasj sitron. Salt, pepper, paprikapulver og litt sukker + chilipulver. Smak til, og la stå noen timer, eller helst over natten. Veldig, veldig godt og det synes som regel alle gjestene også. Siter
OlavEmil Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Det absolutt viktigaste i ein pastasalat er osteterningar! Kutt vanleg kvitost i terningar på ca. 1x1x1cm3. I tillegg til ost, brukar vi: Pasta Kylling Eple Valnøtt Drue (delt i to, såklart) Purre Creme Fraiche (og sikkert litt til som eg har gløymd, men dette er no det viktigaste ) Siter
antonia Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Populær her i gården i allefall(og beste pastasalaten jeg har smakt)! en boks rømme ei "pose" majones pastapenner paprika kuttet i terninger mais bogskinke i terninger sukkererter i "terninger" bland rømma og majonesen, og klæsj i resten! rør om, og vips ferdig! Kjempe rask og enkel, og kjeeeeeeeeeempe god!! Siter
Lotta Skrevet 19. Januar 2012 Rapporter Skrevet 19. Januar 2012 Den aller beste pastasalaten jeg noensinne har fått inneholdt penne finhakket rødløk røkelaks i små, tynne stykker creme fraiche (djises, skrives det sånn dah???) (Like godt som den nylig hjemmeprøvde pastaretten med spagetti (kokt al dente) overhelt med saus av fløte (innkokt / redusert) massevis av finhakket purre dandert på varm tallerken overstrødd med tynne skiver av røkelaks som liksom blir "kokt" av varmen fra maten under. Ubeskrivelig godt (forutsatt at råvarene er toppers - for det finnes vel knapt noe verre å få servert en overfet, harsk røkt laks?) Nykvernet (hvit) pepper over begge disse rettene er supert! Siter
Renate A Skrevet 22. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Januar 2012 Takk for inspirasjon Det ble: Skruepasta Skinke Cherrytomater Paprika Sukkererter Agurk Ble rømmedressingen til Havanaislove, den var utrolig god, lurt med litt Chilli i den Siter
Recommended Posts