Gå til innhold
Hundesonen.no

Tamaskan


Tigerstedt
 Share

Recommended Posts

nå føler jeg ikke at det har "kostet" så mye hos Tamaskan akkurat når det gjelder å være avlet på utseende, sånn mtp fysisk helse(men det var kanskje ikke det du tenkte på @Meg?) . det er andre aspekter av tamaskan "rasen" som er bekymringsverdig, som uærlighet om "rasens" sammensetning av rasegrunnleggerene. de utrykket at rasen skulle være en ulvehund uten ulven, det er på en måte hele gimikken, men de har tatt i ulvelinjer bla fra tjekkisk vlak. og igjen, dette er bekymringsverdig for folk som ønsker seg en ulvehund uten ulv, og tenker at det er dette de får.

en annen ting er at rasen fremstilles som en flott hund til alt, og det kan nok stemme fra om mange individer, men denne rasen er i stor grad bygd på polare hunderaser og har mye derfra. egenrådighet, og mye jaktinstinkt.

og en god del har vært plaget med seperasjonsangst. om dette er følger av en dårlig tankegang bak avlen, eller tilfeldige uheldige individer vet jeg ikke.

jeg tror det er veldig tilfeldig hva man får når man anskaffer seg en tamaskan, når det kommer til gemytt. rasen er veldig ung og ikke veldig homogen.

nei, det er ikke rasens helse jeg sikter til, men gemyttet- akkurat det du skriver, med egenskapene fra polarhundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tamaskan Tamaskan er en stor hund med et ulvelignende utseende. Den er mindre enn Europeisk ulv, omtrent på størrelse med rød ulv (Canis Rufus), dvs litt høyere enn en Schæfer. Utseendemessig har T

Nå ble jeg faktisk veldig glad for at du ikke stupte ned i skyttergraven eller gikk rett i strupen på meg! Det er en ærlig sak å velge hund etter utseende, så lenge man har et bevisst forhold til hva

Fant noen bilder gitt. Aner ikke hvordan jeg får lastet dem opp på siden, så prøver via FB 3 mnd gammel (ny i nysnø) Koseklump på 5 mnd Rundt 9 mnd og ca 1 år En uvane i henne e

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...