Gå til innhold
Hundesonen.no

Bryllup- Budsjett og kostnader og alt som hører med


*Marianne*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ååå drømmebryllup jo! Misunner deg! Nå gleder jeg meg enda mer til å kommer lengre ut i planleggingen

Våger å slenge meg på og si at du ikke står noe tilbake for ham selv

Ja, det er nettopp det. Vi kommer nok mest sannsynlig til å gå til en salong der borte og vise bilder for å finne noe lignende. Her er forresten forlovelsesringen jeg fikk, han fant en helt perfekt

  • 5 months later...

Dytter opp denne tråden igjen jeg.

Vi gifter oss 26.07.14 og mye er allerede på plass, masse er bestemt og avtalt. Men er fortsatt mye igjen.

- Kirken er booket, Johanneskirken 26.07.14, kl 14.00

- Lokale er booker, Logen Teater

- Fotograf er avtalt, konen til en tidligere kollega som jobber/jobbet i Frost fotografi

- Blomsterdekoratør er avtalt, broren til min kjære

- Musikk, har nå 2 dj'er, 2 til skal bookes pluss et band. Får dette gratis, da de skylder min kjære en tjeneste

- Maten er avtalt, 3 retters, hovedrett blir reindsyrsteik. Får dette billigere da min familie har reinsdyr og selger kjøtt. Pluss nattmat, grilling på balkongen.

- Kjolen er valgt, mangler å ta mål, men det blir gjort om noen mnd'er. Men avtalt med brudesalong om dette.

- Fargetema er valgt, svart, hvitt og gammelrosa/bommulsrosa

- Save the date kort er lagd og sendt ut.

- Frisør og sminkør blir ei venninne av meg, som jeg vet har jobbet med håret mitt og sminket meg tidligere. Hun vet fordelene og ulempene med begge, og vet hvordan hun skal få meg fiin! Det skal også sier at det er hund som har sminket og fikset håret mitt på avataren.

- Forloveren min er hudpleier, så hun skal fikse huden min etc noen dager før (:

Det blir vel 107 gjester har vi funnet ut. Noen har blitt sammen med nye, andre har slått opp.

Vi sendte ut save the date kort såppass tidlig, siden det er så mange som reiser.

Alkoholen står vi for til mat og kaffe/kaker, men betaler dette til lokale. Lokale står for bar og bartender, og vi kommer nok til å ha det slik at gjestene må betale drikken sin selv. Da mange av de som kommer er musikere, og vet hvordan de drikker..

Loakle har vanlig sjeknebevilgning, så alkoholserveringen varer til halv 3.

Min far og stemor ville kjøpe kjolen til meg, og betale litt til. Min mor kommer også til å hjelpe, hvor mye vet jeg ikke. Men jeg forventer heller ikke noe. Er også mulig jeg kommer til å bruke sløret min mor brukte i sitt bryllup i 1997.

Kjolen min er en Pronovias Siliba fra 2013 kolleksjonen.

Jeg kommer nok til å kjøpe veldig mye pynt via ebay. Save the date kort, invitasjoner, bordkort og takkekort lager jeg selv. Lokale har vi fått litt billigere siden min samboer jobber i musikkbutikken i lokale vedsiden av og har gitt de veldig gode priser på anlegget, i tillegg til at min samboer og hans far kjenner han som eier det.

Save the date kortene ser dere her:

zv8uaw.jpg

De ble skrevet ut på et hvit ruglete kartong ark. Eneste forskjellen er at datoen er endret.

Invitasjon, bordkort og takkekort kommer til å være i samme stil. Og monogrammet kommer også til å gå igjen.

Ang kaken vil vi ha en stablet kake i svart og hvitt. Mye kommer til å være litt rocka, men alikevell klassisk. Da både jeg og min samboer er metal fan, og det kan bli gjenspeilet i vår kles smak etc. Min samboer spiller også i 1 metalband, 1 glam/rock/metal band, 1 SKA band, og step-in bassist i et 60-talls rockeband. Jeg er også veldig fan av 50s stiler. Så kjole, sminken og frisyren kommer til å bli i 50 talls stil så godt det lar seg gjøre.

Vi skal ha rundebord til gjestene. Og jeg er så gniten at mine forlovere og ei annen vennine skal ha like kjoler. Hun ene skal ha en rosa, og de to andre skal ha svart.

Kjolene deres kommer til å bli relativt lik denne.

main_image.jpg

Det er mye inspirasjon og hente fra www.brylupsvenner.no, www.theknot.com (masse bilder).

Inspirasjonsbilder til vårt bryllup.

Image475x475.jpg

image475x475.jpg

image475x475.jpg

Alle bildene utenom save the date kortet her hentet herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt forberedte folk er. Jeg har mannen og stedet, ellers er det lite som er på plass. :P

Her skal seremonien være. De kunne love masse blomster på den tiden vi ønsker å gifte oss, og de har sånne svære sommerfugler som det kommer til å være en del av her.

northern-california-winery-anselmo-viney

Litt andre bilder fra stedet, det er en vingård:
302364_269939389693316_427608055_n.jpg

northern-california-winery-anselmo-viney

Jeg ønsker meg ca en sånn her kjole, denne får man kjøpt på nett til $339. Hvis jeg tør. :P Blir isåfall i god tid i forveien i tilfelle det skulle være noe humbuggreier, det høres billig ut?

designer-wedding-dresses-beach-weddings-

designer-wedding-dresses-beach-weddings-

Edit: Husker ikke hva stedet kostet, men det var ikke sånn kjempeille tror jeg. Var det rundt $2500 inkludert mat? Vi skal ikke ha mye folk, jeg vil ikke har noe stort bryllup. Tror vi blir rundt 40 eller noe, husker ikke lenger. Vi har laga liste, men siden vi ikke enda helt vet når vi kan gjennomføre så ligger planlegging litt på is. Mannen har en god venn som spiller i band, så regner med det blir live musikk fra dem. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være litt forsiktige med slike sider. Noen har kjempe god erfaring fra slike sider, andre har ikke fra samme side. Så er veldig forskjellig også (:

Ja, det er nettopp det. Vi kommer nok mest sannsynlig til å gå til en salong der borte og vise bilder for å finne noe lignende. :)

Her er forresten forlovelsesringen jeg fikk, han fant en helt perfekt til meg. :wub:

large_image.jpg

Jeg ønsker meg ca sånn her hår, og jeg elsker lilla - så det blir nok hvitt og lilla for det meste, i vårt bryllup

image475x475.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig ring!

Nå var det dog jeg så fridde, siden han hele tiden snakket om hvordan bryllupet vårt kom til å være etc, men aldri fikk fingen ut. Men jeg stresset liksom ikke så mye ang ringer. Jeg hadde liksom en ring jeg kunne bruke. Men etter 2 mnd'er fikk jeg beskjed om at NÅ måtte vi få ringer. Så da kjøpte vi noen helt enkle til 1500kr for paret. Litt brede, også har jeg en sten i midten (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ca en sånn her kjole, denne får man kjøpt på nett til $339. Hvis jeg tør. :P Blir isåfall i god tid i forveien i tilfelle det skulle være noe humbuggreier, det høres billig ut?

Hvis det er en ekte greie så bør det være kurant å google dem og finne erfaringer? Eventuelt send en e-post og be om referanser i Norge som dere kan kontakte?

Lillesøster bestilte skreddersydd kjole fra Kina. Ikke at jeg hadde turt, men den var nydelig, og alt gikk helt fint!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte også skreddersydd fra Kina. Den kom dagen de sa den skulle komme, satt som hånd i hanske og var kjempebillig :)

Tok høyde for at den kanskje måtte justeres litt hos skredder her i etterkant, men det slapp jeg å styre med :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Fy søren, jeg blir kjempeimponert altså! Dere er så flinke!

Drømmebryllupet mitt består av meg og mannen hos byfogden, og en koselig middag på restaurant sammen med foreldre, søsken og 5-6 venner hver. Ikke stivpynt men casual, fest etterpå for de som har lyst og overskudd.

Til og med dette sliter vi veldig med å klare å få til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte også skreddersydd fra Kina. Den kom dagen de sa den skulle komme, satt som hånd i hanske og var kjempebillig :)

Tok høyde for at den kanskje måtte justeres litt hos skredder her i etterkant, men det slapp jeg å styre med :)

Samme her! Angrer ikke på å ha kjøpt billig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig ring!

Nå var det dog jeg så fridde, siden han hele tiden snakket om hvordan bryllupet vårt kom til å være etc, men aldri fikk fingen ut. Men jeg stresset liksom ikke så mye ang ringer. Jeg hadde liksom en ring jeg kunne bruke. Men etter 2 mnd'er fikk jeg beskjed om at NÅ måtte vi få ringer. Så da kjøpte vi noen helt enkle til 1500kr for paret. Litt brede, også har jeg en sten i midten (:

Takk! Jeg liker den veldig godt. :ahappy: Vi skal ha gifteringer også, men de skal ikke på før på bryllupsdagen. Finnes en som hører til den jeg har, også skal finne en til han som passer sånn ok til min, en enkel en. Han er mann, han er ikke så nøye på sin egen. :P

Hvis det er en ekte greie så bør det være kurant å google dem og finne erfaringer? Eventuelt send en e-post og be om referanser i Norge som dere kan kontakte?

Lillesøster bestilte skreddersydd kjole fra Kina. Ikke at jeg hadde turt, men den var nydelig, og alt gikk helt fint!

Jeg bestilte også skreddersydd fra Kina. Den kom dagen de sa den skulle komme, satt som hånd i hanske og var kjempebillig :)

Tok høyde for at den kanskje måtte justeres litt hos skredder her i etterkant, men det slapp jeg å styre med :)

Samme her! Angrer ikke på å ha kjøpt billig :)

Venninna mi kjøpte to kjoler fra Kina. Gikk veldig fint det. (ja hun kjøpte to brude kjoler :-P)

Ja, jeg må kanskje prøve å investigere litt. Synes den er så fin, og jeg har sett på noen kjoler etterhvert. Her er siden:

http://www.brides-love.com/designer-wedding-dresses-beach-weddings-240221-7457.html

Takk for erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har disse ringene, min kjære ville ha ring, så da måtte vi det. Det var også gratis inngravering, så inni våre står det "my unintended 25.07.12"

Så kommer vi til å kjøpe noen i hvitt gul og platinum til gifteringer (:

Kjøpt hvor? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det er stadig mer er vanlig med forlovelsesring ("american style "), og det er jo veldig fint med en så synlig påminnelse på forlovelsen mens man venter. Men jeg synes egentlig det ser litt rart ut å ha både forlovelses og giftering på samme finger, samtid som det ville vært synd å legge en fin ring i en skuff etter et år?

Hva har dere valgt med tanke på forlovelses- og/eller gifteringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det er stadig mer er vanlig med forlovelsesring ("american style "), og det er jo veldig fint med en så synlig påminnelse på forlovelsen mens man venter. Men jeg synes egentlig det ser litt rart ut å ha både forlovelses og giftering på samme finger, samtid som det ville vært synd å legge en fin ring i en skuff etter et år?

Hva har dere valgt med tanke på forlovelses- og/eller gifteringer?

Jeg skal ha en giftering som matcher og går litt "inn i" forlovelsesringen, så det vil omtrent se ut som en ring. Og vi gjør det american style fordi han er amerikansk. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Det er i California. :)

Er det i Napa valley? Syns det ligna litt. Fantastisk vakkert sted! Er vel 11 år sida jeg var der nå, men bror har bodd et år i Petaluma, så har vært endel der og i San Fransisco :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min forlovelsesring på høyre hånd til vi giftet oss. Da fikk den flytte over på venstre hånd og gifteringen fikk plass på høyre hånd. Jeg synes det er fint hvis man har matchende giftering og forlovelsesring å ha de på samme finger, men min forlovelsesring er i hvitt gull med diamanter og gifteringen er i gult gull og er uten steiner (sånn vanlig, glatt giftering. Fin :) ) og de passer ikke helt sammen, så da synes jeg det er finest å ha de på hver hånd. Gifteringen er forøvrig det eneste smykket i gult gull jeg har, så det er fint at den får en hel hånd for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i Napa valley? Syns det ligna litt. Fantastisk vakkert sted! Er vel 11 år sida jeg var der nå, men bror har bodd et år i Petaluma, så har vært endel der og i San Fransisco :)

Nei, men ikke så langt unna. :) Gleder meg til å se det i virkeligheten, selv om det er litt skummelt å flytte til et nytt land, jeg har alltid trodd at jeg aldri skulle forlate lille Norge. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også gifte meg :) Så lenge ting går etter planen og at vi klarer å spare nok penger,så skal vi på ferie til USA neste år. Så da tenkte vi: "Hmm,vi kan jo bare gifte oss der!" :D Blir ikke et harry Elvis-bryllup i Vegas altså :lol:

Planen nå er:

Gifte oss i den Norske sjømannskirke i Miami.

Vi reiser sammen med hans bror/m kone og to barn,så de blir forlovere.

Nærmeste familie har selvfølgelig blitt invitert til å være med om de har lyst,men da på egen regning.

Etter bryllup blir det fotografering på stranden e.l. Å så middag en eller annen plass :P

Så tilbringes to uker sammen med broren/m barn osv. i div. parker ol. For så å ta oss en uke på bryllupsreise for bare oss to :wub:

Vi tenkte egentlig Hawaii,men det blir så dyrt,så tenkte oss en annen plass.

Mest sannsynlig her:

Key West

key_west_tcm12-3449.jpg

tropical-photo1.jpg

Noen som har vært der å kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...