Gå til innhold
Hundesonen.no

Wallstickers på kjøkkeninnredningen


SFX
 Share

Recommended Posts

SFX: Ikke sikkert du må bytte plater, kanskje det holder med en puss og ett par strøk med maling. Ta taket først, knepp av skap og skuffefrontene, mal alle kanter, mal veggene, til slutt tar du listene. De kan du plukke ned- male og sette opp igjen. Ledningene maler man over hvis de er malt fra før. Kjøkkenvifte kan du ønske deg i bursdagspresang, de koster ikke allverden. Ny lampe og voila så har du nytt kjøkken. Hvis flisene er stygge kan man kjøpe litexplate og lime opp i stedet. Alternativer med plexiglass etc etc, men det må ikke tas samtidig som det andre. WAllstickers i et uoppusset rom er bare "billig pynt" etter min mening..

Hvis du skaffer ett arbeidslag så kan jeg svinge pisken en dag!

Min understrekning: Eller male dersom de er greit satt opp, men kun stygge/upassende. :) Heftgrunn + et/to strøk maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFX: Ikke sikkert du må bytte plater, kanskje det holder med en puss og ett par strøk med maling. Ta taket først, knepp av skap og skuffefrontene, mal alle kanter, mal veggene, til slutt tar du listene. De kan du plukke ned- male og sette opp igjen. Ledningene maler man over hvis de er malt fra før. Kjøkkenvifte kan du ønske deg i bursdagspresang, de koster ikke allverden. Ny lampe og voila så har du nytt kjøkken. Hvis flisene er stygge kan man kjøpe litexplate og lime opp i stedet. Alternativer med plexiglass etc etc, men det må ikke tas samtidig som det andre. WAllstickers i et uoppusset rom er bare "billig pynt" etter min mening..

Hvis du skaffer ett arbeidslag så kan jeg svinge pisken en dag!

Gråtass, jeg må definitivt byttet ut noen av platene, da de har svulmet opp og løsnet i festet på grunn av kondens i huset mens det sto tomt. Jeg hadde det samme i stua, bare i mye større utbredelse og mer alvorlig grad - der hadde stendene også begynt å råtne pga fukten. Men det er uten tvil at fukten IKKE kommer ovenfra.

Flisene er ikke stygge, det er bare det at jeg synes hvite fliser på et kjøkken er korrtenkt med tanke på matsprut og renhold. Så ideelt sett, i en perfekt verden hvor jeg dret penger, hadde jeg skiftet de ut :D

Og det er det som er problemet mitt - penger. Mamma kommerpå besøk i vinterferien, og sa hun kunne kjøpe maling til å ta veggene, derfor har jeg råd til å gjøre noe med kjøkkenet. Jeg har ikke penger til taket, men skulle gjerne ha tatt det også.

Skrape flaxlodd...

Jeg kjenner jeg er så nysgjerrig på hvordan kjøkkenet ditt ser ut jeg. Får ikke til å komme med ett eneste forslag om du ikke hiver inn et bilde her raskt!

Jeg skal få ryddet ASAP - jeg har vært mye syk og opptatt i det siste, så det er et katastrofeområde...

Min understrekning: Eller male dersom de er greit satt opp, men kun stygge/upassende. :) Heftgrunn + et/to strøk maling.

Jeg visste ikke en kunne male fliser! Men jeg tror jeg skal la de henge som de er - de er jo helt greie, jeg vil bare ikke ha de hvite, men det er viktigere å gjøre noe med det som faktisk er stygt, ødelagt og slitt.

My five cents: Wallstickers er desidert finest på vegg, ikke skap :)

Takk for innspill! Noen grunn til at du synes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her:

Jeg er en liten djevel på å pusse opp og fikse ting, har et godt øye for farger og løsninger, og setter gjerne av en helg for å hjelpe deg. Jeg har masse utstyr, feks slipemaskin, som vi kan bruke på skapfrontene etter at vi har tatt dem av, for å male. I tillegg har jeg også ved flere tilfeller malt og skrevet rett på veggen, så om du ikke finner den wallstickeren du liker, kan du jo vurdere å skrive rett på veggen (eller at jeg gjør det...). :)

Av de wallstickerne du har satt opp nå, synes jeg det å leve lykkelig er finest, og det er nok det jeg ville blitt minst lei. Og jeg ville hatt det på veggen, ikke skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille Sandra! Vet hvem jeg skal ringe hvis jeg noen gang trenger en handywoman :D

SFX, kunne du sendt en link til en eventuell nettbutikk du tenker å kjøpe "Leve lykkelig med sukker på" fra? Har lyst til å ta en nærmere titt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig å fikse litt på skapfrontene, men det lønner seg å gjøre et OK grunnarbeid - dvs pusse litt og grunne før du maler. Og ta for all del av skapdørene. Jeg malte om og byttet håndtak/knotter og er fornøyd med resultatet. Jeg ville heller fokusert på det enn å sette opp wallstickers - det blir litt sånn "polishing a turd" hvis utgangspunktet ikke er pent.

post-9792-0-38592400-1326634091_thumb.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFX, kunne du sendt en link til en eventuell nettbutikk du tenker å kjøpe "Leve lykkelig med sukker på" fra? Har lyst til å ta en nærmere titt :)

Wallsticker er funnet hos Sofiesvilla.no

Tusen takk for flere tilbakemeldinger, og endog tilbud om hjelp.

Jeg har funnet ut at når jeg tar kjøkkenet, skal jeg gjøre det ordentlig - og det vil si at jeg river taket og setter opp nytt - og jeg gjør det først for ikke å ødelegge veggene. Dermed øker budsjettet, og prosjektet utsettes til lommeboka er mer vennligsinnet innstilt.

Mulig jeg tar skapdører og kjøkkenbenk i mellomtiden, ellers har jeg en stygglang liste over ting som må gjøres i andre rom også, så vi blir uansett ikke arbeidsledige når mamma kommer på besøk med arbeidsviljen sin.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Wallsticker er funnet hos Sofiesvilla.no

Tusen takk for flere tilbakemeldinger, og endog tilbud om hjelp.

Jeg har funnet ut at når jeg tar kjøkkenet, skal jeg gjøre det ordentlig - og det vil si at jeg river taket og setter opp nytt - og jeg gjør det først for ikke å ødelegge veggene. Dermed øker budsjettet, og prosjektet utsettes til lommeboka er mer vennligsinnet innstilt.

Mulig jeg tar skapdører og kjøkkenbenk i mellomtiden, ellers har jeg en stygglang liste over ting som må gjøres i andre rom også, så vi blir uansett ikke arbeidsledige når mamma kommer på besøk med arbeidsviljen sin.

Bare å rope om dere trenger assistanse! Jeg kan forhåpentligvis brukes til noe annet enn å svinge en pisk også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...