Gå til innhold
Hundesonen.no

Fant en løs hund


Birte

Recommended Posts

I dag da jeg var ute i regnet traff jeg på en våt liten hund. Han virket litt redd meg, så jeg presset meg ikke på. Hunden stakk av og ca 2 timer senere sto den rett utenfor huset mitt. Jeg hentet Sico, og de to snuste litt på hverandre men hunden virket litt redd for meg. Jeg hentet noe pølse og ga ham litt. Da ble han ikke redd lengre og kom til meg for å kose. Han var søkkvåt, pelsen hans var skitten og flokete og han skalv. ;)

Jeg tok på ham båndet og tok han med meg hjem. Nå har vi tørket ham og gitt han litt mat. Men han skjelver litt fortsatt.

Mamma har ringt til politiet, og de sa at vi kan ha han til de får noen meldinger om savnet hund.. Eller så kan vi ringe til fant med èn gang.

Jeg har ikke lyst til å levere han fra meg i tilfelle ingen melder ham savnet.. Da blir han nok avlivet innen 2 uker :lol: Så jeg vil beholde han til noen melder ham savnet. Hvordan har hundene det på sånne steder som "fant" osv, egentlig? vil hunden ha det bedre hos oss, intill eierne kontakter politiet? :?

Sikkert noen som savner han, men han virker så ustelt og skitten og han hadde ikke noe halsbånd. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært ute og ringt på til dører. Men vi kom bare inn igjen våtere og enda mer oppgitte. Vet ikke hva vi skal gjøre nå. Jeg vil være hjemme fra skolen i morgen og henge opp lapper i nærområdet, men virker som mamma vil at vi skal levere han til fant. :lol: Det skal han uansett ikke!

Benedicte: de husene du snakket om, jeg ringte på til en dame, og hun sa at det HADDE bodd en slik hund der, men den flyttet for ca ett år siden.

Huff.. Vil ikke gi fra meg den hunden. Blitt glad i han allerede jo :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!Stakkar da...Har den blitt litt tryggere nå eller?Si i fra hvordan det går da..

Jada, han er helt trygg på oss nå. Men han og Sico knurrer litt på hverandre så vi ser ingen grunn til å holde de sammen. Vi har de atskildt på forskjellige rom nå. Men han er helt trygg på oss.

Han er så snill atte. Kosete, går pent i bånd, piper såvidt og han er ganske lydig egentlig.

åå vil ikke gi han fra meg enda! hva sier dere? har hundene det bra på steder som f.eks "Fant"? :? Og om jeg beholder ham her i natt, hva skal jeg eventuelt gjøre i morgen for å finne eierne?

min far så forresten den hunden ute i 4-5 tiden.. nå har det gått 6 timer og

ingen som har meldt han savnet enda. det gir meg bare større grunn til å tro at han kanskje aldri blir meldt savnet, og dermed avlivet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som driver/jobber på Fant er et kjempe menneske. :wink: Vi var på valpekurs med henne som instruktør. Velogmerke det begynner å bli 2 år siden, men er hun der enda, så tror jeg neppe hunden vil lide noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro har funnet flere hunder i Tønsberg hvor eieren er savnet' date=' og hun har sluttet å levere dem til politiet - for hundene hadde det visst ikke særlig bra der. Stuet inne i bur hele dagen...[/quote']

Nei huff.. Politiet her i tønsberg leverer dem til falken, jeg og guro skulle besøke en rottis som hun hadde funnet, vi dro ditt og mannen var koselig og sånt, men hunden skulle ha stått i et bitelite bur rett ved alle maskinene de holdte på å jobbe med(kjemikaler og) Uten noe over buret eller noe, eller så skulle den ha stått i et falleferdig skur... Huff aldri aldri mer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ute og ringte på dører i går kveld, men det resulterte ikke i stort mer enn at vi kom inn igjen våtere og enda mer oppgitt.

Så han fikk overnatte hos oss i natt. Det fikk egentlig veldig fint, men han begynte å bjeffe litt i 3-tiden, så da måtte jeg opp :D

I dag gikk jeg på skolen, og fikset lapper som jeg skulle henge opp på hjemveien. Men da fikk jeg en telefon fra min mor. Hun hadde tilfeldigvis hørt på radioen, og der hadde hun hørt en svært oppgitt dame som savnet hunden sin. Mamma ringte henne, og jess :wink: Så jeg skyndtet meg hjem fra skolen, og tok imot den lykkelige hundeeieren :lol:

Hunden bodde på tertnes, et stykke fra der jeg bor og stakk av i går ettermiddag(?). Damen hadde ringt til politiet i 7-tiden, og meldt han savnet. Vi ringte politiet i 8-9 tiden, men da var det ikke komt inn noen melding om savnet hund, sa politiet :-o Herregud at det går an! Om de hadde gjort jobben sin, hadde eieren kunne hentet han i går kveld. Istedetfor løp de rundt i gatene og letet fortvilet etter stakkers hunden sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja :lol: Jeg ble glad da mamma ringte, for jeg tror hunden hadde kennelhoste :-o Litt risikofylt å ha han i huset sammen med en valp da :? og jeg visste ikke om steder som fant ville ta til seg hunder med så smittsomme sykdommer..

Men det løste seg til slutt ;) Og jeg håper virkelig at jeg treffer den nydelige hunden igjen en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...