Gå til innhold
Hundesonen.no

Fly fra England til Norge


minimoo
 Share

Recommended Posts

Så vidt jeg vet er det eneste alternativ om flybur er uønsket og biltur er umulig. Da er det DFDS eller en gummibåt igjen.

Dette ble sjekket ganske grundig av noen som skulle til Crufts, og jeg sjekket det veldig godt da jeg dro til Crufts noe før det igjen, det suger med land som er øyer og har mye kyst, liksom...

Neida, man kan dra til Dover også, båt til Calais, tog til Køben og buss eller båt derfra. Evt. tog til Kiel og båt derfra.

Når jeg tenker meg om, det er faktisk noen av disse fraktfirmaene som tar med dyr over lang også, altså med bil. Men om jeg skulle tatt landveien så ville jeg nok tatt med hunden selv.

Det du kan gjøre er å ta kontakt med noen av de store transportfirmaene og høre om det er mulig å få en hund og en person med en av sjåførene deres som skal fra England til Norge. Et par lange dager i bil da, men jeg har hørt de tar med folk innenlands iblant ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke litt mer rundt det. Tenkte å ringe mattilsynet også mtp det å kjøre, hvordan reglene er igjennom 'så mange' land.

Etter de nye reglene fra 1. jan 2012 viser det seg at vi nå må ha rabiesvaksine også kun fra England til Norge, så da må vi fikse det.

Skal ikke være enkelt, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man kan dra til Dover også, båt til Calais, tog til Køben og buss eller båt derfra. Evt. tog til Kiel og båt derfra.

Joda, men det blir ganske mange flere bytter enn å dra rett til DK, så jeg anså det ikke som et reelt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke buss eller annen transport (via the chunnel eller hva den heter) til Frankrike/Belgia og ta fly derfra med hund i kabinen?

Skal sjekkes, takk for tips :)

Om jeg kan få tassen nogenlunde vant til bur så hadde jo fly vært det enkleste. Jeg får tenke litt og se på muligheter. Nå må vi jo tydeligvis ha rabiesvaksine også, så da kan jeg jo ikke dra ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekkes, takk for tips :)

Om jeg kan få tassen nogenlunde vant til bur så hadde jo fly vært det enkleste. Jeg får tenke litt og se på muligheter. Nå må vi jo tydeligvis ha rabiesvaksine også, så da kan jeg jo ikke dra ikveld ;)

Er sjekket (riktignok et år siden, men jeg tviler på at det er store forandringer). Det er ingen buss eller tog som tillater dyr som kjører fra England og ut av landet gjennom tunnellen. Det er en eller to båter over til Frankrike som tillater fotpassasjer med hund, så man kan ta buss til Dover, båt, og så tog eller buss fra Calais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn "ren" båt da? Top Gear dro jo fra Newcastle til no sørlandssted, gjorde de ikke? Husker ikke om det var båt eller ferge. Det er da ikke så lenge siden?

Det sies at det går en ferge fra Newcastle til Kristiansand, men jeg tror faktisk ikke den er i drift lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...