Gå til innhold
Hundesonen.no

IE - Historikk til frustrasjon og irritasjon...


Wildah
 Share

Recommended Posts

Nå holder jeg på å bli tullere av Internet Explorer. Vanligvis bruker jeg Firefox, men til en del jobbrelaterte ting, må jeg bruke IE, så forslag om å bruke andre nettlesere hjelper dessverre ikke.

Helt siden jeg skaffet meg ny pc har jeg nemlig hatt et problem som jeg ikke finner ut av.

Jeg er elendig på å huske nettadresser, og er rimelig avhengig av at nettleseren autofullfører adressen etterhvert som jeg skriver.

Feks når jeg skriver inn en N i adressefeltet, så vil jeg at den skal komme med forslag til sider jeg tidligere har vært inne på. Men denne historikken forsvinner med ujevne mellomrom. Og nettsider som jeg daglig bruker, er plutselig borte. Mens en nettside jeg var innpå for 6 måneder siden, den kommer fortsatt opp som forslag :frantics: Jeg har visstnok vært innpå Narvesen sine hjemmesider en gang, ikke at jeg kan huske det, mens et jobbrelatert nettsted jeg som begynner på N og som jeg bruker hver dag, den forsvinner ca annenhver uke.

Vet noen kloke soniser hvorfor, og hvordan jeg kan sette innstillinger slik at nettstedene ikke forsvinner?

Jeg har prøvd de fleste innstillinger for internetthistorikk, føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på menyknappen i nettleseren. Alternativ for internett --> generelt --> leserlogg. Der skal du finne det du trenger. Kanskje noen er lagret som favoritter og derfor blir de?

Ellers, litt kjapp googling viser at mange sliter med det samme, noen har avinstallert og prøvd en gamlere versjon med hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene :)

Ingen andre som bruker pc'n din og kan ha slettet historikken? Har ikke hørt om dette problemet før

Nei, det er jobb-pc, så det er bare jeg som bruker den :)

Lagre de mest brukte sidene i bokmerker?

Jeg har lagret en del sider i bokmerker, men selv disse forsvinner innimellom fra autofullføringen. Jeg kunne lagret alle sidene, men det blir fryktelig mange. Og det er mer lettvindt om alternativene dukker opp mens man skriver :baby: . Det er nemlig en lettelse når jeg kan bruke Firefox, og ting dukker opp som de skal.

Trykk på menyknappen i nettleseren. Alternativ for internett --> generelt --> leserlogg. Der skal du finne det du trenger. Kanskje noen er lagret som favoritter og derfor blir de?

Det var det første jeg prøvde, men ingenting jeg har gjort der har hjulpet. Og Narvesen er absolutt ikke lagret som favoritt *fnise* selv om jeg er glad i godteri. Som jeg nevnte over, forsvinner selv lenker lagret under favoritter fra autofullføring.

Ellers, litt kjapp googling viser at mange sliter med det samme, noen har avinstallert og prøvd en gamlere versjon med hell.

Hmmm. Jeg får google og se hva jeg finner. Hadde håpet at det var en liten innstilling jeg hadde oversett. Lurer på om min kjære far skal få ta seg av problemet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det står på funksjon for å jevnlig slette temporary internet files for å spare plass på harddisken?

http://compnetworkin...ndtempfiles.htm

Forøvrig vil jeg på det varmeste anbefale googles chrome som nettleser ;)

Takk for link og tipset :) Det er dessverre ikke problemet. De innstillingene var det første jeg sjekket. Jeg tror soelvd er inne på noe, og at det rett og slett er en feil i IE hos meg.

Og som sagt, jeg skulle GJERNE brukt en annen nettleser (Firefox er min favoritt), men jobbprogrammene er kun kompatible med IE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje vere jobbserveren som har ein instilling som nullstiller alt med jamne mellomrom (om jobb-PCen din er kopla opp mot slikt).

Min bærbare data slettar loggen stadig vekk, men det eg legg inn som favoritter kjem alltid opp som forslag når eg skriv inn byrjinga på ei adresse. Gjer ikkje din det?

Merk forresten at du må lagre favoritten med nettadressa som namn, elles lagrar han seg automatisk med det sida kallar seg, og då funkar ikkje autofullfør. For å ta eit døme: Du vil lagre www.søkemotor.no som favoritt. Denne sida kallar seg "Noregs beste søkemotor" (det er dette som står på den blå linja heilt på toppen av vindauget). Om du berre vel "lagre som favoritt" og trykkjer OK, blir han lagra som "Noregs beste søkemotor", og vil kome opp på autofullfør når du tastar inn N, og ikkje når du tastar inn S, slik du ville gjort. Du må difor aktivt velje at han skal bli lagra som søkemotor.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje vere jobbserveren som har ein instilling som nullstiller alt med jamne mellomrom (om jobb-PCen din er kopla opp mot slikt).

Min bærbare data slettar loggen stadig vekk, men det eg legg inn som favoritter kjem alltid opp som forslag når eg skriv inn byrjinga på ei adresse. Gjer ikkje din det?

Merk forresten at du må lagre favoritten med nettadressa som namn, elles lagrar han seg automatisk med det sida kallar seg, og då funkar ikkje autofullfør. For å ta eit døme: Du vil lagre www.søkemotor.no som favoritt. Denne sida kallar seg "Noregs beste søkemotor" (det er dette som står på den blå linja heilt på toppen av vindauget). Om du berre vel "lagre som favoritt" og trykkjer OK, blir han lagra som "Noregs beste søkemotor", og vil kome opp på autofullfør når du tastar inn N, og ikkje når du tastar inn S, slik du ville gjort. Du må difor aktivt velje at han skal bli lagra som søkemotor.no.

Hmm... Det er en god tanke, men nei, jeg tror ikke at det er noen jobbservere som sletter ting. Det rare er nemlig at enkelte adresser fortsetter å ligge i loggen, mens adresser som jeg nettopp har brukt, og som lå i autofullfør, plutselig er borte. Narvesen ligger her fortsatt, selv om jeg bare har vært inne på siden 1 gang, og det var i september eller noe... Mens na24, som jeg er innom daglig, stadig forsvinner :icon_confused:

Men, jeg har tenkt litt, og kom på at problemene dukket opp etter en oppdatering av IE. Og jeg lurer på om sider jeg har brukt etter at oppdateringen ble installert, forvinner, mens sider som jeg ikke har brukt etter oppdateringen blir liggende. Sider som ligger i favoritter forsvinner jo også fra autofullfør, og de har ligget der.

Konklusjonen min er at jeg sikkert må installere IE på nytt, og se om problemet forsvinner. Jeg har også et problem med at nettleseren forholdsvis ofte fryser, og restarter seg selv. Og Flash henger seg innomellom opp.

Det første jeg tenkte på var virus, men jeg har studert prosesser og oppgavebehandling, og finner ikke noe unormalt der. Så da er det kanskje bare noe galt med IE på min maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...