Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring av kamera utstyr


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg satser på at innbo- og reiseforsikring dekker det som skulle skje om ulykken er ute. Har hatt en sånn forsikring fra forhandler på mobiltelefonen min en gang, virkelig bare bortkastede penger som ikke dekker noe særlig mer enn innbo og reise uansett.

Red: nå er min reiseforsikring slik at den dekker meg så fort jeg tar et skritt utenfør døra mi da, vet ikke om alle gjør det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg har satset på at fotoutstyr inngår i vanlig bo- og reiseforsikring, men aner egentlig ikke om det gjør det. Uansett er det noe som må undersøkes og evt ordnes opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det blir litt feil å si: "Jeg har hatt utstyret mitt så og så lenge og har fortsatt ikke hatt behov for forsikring".

Det blir som å si: "Huset jeg har er ennå ikke brent ned, så jeg har ikke behov for forsikring ennå"

Man tegner ikke forsikring når skaden skjer, men i tillfelle den skulle skje.

Om det er noe vits å tegne forsikring på et kamera til 2990,- på Elkjøp er jo en smaksak, men her er det snakk om relativt små summer og man går ikke akkurat personlig konkurs i værste tenkelige tillfelle.

Selv så har jeg kamera og objektiver for til sammen nesten 100.000,- som jeg har kvitteringer på. Alt dette er det tegnet "idiotforsikring" på.via forhandler og det som er så genialt med idiotforsikringen er at den dekker ALT untatt selvforskyldte skader gjort med vilje og tyveri. Altså den dekker uhell.

Detter du i vannet med kameraet rundt halsen så får du det gratis reparert evt. erstattet UTEN egenandel. Men mister du det i vannet og du ikke finner det igjen så må du først hente det opp. Du må ha med kameraet fysisk til butikken med skaden. Har du rygget over kameraet ditt med bilen, så skrap det sammen og legg det i en bærepose og ta med til butikken.

Når man går rundt med et objektiv til nermere 20.000,- forran ett kamera som koster 15.000,- så er det veldig deilig med en slik forsikring. Man kan fort dulte borti en kant og knuse linseglasset.

Dessuten så dekker en slik "idiotforsikring" rens av kamera når du måtte trenge det, helt gratis og dette skal du egentlig gjøre en gang i året. EN slik rens koster deg ca. 1.200,- hvis du ikke har forsikring, så du sparer faktisk uansett på og tegne en slik forsikring.

Jeg snakker her om forsikringen man får hos Japan Photo kjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Selv så har jeg kamera og objektiver for til sammen nesten 100.000,- som jeg har kvitteringer på. Alt dette er det tegnet "idiotforsikring" på.via forhandler og det som er så genialt med idiotforsikringen er at den dekker ALT untatt selvforskyldte skader gjort med vilje og tyveri. Altså den dekker uhell.
Det hele koker vel ned til kroner og ører? Selv har jeg en s k Totalforsikring som skal dekke absolutt alt. Om den gjør det aner jeg ikke, med da en i familien fikk "vasket" iPhonen sin tok det mindre enn en time før jeg kunne hente en ny i butikken :) Å tegne en ekstra forsikring dersom den som jeg allerede har dekker "alt" mener jeg er bortkastet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele koker vel ned til kroner og ører? Selv har jeg en s k Totalforsikring som skal dekke absolutt alt. Om den gjør det aner jeg ikke, med da en i familien fikk "vasket" iPhonen sin tok det mindre enn en time før jeg kunne hente en ny i butikken :) Å tegne en ekstra forsikring dersom den som jeg allerede har dekker "alt" mener jeg er bortkastet.

Så klart trenger du ikke dobbelt opp av forsikringer...

Har jeg nevnt det noe sted?

Poenget er at en "Vanlig" innbo og reiseforsikring ikke dekker uhell. (som du skrev) Du har en forsikring utover dette (Totalforsikring) og dette sa du ikke noe om, og så flink til å gjette er jeg ikke :)

Det andre poenget mitt er at uansett hva forsikringsselskapet og navnet heter, så bør man sjekke om man har sikret seg mot selvforskyldt uhell også. Hjelper ikke med innboforsikring eller tyveriforsikring når man snubler i steinrøysa med kamera rundt halsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Husk å oppgradere reiseforsikringen hvis du harmed mye fotoutstyr. En "standard" reiseforsikring dekker kun inntill 30.000,- og dette er ikke en veldig høy sum hvis to personer mister all bagasje samt kontanter etc.

Selv har jeg oppgradert reiseforsikringen til å dekke 100.000,- , Noe som vist er maks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å oppgradere reiseforsikringen hvis du harmed mye fotoutstyr. En "standard" reiseforsikring dekker kun inntill 30.000,- og dette er ikke en veldig høy sum hvis to personer mister all bagasje samt kontanter etc.

Selv har jeg oppgradert reiseforsikringen til å dekke 100.000,- , Noe som vist er maks...

Åi :) Da tror jeg at jeg må ta en prat med forsikringsselskapet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...