Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker


Recommended Posts

Jeg skal bestille Dogbooties, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille. Syns dere det høres riv ruskende galt ut med XS til en labrador?

På bakføttene er hun ca. 5,5 cm på det bredeste, på framføttene er hun 6 cm. Small er 6,35 cm på det bredeste og XS er 5,7 cm på det bredeste. Bør jeg kanskje satse på XS til bakføttene og S til framføttene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bestille Dogbooties, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille. Syns dere det høres riv ruskende galt ut med XS til en labrador?

På bakføttene er hun ca. 5,5 cm på det bredeste, på framføttene er hun 6 cm. Small er 6,35 cm på det bredeste og XS er 5,7 cm på det bredeste. Bør jeg kanskje satse på XS til bakføttene og S til framføttene?

Jeg kan bare tippe, men tror du ikke Tinka er litt kraftigere i potene enn Chessea? Jeg ville i det minste gjort som du sier, kjøpt forskjellige strl. XS er akkurat vid nok til å tre på Chessea, som har ganske små poter til portis å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare tippe, men tror du ikke Tinka er litt kraftigere i potene enn Chessea? Jeg ville i det minste gjort som du sier, kjøpt forskjellige strl. XS er akkurat vid nok til å tre på Chessea, som har ganske små poter til portis å være.

Tror nok Chessea sine er mindre enn Tinkas poter, ja. Kanskje jeg skal kjøpe S til både foran og bak, da.

Edit: Endte opp med å bare bestille small, jeg. Så får vi se om det blir riktig eller ikke. Hun får blå og oransje potesokker, så nå blir hun fiiin! :P

Endret av Ingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å sette sokker på dyret ennå, og må si jeg gruer meg litt, men med både snø som kladder og salt som er ekkelt så bør vi nok gi det et forsøk. Men er i tvil om størrelsene, går det med S til en labrador altså..? Jeg har sett litt på noen sokker i butikk som ser akkurat ut som disse, og da trodde jeg at vi ville trenge enten L eller XL. Får vel prøve å ta fram målebåndet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Chessea sine er mindre enn Tinkas poter, ja. Kanskje jeg skal kjøpe S til både foran og bak, da.

Edit: Endte opp med å bare bestille small, jeg. Så får vi se om det blir riktig eller ikke. Hun får blå og oransje potesokker, så nå blir hun fiiin! :P

Jeg bestile S til Aisha, som sikkert har omtrent like store poter som Tinka vil jeg tippe. Fant ut på målene at det ble mest riktig.

Men jeg har ikke fått de ennå, selv om det er ett par uker siden jeg bestile de! Dekkene kom på lørdag, men ingen potesokker *Utålmodig.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å se på Troll sine sokker- og det er enklere å reklamere innenlands om det skulle være noe.

Disse er ganske gode. Minuset er at de er svarte, og du ser de ikke så lett om en skulle ramle av. Jeg har i den minste størrelsen til Kamar, og den største til Pøbel. På dogbooties har jeg XXXS bak på Kamar, og XXS foran. Jeg skulle nok hatt XXXS foran og bak. Pøbel har L foran og M bak fra dogbooties. Men Troll sine er mindre i størrelsen, og deres L er som dogbooties sin M, samme med de små sokkene. De minste er vel på en XXS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestile S til Aisha, som sikkert har omtrent like store poter som Tinka vil jeg tippe. Fant ut på målene at det ble mest riktig.

Men jeg har ikke fått de ennå, selv om det er ett par uker siden jeg bestile de! Dekkene kom på lørdag, men ingen potesokker *Utålmodig.*

Ja, satser på at S ble riktig jeg også. :) Mine ble sendt allerede i dag fikk jeg mail om, men det kan vel ta litt tid før de kommer hit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satser på at S ble riktig jeg også. :) Mine ble sendt allerede i dag fikk jeg mail om, men det kan vel ta litt tid før de kommer hit...

Det er det som var så merkelig. Jeg fikk mail samme dag om at de var sendt, og så bestilte jeg dekken fra de to-tre dager senere, som også ble sendt samme dag som jeg bestilte. Så fikk jeg dekkenet nå på lørdag, men potesokkene har jeg ikke sett noe til. Håper ikke de har blitt borte i posten! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogbooties sine cordurasokker! De er helt fantastiske :D Rask levering og latterlig billige.

http://www.dogbootie...dogbooties.html

Jeg har 330 cordura og 500 cordura. Førstnevnte er best sånn til "vanlig" synes jeg. Til skiturer spesielt. De tykkere sokkene funker når det er skare, men til vanlig er de litt tykke etter min smak.

Tipper fleecesokkene er fine og :D

Jeg bruker XS til Chessea som veier 20 kg.

EDIT: Har de med borrelås-fester btw. Synes de sitter skikkelig bra!

Disse har rosa sant?

Kjøpte et par greie hos lokaldyrebutikken igår, 149kr for et sett, og syntes ikke det var så ille. Virker innmari bra, og ser ut til at de sitter kjempegodt hvis jeg setter dem på ordentlig. Var litt kjapp med den ene nemlig, samt at jeg tror det gjelder flere typer det med at man bør ha en størrelse mindre bak, og lurer på å kjøpe et sett til med litt mindre. Meeeen de er rød, og alt annet Yaris har er rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har rosa sant?

Kjøpte et par greie hos lokaldyrebutikken igår, 149kr for et sett, og syntes ikke det var så ille. Virker innmari bra, og ser ut til at de sitter kjempegodt hvis jeg setter dem på ordentlig. Var litt kjapp med den ene nemlig, samt at jeg tror det gjelder flere typer det med at man bør ha en størrelse mindre bak, og lurer på å kjøpe et sett til med litt mindre. Meeeen de er rød, og alt annet Yaris har er rosa.

Jeg tror de har rosa, ja :D

Yaris... Fnis. Han må være femihund, han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har rosa sant?

Kjøpte et par greie hos lokaldyrebutikken igår, 149kr for et sett, og syntes ikke det var så ille. Virker innmari bra, og ser ut til at de sitter kjempegodt hvis jeg setter dem på ordentlig. Var litt kjapp med den ene nemlig, samt at jeg tror det gjelder flere typer det med at man bør ha en størrelse mindre bak, og lurer på å kjøpe et sett til med litt mindre. Meeeen de er rød, og alt annet Yaris har er rosa.

Non-Stop sine du kjøpte? De har faktisk bedre borrelås enn Dogbooties sine (snøen kladder mindre og den er kortere så man slipper en løs "flapp"), men ja, det er irriterende at de er røde :P

Vi kan få tak i rosa i str. M om du vil (enten er de fra Dogbooties eller så er de bare prikk like i utforming, størrelser og kvalitet), men vi får de kun i str. M og det blir jo litt dyrere enn å bestille derfra... Mulig vi faktisk har noen igjen fremdeles også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Non-Stop sine du kjøpte? De har faktisk bedre borrelås enn Dogbooties sine (snøen kladder mindre og den er kortere så man slipper en løs "flapp"), men ja, det er irriterende at de er røde :P

Vi kan få tak i rosa i str. M om du vil (enten er de fra Dogbooties eller så er de bare prikk like i utforming, størrelser og kvalitet), men vi får de kun i str. M og det blir jo litt dyrere enn å bestille derfra... Mulig vi faktisk har noen igjen fremdeles også.

Nei jeg kjøpte de rød som ligger i hvite dunker etter størrelse, med sort borrelås. Likte de veldig godt, utenom fargen, men man mister jo ofte sånne uansett.

Han må da ha small da :P evt. kan jeg jo komme innom med hunden :P Må gjerne sjekke om det ligger noen rosa gjemt, for jeg mente å huske jeg hadde sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kjøpte de rød som ligger i hvite dunker etter størrelse, med sort borrelås. Likte de veldig godt, utenom fargen, men man mister jo ofte sånne uansett.

Han må da ha small da :P evt. kan jeg jo komme innom med hunden :P Må gjerne sjekke om det ligger noen rosa gjemt, for jeg mente å huske jeg hadde sett det.

Jeg formulerte meg litt teit i går, men de røde er de nye fra Non-Stop. De har laget de i samarbeid med Robert Sørlie tror jeg? Uansett, de sokkene har jeg bare gode erfaringer med så langt, men ja, det er TEIT at de er røde... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg litt teit i går, men de røde er de nye fra Non-Stop. De har laget de i samarbeid med Robert Sørlie tror jeg? Uansett, de sokkene har jeg bare gode erfaringer med så langt, men ja, det er TEIT at de er røde... :P

Aha, sto ikke noe Non-Stop merke på dem nemlig, men de virker innmari gode, og 149kr for 4 stk er IKKE ille pris. Heldigvis for oss er jo rød en fin farge til brunhvite hunder da :P

Og har lurt på å kjøpe Non-Stop sin røde trekksele (den med feste for pulk) men det blir nok ikke før til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...