Gå til innhold
Hundesonen.no

Lade telefon i 12 t. før bruk. Viktig eller ikke?


trulte
 Share

Recommended Posts

Har kjøpt meg ny telefon som kom idag (Ideos X5 U8800) . I bruksanvisningen står det at den bør lades i 12 timer før den taes ibruk.

Syns jeg har lest noe om at dette ikke er så viktig lengre, og lurer på om noen vet noe om dette? Er det noe som står bare for at produsentene skal ha sitt "på det tørre" eller er det faktisk noe i det? Er såå utålmodig på å ta den ibruk, men vil ikke gjøre det om det påvirker batterikapasiteten på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe for sikkert, men mener det ikke er så viktig på de nye batteritypene, men det forutsetter jo da selvfølgelig at den har et slikt batteri(kommer ikke på hva det heter nå selvfølgelig), men det vil jeg jo anta at den har. Tror uansett ikke det er noen alvorlig feil, og skulle du nå være skikkelig uheldig så er det jo ikke mange kr for et nytt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litiumionbatterier heter det vel, var veldig vanlig på den gamle typen. Etter hva jeg har skjønt er det bare manualene som ikke er endret, de nye batteriene tåler fint å bli brukt med en gang. Ofte kommer de med halvt batteri. Tut og kjør, kos deg med mobilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de nye batteriene blir dårligere etterhvert som de brukes altså..

Blir de? Trodde greia med lithium batteri var at de ikke ble dårlige(de kan sikkert gå sund, men ikke at de svekkes) og at de holder seg sterke helt til de er tomme, istedet for at funksjonaliteten går gradvis ned når den kommer under en viss prosent, slik det gjorde på gamle batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir de? Trodde greia med lithium batteri var at de ikke ble dårlige(de kan sikkert gå sund, men ikke at de svekkes) og at de holder seg sterke helt til de er tomme, istedet for at funksjonaliteten går gradvis ned når den kommer under en viss prosent, slik det gjorde på gamle batterier.

På min og broren min sin tlf (samme merke) og disse nye batteriene er de merkbart svakere enn i starte. Må lade hver eneste natt. Hører det samme om mange andre tlf også. IRRITERENDE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

På min og broren min sin tlf (samme merke) og disse nye batteriene er de merkbart svakere enn i starte. Må lade hver eneste natt. Hører det samme om mange andre tlf også. IRRITERENDE!

Hvis du må lade hver natt; har du skjekka at du ikke har på unødvendige programmer osv som trekker strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på slike myter - er det sant at man burde skru av mobilen en gang om dagen, for å "være snill med den"? Det har jeg fått høre, nemlig, og man skal jo gjerne gjøre det med datamaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterier:

-Nye batterier kan godt brukes rett ut av esken, du trenger ikke lade først en gang!

-De skal IKKE lades helt ut (derfor slår telefonen seg av før batteriet er helt tomt på nye telefoner..)

-De tåler klattlading ganske så bra.

-De svekkes noe ved bruk

Smartmobilen kan med fordel slås av og på innimellom, da dette vil avslutte alle prosesser som går, og også frigjøre minne som kan bli opptatt av dårlige programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på slike myter - er det sant at man burde skru av mobilen en gang om dagen, for å "være snill med den"? Det har jeg fått høre, nemlig, og man skal jo gjerne gjøre det med datamaskiner.

Grunnen til og slå av datamaskiner er vel for og få innstallert enkelte oppdateringer. Tlf tror jeg ikke det er det samme med, men det skader jo ikke :) Mitt batteri har blitt mye bedre med tiden det, hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...