Gå til innhold
Hundesonen.no

Årslisteplasserte (NKK + Raseklubb)


HHC
 Share

Recommended Posts

Vi har jo sååå mange fine sonishunder som hevder seg gang på gang - så jeg foreslår en skrytetråd for alle sonen hundene som har plassert seg på mestvinnerliste(ne) i egen raseklubb eller NKK sin liste. Legg gjerne med et bilde av den fantastiske firbente skapningen din også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy (AD CIB NORD UCH NV11 Li-Brie's Free Wheeler) ble nr 3 på raseklubbens liste over årets briarder, slått av sin halvsøster Mysti (CIE N DK UCH NV10 KBHV10 NORDV10 Li-Brie's Mysterious Ways) som vant og sin pappa Boss (CIE N DK UCH NV07'08'09'10 NORDV 07'10 DKV09 KBHV10 WW10 Li-Brie's Boss Number One) som ble nr 2 - ett poeng etter vinneren :).

På NKKs rasevinnerliste ble Willy "bare" nr 4, slått av Boss som ble nr 1, Mysti som ble nr 2 og Willys første "kone" N DK UCH NV08'09 DKV11 Monami Pour Toujour's Gidget som ble nr 3.

309858_289055967788286_100000516542715_1159030_1582326810_n.jpg

Babs (LP2 INT NORD EST UCH KBHV04 NV07 WVW10 EUVW11 NVV11 Mezzoforte Surprise) ble nr 9 på lista over årets utstillingsbriard med bare 4 tellende utstillinger, mens hun ble nr 8 på NKKs rasevinnerliste (stilte på 4 utstillinger - der hun ble BIM en gang og på de tre andre stod hun som 2. BTK) :).

403157_337340139626535_100000516542715_1319754_2039614763_n.jpg

Endret av Siri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom ventet på en eller annen "offisiell" beskjed fra nkk eller noe sånt, men ifølge den listen jeg finner (og egen utregning) er ÅRETS MESTVINNENDE KOOIKER PÅ NKK-UTSTILLINGER

N SE UCH NV- 11 Cirtap's Prins L-D Linux Van Berk med 11 poeng (en BIR med 16 deltagende hunder og en BIM med 11 deltagende hunder). Ikke noe overlegen seier, eller deltagelse på fryktelig mange nkk- utstillinger, men det blir det sjelden i denne rasen:) Men vi kan være stolte over at vi har gjort det best på de utstillingene med flest deltagende kooikere:) Og vi har ellers hatt et ganske flott utstillingsår...

Godt nytt år og gratulerer til de som er fornøyde...

Og her er bilde av vidunderet;

w83tyg.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke tikker inn voldsomt med resultat på tampen av året, så har X'en blitt nummer tre av ti i raseklubbens mestvinnendeliste for lydighet klasse 1.

Det er ikke imponerende, for samtlige under henne på lista har kun ett tellende resultat :D

I Osloavdelingen vant hun årskonkurransen i lydighet alle klasser, av tre. Heller ikke det så stor bedrift, i og med at hun var den eneste med tre tellende. Men hey, det gir en søt pokal på årsfesten i mars!

Hun har ikke stilt i eksteriør i Norge i år, og det får en ikke pokal for.

Lille Foenix ble nummer to av tre på Osloavdelingens årskonkurranse for valper - og hun har jo ikke fått konkurrert så mange ganger i år.

Knallår for oss, med andre ord! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga landet på 3 plass på Gullcorgi cardigan tispe lista :)

hun har 19 poeng fordelt på 4 utstillinger. Hun ledet listen i våres pga mange bra BIR og BIM på våren, men så ble det stopp i utstillingen pga sykdom og hun har bare stilt et par ganger i høst med dårlige resultater.

Vi får se til neste år om vi tar innersvingen på Lucy og Emma ;)

Så Amiga ble nummer 3 av 18 deltakende tisper :)

302345_10150760645905464_804145463_19953284_8028301_n.jpg

397139_10151055683015394_590710393_21987743_1900055821_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen.. NKKs mestvinnendeliste hadde jeg helt glemt!

Også VANT vi - jippi!

Min gamlefar Moby var tydeligvis den eneste med to BIR på NKK i år (Kr.sand og Rogaland) - slett ikke værst for en 9'åring (blir 10 i januar).

Offisielt heter han noe så fint som Breaksea Norwegian Wood og er Int Nord UCh, Nordisk Vinner 2002 og 2006, Norsk Vinner 2003 og 2006, København Vinner 2004 og Svensk Vinner 2007. Så jo, han har vært litt rundt, han... Passerte 100 BIR i fjor engang..

Han var mestvinnende beardis i 7 år sammenhengende, men de siste par årene har det vært litt for tøft i raseringen. Dog ledet han hannhundlisten fram til romjulsutstillingen, men jeg TROR at min Mac fikk nok poeng til å gå forbi han der... (helt greit, selvsagt)

Grattis til alle andre flotte sonishunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen mestvinnende liste hos NKK. Jeg har jo knapt stilt mine to ganger på NKK utsilling i år :P

Blaze ble nr.2 på NKK rasevinner.

Talli nr.7 på NKK Rasevinner.

Men i Danmark derimot har vi vært.

Talli ble DKK Rasevinner 2011, hele 9 poeng forann de to neste.

283040_10150739395555072_834435071_20116521_6176042_n.jpg

Utenom utstilling så kårer NBF forsjellige årspriser også, Talli ble:

Talli fikk 3.plass Årets Sporhund NBF

og 6.plass BruksLydighetshund 2011.

304875_10150782765585072_834435071_20657521_689317_n.jpg

årets brukshund/Zanto statuetten er vi som ekvipasje de som ligger høyest med bare tellende resultat i en gren (det er en premiering som du må ha resultater i spor og rundering for å kunne vinne)

Ikke ille det for første ordentlige sesong for Talli-terrorist :banana:

Gratulerer til alle dere andre som har gjort det bra i år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver, som (foruten 2 utstilllinger) har stilt hele året som junior og unghund, greide en fantastisk (delt) 5 plass på mestvinnendelista i raseklubben! :) Det er jeg veldig veldig fornøyd med, at han allerede som så ung greier å hevde seg i toppen! Det var totalt 53 hanner med på lista, og man må plassere seg i beste hannhundklasse for å komme med.

Tre av hundene foran han er internationale og nordiske championer mens den fjerde er verdensvinner, så jeg klager over hodet ikke over 5 plass på unghunden min!

Hans to søstre plasserte seg forøvrig som nummer 9 og 10 av 73 tisper på lista. :)

374165_10150507156620225_723220224_11046816_992738867_n.jpg

Bella er sparsommelig stilt i år, men kom så vidt med på lista som nummer 30 av 73.

(Jeg vil også få med at Fredrik, Bella sin sønn, kom på en delt 8 plass på hannhundlista!:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så mange fine og dyktige sonishunder - gratulerer så mye alle sammen :D

Til min store overraskelse kom Aris inn på Shimmylisten (topp 10 mestvinnende flat, begge kjønn) i år også. Kjempe morsomt, både fordi konkurrentene er mange og gode, men også fordi vi hverken har reist eller hatt så mange dommere som "passer" Aris i år. De utstillingene han har vunnet på har jo ikke vært så mange deltakende på heller med unntak av NKK (BIM av 3 hannhunder i Ølen :lol: litt uvanlig på vår rase kan du si!)

Han ble nr 15 på NKK sin liste, dog best av hundene som "bare" hadde blitt BIM :)

aris%20kollasje%20hp.jpg

Slik ser han ut, og når ting skal være pent og skikkelig heter han:

NUCH SE U(u)CH PLW-10 Heirofia's Hot Chilli

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shibaklubben deltar ikke i mestvinnende-konkurransen til NKK, men har egen utregning. Imouto er stilt 5 ganger i Norge som junior, og jeg er spent på å se om hun klatrer noe på lista fra sin 73'ende plass etter at jeg meldte inn et cert og 3BTK-plassering fra en utenlandsk, internasjonal utstilling. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffegruppa mangler fortsatt resultater etter November og Desember :angry: Foreløpig ligger Tuva på en 13 plass og Trym på en 22 plass av 143. De kommer ikke noe høyere opp ihvertfall, siden ingen av dem tok noen poeng i november/Desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty plasserte seg på 8.plass på mestvinnerlisten alle hunder - med 67 hunder. Hun er kun stillt på 3 offisielle utstillinger, og har med seg poeng fra rasespesialen. Sparsomlig stilt ut i år mao. På tispelisten (vi deler inn i tispe/hannhund) ligger hun som nr 5.

Imponerende med Betty egentlig - hvis man tenker at to av utstillingene hun har hentet poeng i, kun har hatt 5-6 deltagende hunder.

BV ligger som nr 27 totalt og som nr 15 på tispelisten med 4 gjeldene utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle årsresultater. Mine egen raseklubb har ikke noen årskonkurranser hverken i bruk eller i utstilling, og ikke får rasen delta på årets beste rase på NKK utstillinger heller.

har da brukskonkurranser- de bare kalles trekkhundprøver :) bare for å flisespikke, dette kan du jo minst like godt som meg :) Det kåres ikke årets beste trekkhund da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da brukskonkurranser- de bare kalles trekkhundprøver :) bare for å flisespikke, dette kan du jo minst like godt som meg :) Det kåres ikke årets beste trekkhund da.

Var det jeg mente med "årskonkurranser i bruk" at man kårer en årsbeste. For det er da heldigvis utstillinger og resultater fra enkeltutstillinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...