Gå til innhold
Hundesonen.no

Iosono Galileo Galilei


Nowisclee
 Share

Recommended Posts

"Martin", som han kalles til daglig, er en etnahund født 24.03.2009. Han er 50 cm høy, er finskoppdrettet, har bodd i Russland siden han var leveringsklar, og skal nå flytte til Norge. :ahappy:

Jeg vet jo ikke så forferdelig mye om ham ennå, jeg kjenner ham jo ikke. Men hun som eier ham per i dag forteller at han er en omgjengelig og trivelig hund, flink med barn og morsom å ha i hus.

Jeg gleder meg veldig til å få ham hit, jeg reiser for å hente ham 13/01, og kommer tilbake med ham 14/01.

Bilder kommer etterhvert!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg lånt noen bilder fra facebooksiden til eieren til Martin.. Ca et år gammel. Er han ikke fin? *smelt* Og ikke minst tittelrekken: Russian Champion Belarus

"Martin", som han kalles til daglig, er en etnahund født 24.03.2009. Han er 50 cm høy, er finskoppdrettet, har bodd i Russland siden han var leveringsklar, og skal nå flytte til Norge. Jeg vet jo

Jaja, da er det vel på tide å oppdatere litt. Jeg reiste til Moskva forrige fredag for å hente Martin, møtte ham og eier på flyplassen, tok ham med til hotellet, skrev kontrakt og ordnet med alt d

Posted Images

Oi, Russland! Spennende! Gratulerer! :D

Gleder meg til bilder!

Ja, det er kjempespennende, gleder meg vilt til å få ham i hus. :ahappy: Selv om han nok ikke skal bo hos meg for alltid, jeg skal ikke ha hannhund, jeg. :P Egentlig.

Så spennende :D Lykke til :)

Takk! :ahappy:

Så spennende. Etnahunder er så vakre!

Kjempespennende. Og takk, ja, de er supervakre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først var planen at jeg skulle del-eie ham sammen med en venninne, som skulle ha ham hos seg. Men pga personlige problemer ble det brått ikke mulig whatsoever, så da var jeg litt usikker på om jeg skulle avblåse hele greia, men jeg hadde nok klart å kjøpe ham likevel. Nå ble løsningen slik at mine besteforeldre(som vel aldri har hatt hund såvidt jeg vet) går inn som del-eiere fram til jeg har råd til å kjøpe dem ut, en god løsning for meg, og hyggelig for dem som alltid lurer på om det er noe de kan gjøre for å hjelpe til i hverdagen til oss barnebarn. :ahappy:

Så ja, han blir bare min, i praksis, selv om han jo blir halvt deres til å begynne med. Men er nok mest sannsynlig at han skal ut på fôr etterhvert, jeg vil bare bli kjent med ham først for å vite hva jeg har kjøpt. :P Selv om jeg tenker at han kanskje burde få bo på ett sted fra første stund så det ikke blir så store omveltninger for ham, sånn frem og tilbake. Litt usikker der. Jeg har muligens et fôrverthjem på hånden, så muligheten er nok der. Egentlig har jeg jo selv mest lyst på en tispe til, også for å slippe løpetidsproblematikk. Og en tispe etter f.eks. denne hannhunden her kunne jo også være veldig spennende. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lånt noen bilder fra facebooksiden til eieren til Martin.. :ahappy:

post-4712-0-48400100-1324911307.jpg

post-4712-0-56650000-1324911344.jpg

Ca et år gammel.

post-4712-0-66299100-1324911331.jpg

Er han ikke fin? *smelt*

Og ikke minst tittelrekken:

Russian Champion

Belarus Champion

Poland Champion

Latvian Champion

Champion RKF

Baltic Winner 2010

Montenegrian Champion

Macedonian Champion

Moldavian Champion

Bulgarian Champion

Romania Champion

Junior Champion of Russia

Junior Champion of Moldova

Junior Champion of Luxembourg

BOB & European Club Winner 2010

*skryte bittelitt* :whistle:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så maskuline etna-hanner er da, han er liksom en helt annen dimensjon enn lille vevre Lundii! Men gratulerer med ny bisk, og så vanvittig spennende da!

Ja, de er det. Nå er jo Lundii en liten etnatispe da, og Martin er på øvre grense av hannhundstørrelsen, så er litt størrelsesforskjell der. Tusen takk, det er fryktelig spennende! Og mye styr, måtte jo ha flybillett og hotellopphold og visum og kontroll av mattilsynet på vei tilbake og alt sammen. *puh* Men alt er klart, så nå mangler jeg bare å fly dit og å komme tilbake. :ahappy:

Men er stamtavlenavnet hans Iosono Galileo Galilei?

Festlig i såfall :P

Ja, det er det. Kjempestilig navn, synes jeg. :ahappy:

Enig! Galileo - eller i det minste Leo - er jo et langt mer passende hverdagsnavn enn Martin! :aww:

Artig med ny hund, da! Han ser kjempefin ut. :)

Kan nok hende han bytter hverdagsnavn når han kommer til, Leo passer jo også bra, men vi får se. Han heter jo Martin, og har jo alltid hett det, så det er jo ikke bare bare å bytte heller. Vi får se hvordan han er og sånn. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg som skal kalle neste bikkje Galileo Galilei, artig å se noen med det i stamtavlenavnet iallefall :P

Hvor i Russland er det? Flyr du Aeroflot?

Så kan stamtavlenavnet være: Anche io sono Galileo Galilei (Jeg er også G.G)

:P

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg som skal kalle neste bikkje Galileo Galilei, artig å se noen med det i stamtavlenavnet iallefall :P

Kennelnavnet "Iosono" betyr "Jeg er" (eller, det heter egentlig io sono i to ord, da), det er derfor det er ekstra festlig. :P Jeg har forøvrig også vurdert Galileo Galilei som navn til den neste hunden, så jeg syns det er et herlig navn! Galileo med sine to hverdagsformer - Leo og Gale-Leo.

Men jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er ønskelig å bytte navn, altså. Derfor OT slutt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :ahappy:

Men jeg er enig med Ingvild at Leo passer bedre. Mamma kalte forøvrig Marvin for Martin på julaften. Det ble kanskje en øl for mye i hvert ben ellerno..

*flir*

Hehe, jeg som skal kalle neste bikkje Galileo Galilei, artig å se noen med det i stamtavlenavnet iallefall :P

Hvor i Russland er det? Flyr du Aeroflot?

Skal til Moskva for å hente ham, de bor vel egentlig et annet sted. :P Jeg er ikke så fryktelig kjent i Russland, som du kanskje skjønner. Øhm. Også må du ikke spørre så vanskelig. Jeg flyr med SAS, det er vel det jeg vet. *ler* :lol:

Kennelnavnet "Iosono" betyr "Jeg er" (eller, det heter egentlig io sono i to ord, da), det er derfor det er ekstra festlig. :P Jeg har forøvrig også vurdert Galileo Galilei som navn til den neste hunden, så jeg syns det er et herlig navn! Galileo med sine to hverdagsformer - Leo og Gale-Leo.

Men jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er ønskelig å bytte navn, altså. Derfor OT slutt. :aww:

Ah, det visste jeg faktisk ikke! Stilig. :ahappy: Vi får nå se da, hvis han reagerer på Leo eller Ali eller noe sånt så kan det godt hende han blir hetende det. :ahappy: OT gjør ikke meg noe altså, dessuten er det ikke OT, det omhandler jo navnet til hunden min. :ahappy:

Edit: Siri, du er så god! :D Babybildene har jeg tittet myye på. :ahappy: Men jeg har det med å ikke tørre å stjele sånne bilder, jeg. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Siri, du er så god! :D Babybildene har jeg tittet myye på. :ahappy: Men jeg har det med å ikke tørre å stjele sånne bilder, jeg. :icon_redface:

*Fnis*. Jeg er bare så frekk at jeg tar meg tilrette, jeg, iallefall så lenge det er mulig å identifisere fotograf og hvor bildet kommer fra :). Kan ikke tenke meg at en oppdretter skal være vrang på det området så lenge hunden ikke henges ut pga noe negativt :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig :wub:

må komme å besøke deg en dag :)

Ja, det må du! :D Jeg må jo få hilse på nurket sometime også, grattis forresten! Jeg har jo vært så fraværende at jeg knapt har fått med meg det engang. :icon_redface:

*Fnis*. Jeg er bare så frekk at jeg tar meg tilrette, jeg, iallefall så lenge det er mulig å identifisere fotograf og hvor bildet kommer fra :). Kan ikke tenke meg at en oppdretter skal være vrang på det området så lenge hunden ikke henges ut pga noe negativt :D.

Det har du jo egentlig helt rett i da. :ahappy: Jeg får begynne å tenke som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du! :D Jeg må jo få hilse på nurket sometime også, grattis forresten! Jeg har jo vært så fraværende at jeg knapt har fått med meg det engang. :icon_redface:

Det har du jo egentlig helt rett i da. :ahappy: Jeg får begynne å tenke som deg!

jeg får ta toget til oslo da :) og tar jo selvfølgelig med nurket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...