Gå til innhold
Hundesonen.no

pitbull i amerikansk bulldog!!!!!neeeiiii...


marcoograya

Recommended Posts

Hva er problemet...? De kommer vel ikke til å forby am.bulldog og chowchow pga dette.. Eller?  :-o

Tviler på de forbyr Chows pga det, for de fleste er jo ikke klar over det.

Også er det bare de Amerikanske Chow'ene som har det i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den Amrikanske Pitbull Terrieren er ikke noe farligere enn di fleste andre raser, så lenge dem blir trent opp riktig, slik som andre raser, så vill det bli en flott hund det også.

Men det er jo godt mulig at folk avler Amerikansk PitBull terrier i Amerikansk Bulldog, dette er kjipt, men jeg har ikke hørt noe om at dette skjer i Norge. Men om det skjer? Ja, det vill det sikkert, pga det er noen som er så forbanna dumme!

Dem ødelegger bare for resen av dem andre rasene!

Dette er idioti! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld meg men.. hva f*** er problemet?? :roll:

Den amerikanske bulldog'n blir vel ikke no mindre pen/intelligent/aggresiv av den grunn?

Synes pit bull'n er en flott rase og hadde vært STOLT hvis hunden min hadde opphav fra den :D

De må jo være verdens sterkeste hunder mental siden de har fått et så dårlig rykte!

snakk om å få panikk å selge skinnet før bjørnen er skutt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marcoograya.

Nå sitter jeg her med en Amerikansk Bulldog på fanget, og gjorde mer enn min del av undersøkelser før jeg kjøpte henne.

Jeg har vel opp til en 5-9 generasjons-stamtavle på henne i enkelte ledd.

Jeg kan jo maile den til deg, så kan du vise meg hvor Pitbullen er? :lol:

Det som er litt farlig med å utbasunere slike påstander (uten noe som helst dokumentasjon vel og merke) er at folk automatisk tar det som god fisk.

I disse forbudstider kan det være litt skummelt for vips salabim er Amerikansk Bulldog forbudt.

Og det er det vel de færreste som ønsker?

Om du vil vite mer om rasen kan du gå inn på www.amerikanskbulldog.no , og om det er noe du lurer på kan du stille spørsmål enten på forumet eller her inne, så skal jeg svare så godt jeg bare kan.

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig!

Pit bull'n er like "farlig" som en malle eller rottweiler (eks) hvis de kommer til feil hjem. (i mine øyne)

Det er jo vi som gjør de farlige, den blir jo ikke født å tenker automatisk "drep" :lol:

Synd at så flotte hunder skal bli forbudt pga enkelt individer..

Da det var så mye styr rundt om am.staff'n skulle bli forbudt eller ikke, så blåste media saken noe veldig opp! Det er urettferdig..

Det er ganske mange forskjellige raser som angriper mennesker i løpet av dagen pga feil eiere osv, men det var kun hvis en am.staff knurret litt at media blåste det opp :roll: *oppgitt*

Men er egentlig am.staff forbudt i norge :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har jo ikke gjort det enda...men kjenner ei som har ei utrolig nydelig ab tispe og hun har nå laget en kampanje for å stoppe dette! rasen er perfekt som den er, den trenger ikke å få verken det dårlige eller det gode fra pitbullen!!!!min neste hun er en amerikans bulldog!=) og jeg vil ikke ha pitbull i min hund iallefall!!! det er en fin rase for seg selv men ikke inn i an annen... syntest det er MER en nok mixing nå altsp!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, eller er den det. I USA finnes det 6 millioner pitbuller og 6 personer har i snitt blitt drept av disse iåret de siste årene. Noe som tilsvarer 0,000001 % av alle hundene eller "one in a million". I forhold til antall holder dette til å komme på 5 plass over raser. Den som dreper flest i forhold til antall tar livet av 5 ganger så mange. Så kan man jo tenke over at dette tallet inkluderer hunder som er blandinger, men ser ut som pitbull, hunder som brukes som beskyttelse, står konstant bundet uten tilsyn, vokting, eies av kriminelle osv.

UKC som registrerer pitbull har undersøkt om noen av deres hunder har tatt livet av noen siden 1986 fram til i dag. Det er er inkludert pitbull og ingen UKC registrerte hunder har drept noen iallfall siden 1986. Pitbull viser seg også å være blant de rasene som kommer best ut i tempraments tester, bedre enn f.eks golden retriver som også gjør det bra.

Så om det faktisk skulle vise seg å stemme i det hele tatt at det er pitbull i AB så er det ingen grunn til å løpe til nærmeste bomberom og avvente til myndighetene sier det er trygt å komme ut...

For øvrig:

Mens hunder dreper i USA rundt 20 personer i året.

Blir 1000 barn i USA drept av sine egne foreldre

Hver 4 kvinne i Norgeopplever i løpet av sitt liv en eller annen form for seksuell krenkelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se likhetstrekk mellom pitbull og am.bulldog. Men om de har brukt pit i rasen vet jeg ikke, men det kan se så sånn ut.

Men jeg håper ikke at noen bruker det som grunnlag til å forby rasen. Skjer det flytter jeg ut av landet. Har bestemt meg for å kjøpe en am. bulldog til våren/sommeren. Så jeg håper virkelig at det ikke skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...