Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til fransk rase


Maria
 Share

Recommended Posts

Ja, det kommenterte sambo og. Hehe. Det skal uttales enten med -e eller "lia" om man skal ta utgangspunkt i den planten som navnet er hentet fra. Sistnevnte er den engelske talemåten.

Trykket skal være som om man sier ordet "kaia", altså båtkai. Kom ikke på noen bedre måte å forklare det på :P Leja med trykk på e-en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franske navn har jeg liten kjennskap til, men mange vakre blomsternavn!

Noen navn som har med blomster/planter å gjøre:

Tiili (betyr liten blomst).

Viola.

Paeonia.

Iris.

Ixora.

Anemone.

Magnolia.

"Blomst" er jo skunken i filmen Bambie.

Flora.

Begonia.

Syrin.

Tulip/Tulippa.

Clivia.

Cacalia.

Camassia.

Lolita.

Hva heter du og samboer til fornavn? :) Man kan ofte "trikse" litt og sette to navn sammen til et fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter du og samboer til fornavn? :) Man kan ofte "trikse" litt og sette to navn sammen til et fint.

Maria og Johan.. Haha. Klarer ikke sette sammen fine navn med de to navnene gitt :P Kanskje kjedelig å ha et sånt navn om det mot formodning ikke blir oss for alltid?!

Blomsternavn har jeg forøvrig sett mye på. Men så er det sambo og, da. Han er ikke så glad i disse blomstene :P Jeg elsker busken magnolia utseendemessig, men navnet er nok litt tungvint!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amèlie vel! Uttales "amelii" hvis jeg klarte å plassere streken oppå korrekt.

Ellers stemmer jeg for Musa, da kan hun bli venninnen til min Flisa (populært kalt Fisen) :)

Navnet Amèlie utalles så vidt jeg vet rett frem. Amelie, uten strek, uttales "Amelii" :)

Har en venninne som heter det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg digger navn som "Musa", "Mini", "Loppa", "Lusa" osv. Men jeg tror ikke sambo vil godta at han skal gå rundt og rope på Musa i nabolaget her :P

Cani synes jeg var fint :)

Smart tips å sjekke vinmonopolet, da! Det skal jeg gjøre.

Hehe.. Kuma har kallenavn Musa. Samboer ble ikke så veldig fornøyd da jeg ropte etter KuseMusa på shibatreff! :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Chessea har også kallenavn Musa, nemlig :P Eller "Musiii". Haha

"Amelii" får meg bare til å tenke på Maria Amelie-saken, og den fikk jeg mer enn nok av! :o

EDIT:

Må ha et ord på N som "mellomnavn" på stamtavlen. Det blir da Weiefors N... Leja.. Forslag?!

Iiiik! Jeg vet, jeg vet! Hva med Weiefors Notorious Leja?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...