Gå til innhold
Hundesonen.no

Manhunter`s Mr Big


Tyfonia
 Share

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av Orientaleren min, Scott på tre år. Jeg overtok ham fra noen oppdrettere. Han gikk desverre ikke overens med den andre hankatten deres, så vi overtok ham. Han er fantastisk på alle punkt. nysgjerrig, livlig, ernærgisk, kosete, en skikkelig akrobat med lite ro i rumpa. Han har alltid noe for seg og trives kjempegodt sammen med de andre kattene våre. Her er litt bildespam :)

44_1575218442.jpg

44_48494290.jpg

44_1096804317.jpg

44_427287719.jpg

44_282520265.jpg

44_-233247629.jpg

44_84212769.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har noen flotte uttrykk og legger ikke skjul på hva han føler, men siamesere og orientalere får lett sånne flate ører når det er ett eller annet. Tror ikke han var sur der, han kan ha flate ører når han er ydmyk og skal gi myke ansiktsuttrykk for å tiltrekke seg jenters oppmerksomhet.

Edit: Flate ører og rooolig blunking blir ofte kombinert :) En slags demping kan det også være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI!

Jeg har tenkt litt på katt i det siste, da jeg gjerne skulle hatt et dyr til, men hund er uaktuelt før Yaris er blitt en to år ihvertfall, og endel roligere, Men tror han hadde satt pris på selskap.

Denne pusen var jo bare heeelt rå! Ser ut som en panter i nesepartiet jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hannene er litt kraftigere her og der enn hunnene.

Orientaleren er en livlig katt, men den er ikke så ekstrem som siameseren, verken i lyd eller oppførsel.

Han ER en pratsom type, da. Prater og svarer, gjør han. Du får ikke en kjedelig dag med en orientaler i hus.

De atletiske kattene er med over alt og elsker å finne på ting sammen med deg.

Jeg tror nok at de er i aller høyeste grad dresserbare, klikkertrening er det beste ettersom katter ikke liker tvang.

En hærlig rase jeg anbefaler til de som vil ha det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...