Gå til innhold
Hundesonen.no

Aud Stokman med nytt navn?


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Amen. Dette er jo rene heksejakten. Ja, dama har gjort gale ting, men alvorlig talt. Gapestokk og personforfølgelse var neppe en del av domsavsigelsen. Ikke hjelper det heller, tipper det bare gjør

Jeg synes det er vanskelig å si et bombastisk ja eller nei til det - som oppdretter vil jeg selvfølgelig vite hvilke personer jeg ikke må finne på å selge valp til. Som etiker synes jeg det er vanskel

Jammen atte, levde hunden da den ble tent på? Eller var den sedert? Jeg ser for meg at en våken hund ville sagt veldig au, og ikke ligget rolig på gulvet. Og hvorfor akkurat da eier kom og så det? Etter så lang tid (seks dager, var det det?)? Stakkars, stakkars hund. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen atte, levde hunden da den ble tent på? Eller var den sedert? Jeg ser for meg at en våken hund ville sagt veldig au, og ikke ligget rolig på gulvet. Og hvorfor akkurat da eier kom og så det? Etter så lang tid (seks dager, var det det?)? Stakkars, stakkars hund. :hmm:

Ja, den levde. I og med at den hadde massiv infeksjon i kroppen (inkludert hjernen) så er det ikke godt å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Kvinnan upptäckte inte mig utan jag såg hur hon ­eldade på Rocky med tändare och sen satte en spruta i honom, det gjorde hon tre gånger, säger Eva Wiklund.

Jeg vil anta at AS hadde sedert hunden først, med tanke på at den lå så rolig. Med tanke på at AS har hatt tilgang til veterinærmidler tidligere så burde de jo sjekke huset hennes for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen atte, levde hunden da den ble tent på? Eller var den sedert?

En hund er da levende sjøl om den er sedert?

– Kvinnan upptäckte inte mig utan jag såg hur hon ­eldade på Rocky med tändare och sen satte en spruta i honom, det gjorde hon tre gånger, säger Eva Wiklund.

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å stå og se på at noen gjør dette mot bikkja si, jeg, uten å sparke inn ruta og gå helt Buffy-bananas der inne. :icon_confused: Aud rakk å gjøre det TRE ganger før eieren avbrøt det?!?
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å stå og se på at noen gjør dette mot bikkja si, jeg, uten å sparke inn ruta og gå helt Buffy-bananas der inne. :icon_confused: Aud rakk å gjøre det TRE ganger før eieren avbrøt det?!?

Hva er det å spekulere i? :icon_confused:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å stå og se på at noen gjør dette mot bikkja si, jeg, uten å sparke inn ruta og gå helt Buffy-bananas der inne. :icon_confused: Aud rakk å gjøre det TRE ganger før eieren avbrøt det?!?

Eieren var sikkert bare halvveis inn i røyken sin da, dårlig timing av Aud sånn sett?

Nei, å spekulere i dette er bare stygt og meningsløst. Det finnes tonnevis av mulige grunner til at eier ikke hadde mulighet til å stoppe den makabre scenen som utspilte seg foran henne, å hoppe til konklusjonen om at hun var helt passiv og bare glodde er fryktelig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren var sikkert bare halvveis inn i røyken sin da, dårlig timing av Aud sånn sett?

Nei, å spekulere i dette er bare stygt og meningsløst. Det finnes tonnevis av mulige grunner til at eier ikke hadde mulighet til å stoppe den makabre scenen som utspilte seg foran henne, å hoppe til konklusjonen om at hun var helt passiv og bare glodde er fryktelig urettferdig.

Njaaa.. Her må jeg si meg enig med øyegodtet, faktisk. Det er noe rart med historien, hun sniker seg inn på Auds eiendom, der hun står og kikker inn vinduet og får se Aud brenne hennes hund med lighter, før Aud gir hunden noe i sprøyte, før hun finner frem lighteren og brenner bikkja litt til. Min første reaksjon om jeg så noe sånt, ville i det minste vært å dælja noe ****** i vinduet, og man kan si mye rart om Aud, men dum er hun ikke.

Nei, man burde kanskje ikke spekulere i hvorfor hun står og ser på at hunden hennes blir brent, dopa og deretter brent litt mer, men vi gjør det for det. Akkurat som at vi spekulerer i hvordan noen kan få seg til å drive og brenne en hund i utgangspunktet, eller dope den ned just for the fun of it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Njaaa.. Her må jeg si meg enig med øyegodtet, faktisk. Det er noe rart med historien, hun sniker seg inn på Auds eiendom, der hun står og kikker inn vinduet og får se Aud brenne hennes hund med lighter, før Aud gir hunden noe i sprøyte, før hun finner frem lighteren og brenner bikkja litt til. Min første reaksjon om jeg så noe sånt, ville i det minste vært å dælja noe ****** i vinduet, og man kan si mye rart om Aud, men dum er hun ikke.

Nei, man burde kanskje ikke spekulere i hvorfor hun står og ser på at hunden hennes blir brent, dopa og deretter brent litt mer, men vi gjør det for det. Akkurat som at vi spekulerer i hvordan noen kan få seg til å drive og brenne en hund i utgangspunktet, eller dope den ned just for the fun of it.

Hvor er det egentlig du har lest / sett hendelsesforløpet sånn du beskriver det her? En link hadde vært fint.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også på, hvorfor gjorde hun ingenting? Men det er sikkert ting vi ikke vet. Folk reagerer forskjellig. Kanskje hun rett og slett var redd for at dette gale mennesket skulle skade henne selv? Uansett, når hun stod der, og ikke turte/ var forsteinet av sjokk, eller hva som skjedde, skulle jeg ønske hun hadde tatt opp en mobiltelefon og tatt noen bilder, eller filmet...

Jeg synes det er rart med de intervjuene vi har sett av flere hundeeiere, at man går og ser at hunden sin har det grusomt, og så drar man derifra. Jeg hadde ikke en gang ventet til TV-kameraene var skrudd av, jeg hadde på en eller annen måte kommet meg inn og "stjålet" tilbake hunden min.

Det må være noe veldig galt i hodet på AS, når hun ikke slutter med dyreplageriet, selv når hun er under oppsikt av både private, myndigheter og nyhetskanaler... Skjønner ingenting, jeg.

http://www.tv2.no/ny...ge-3801209.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det å spekulere i? :icon_confused:

Eieren var sikkert bare halvveis inn i røyken sin da, dårlig timing av Aud sånn sett?

Nei, å spekulere i dette er bare stygt og meningsløst. Det finnes tonnevis av mulige grunner til at eier ikke hadde mulighet til å stoppe den makabre scenen som utspilte seg foran henne, å hoppe til konklusjonen om at hun var helt passiv og bare glodde er fryktelig urettferdig.

Meget mulig det er urettferdig, men jeg lurer nå uansett. At AS er forrykt er det ingen tvil om, og jeg skjønner at det er veldig lett å sitte på et nettforum og skryte av egen reaksjoneevne, men likevel...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg synes det er rart med de intervjuene vi har sett, at man går og ser at hunden sin har det grusomt, og så drar man derifra.

Sånn jeg har forstått det så var det en forhistorie så hun kom liksom ikke for å hilse på og spise hundekjeks. Hun dro derifra og hentet politiet og fikk hunden ut. Tydeligvis litt mer orden på reaksjonsmønsteret sitt enn flertallet her inne. Folk burde ha fått det meg seg nå at dette kjerringspetakkelet ikke leverer ut hunder til de som ønsker det og det visste hun. Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det egentlig du har lest / sett hendelsesforløpet sånn du beskriver det her? En link hadde vært fint.

Værsågod, her har du link, og der står det:

Satte spruta i hunden

Värre gick det för Rocky.

När Eva Wiklund också tog lagen i egna händer och åkte till gården bara sex ­dagar efter hon lämnat bort hunden, möttes hon av en skräckbild när hon kikade in genom köksfönstret. Hennes hund Rocky låg orörlig på golvet.

– Kvinnan upptäckte inte mig utan jag såg hur hon ­eldade på Rocky med tändare och sen satte en spruta i honom, det gjorde hon tre gånger, säger Eva Wiklund.

Till slut fick Eva med sig sin hund från gården – men då var det försent.

Min understreking :)

Sånn bortsett fra det, så har vel damen sagt det i intervjuene på tv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det så var det en forhistorie så hun kom ikke for å hilse på. Hun dro derifra og hentet politiet og fikk hunden ut. Tydeligvis litt mer orden på reaksjonsmønsteret sitt enn flere her inne. Folk burde ha fått det meg seg nå at dette kjerringspetakkelet ikke leverer ut hunder til de som ønsker det.

Nei, jeg skjønner det. Men jeg hadde blitt så sint! Jeg VET jo ikke hva jeg hadde gjort, hva jeg hadde turt, så jeg kan jo bare spekulere. Men slik jeg tenker det her og nå, så skjønner jeg ikke at alle er så rolige og tenker riktig. At ikke NOEN har konfrontert henne... Flaks for henne, men hvor lenge til noen VIRKELIG tenner og tar henne?

Ps, det du har sitert, var ikke om denne kvinnen som så sin hund bli brent og injisert, men om andre ting vi har sett på nyhetene. F.eks noen som stod utenfor inhegningen og så sine hunder, men måtte dra derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Værsågod, her har du link, og der står det:

Satte spruta i hunden

Värre gick det för Rocky.

När Eva Wiklund också tog lagen i egna händer och åkte till gården bara sex ­dagar efter hon lämnat bort hunden, möttes hon av en skräckbild när hon kikade in genom köksfönstret. Hennes hund Rocky låg orörlig på golvet.

– Kvinnan upptäckte inte mig utan jag såg hur hon ­eldade på Rocky med tändare och sen satte en spruta i honom, det gjorde hon tre gånger, säger Eva Wiklund.

Till slut fick Eva med sig sin hund från gården – men då var det försent.

Min understreking :)

Sånn bortsett fra det, så har vel damen sagt det i intervjuene på tv også.

Det står ingenting der om at hun står og ser på at bikkja blir dopet ned sånn du beskriver. Du vet kanskje mer enn alle oss andre du da, hva som var i sprøyta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ps, det du har sitert, var ikke om denne kvinnen som så sin hund bli brent og injisert, men om andre ting vi har sett på nyhetene. F.eks noen som stod utenfor inhegningen og så sine hunder, men måtte dra derifra.

Nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingenting der om at hun står og ser på at bikkja blir dopet ned sånn du beskriver. Du vet kanskje mer enn alle oss andre du da, hva som var i sprøyta?

*flir* Seriøst? Du henger deg opp i at jeg går ut fra at bikkja er dopa ned, og ikke det at bikkja blir brent? Og at eieren står og ser på at den blir brent?

Det jeg skreiv var:

Njaaa.. Her må jeg si meg enig med øyegodtet, faktisk. Det er noe rart med historien, hun sniker seg inn på Auds eiendom, der hun står og kikker inn vinduet og får se Aud brenne hennes hund med lighter, før Aud gir hunden noe i sprøyte, før hun finner frem lighteren og brenner bikkja litt til. Min første reaksjon om jeg så noe sånt, ville i det minste vært å dælja noe ****** i vinduet, og man kan si mye rart om Aud, men dum er hun ikke.

Nei, man burde kanskje ikke spekulere i hvorfor hun står og ser på at hunden hennes blir brent, dopa og deretter brent litt mer, men vi gjør det for det. Akkurat som at vi spekulerer i hvordan noen kan få seg til å drive og brenne en hund i utgangspunktet, eller dope den ned just for the fun of it.

Understreker den setningen der det ikke står noe om at eieren sier at hunden er dopa. You see? At JEG går ut fra at en hund må være neddopa for å tåle å bli brent uten å protestere, har ikke noe med at jeg "veit mer enn alle dere andre" å gjøre. Den naturlige reaksjonen for levende vesener når de blir brent er å trekke seg unna - hvordan jeg veit det? Jeg har brent meg. Det gjør vondt. Noe mer du har lyst å kverulere om, Snuskedusken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jo, jeg skrev et avsnitt om denne hundeeieren, så et avsnitt om intervjuer vi har sett på tv, og da mente jeg ikke denne kvinnen spesielt, men også andre hundeeiere.

2ne, hvis du leser neste avsnitt i ditt eget sitat, så står det faktisk at hunden ble dopa ned i din mening.

Jeg mener også det, hvordan hadde ellers hunden ligget stille og godtatt å bli brent??

Nei, man burde kanskje ikke spekulere i hvorfor hun står og ser på at hunden hennes blir brent, dopa og deretter brent litt mer, men vi gjør det for det. Akkurat som at vi spekulerer i hvordan noen kan få seg til å drive og brenne en hund i utgangspunktet, eller dope den ned just for the fun of it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg kverulerer ikke med sånne som deg, jeg dokumenterer at du er helt på jordet, siden du ikke klarer sitere riktig selv for å ro deg bort skal jeg jeg hjelpe deg.

Nei, man burde kanskje ikke spekulere i hvorfor hun står og ser på at hunden hennes blir brent, dopa og deretter brent litt mer, men vi gjør det for det. Akkurat som at vi spekulerer i hvordan noen kan få seg til å drive og brenne en hund i utgangspunktet, eller dope den ned just for the fun of it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Herregud, flisespikkeri. Det er vel ett fett hva som var i den sprøyta!

Greit å få med at det startet med
Det er noe rart med historien,

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...