Gå til innhold
Hundesonen.no

Søvnrytme


JailyTina
 Share

  

66 stemmer

  1. 1.

    • 0-3
      1
    • 3-5
      7
    • 5-8
      32
    • 8-10
      23
    • Mer enn 10
      3
  2. 2.

    • Ja
      14
    • Nei
      28
    • Som oftest
      24


Recommended Posts

Jaaa ... men jeg gjør det i søvne til jeg våkner av det sjøl. :(

Ørepropper?? Iaff de dagene du ikke MÅ opp tidlig. Ev skaff deg vibreringsplate å ha under egen pute, da blir du vekt selv med propper.

Jeg bruker ørepropper i helgene pga fulle folk som ståker, men jeg hører vekkinga på mob likevel, selv om volumet er lavt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt festlig å se at det er såpass mange som ikke har noe særlig god søvnkvalitet! Er det noen av dere som har prøvd å finne ut hvorfor? (Om dere ikke alt vet det eller det har "vanlige" grunner som f.eks. små barn, sykdom etc.)

Min filosofi har sakte, men sikkert blitt at søvn er oppskrytt og sannsynligvis høyst unødvendig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt festlig å se at det er såpass mange som ikke har noe særlig god søvnkvalitet! Er det noen av dere som har prøvd å finne ut hvorfor? (Om dere ikke alt vet det eller det har "vanlige" grunner som f.eks. små barn, sykdom etc.)

Min filosofi har sakte, men sikkert blitt at søvn er oppskrytt og sannsynligvis høyst unødvendig. :P

For meg går det på psyk. sykdom, smerter i nakke, skuldre, rygg og knær + pustevansker når jeg slapper av fordi brystkassa låser seg... Og på toppen av det så har jeg et generelt søvnproblem og jeg liker å være våken rett og slett. Kan ikke fordra å kaste bort mye tid på søvn... Samtidig som jeg elsker å sove hvis jeg har vært våken i feks 30+ timer, så da sover jeg gjerne 10-14 timer...

Men jeg klager ikke altså, for det preger meg ikke nevneverdig i hverdagen å få lite søvn :D

Nå, natta! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørepropper?? Iaff de dagene du ikke MÅ opp tidlig. Ev skaff deg vibreringsplate Å ha under egen pute, da blir du vekt selv med propper.

Jeg bruker Ørepropper i helgene pga fulle folk som stÅker, men jeg hØrer vekkinga pÅ mob likevel, selv om volumet er lavt pÅ.

Får prøve det en gang, tenker jeg. Selv om jeg ikke har verdens beste erfaring med det. Da går jeg med øresus hele dagwn. Skal ikke være lett! Eventuelt slenge han på sofaen ... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare, for jeg sover alt fra 2 til 18 timer. Er aldri uthvilt og sover svært sjelden godt. Sover lett og urolig. Og sliter med å sovne. Faste rutiner når jeg legger meg er viktigere enn tidspunkt for å få sovne. Og IKKE bli liggende når jeg ikke får sove... Heller stå opp. Yep, jeg skal straks legge meg for tredje gang. I perioder så kan jeg sove 12 timer om natta og 4 timer på dagtid, da blir det ikke mye tid til annet, mens andre ganger sover jeg max 30 min om gangen i flere døgn. Det beste for søvnen min var å jobbe nattevakt. 10 timer skift + minst en times reisevei hver vei. Da sovna jeg bare jeg så senga mi :lol: At jeg var så sliten at jeg ikke orket noe annet enn å spise og sove før jeg måtte på jobb igjen, deeet tar vi ikke så tungt.

Gjevne monotone lyder er fint, sover uvanlig godt hos bonden, for han har ei elv rett nedenfor soveromsvinduet med mye lyd i. Vil ha den elva jeg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med søvnproblemer i flere år, men har endelig fått bukt med det!

Så nå sover jeg ca 7 timer hver natt, også i helgene! Har alltid på vekkerklokken nøyaktig 7,5 timer etter jeg legger meg, å når den piper, SKAL jeg opp. Uansett! Og soverommet skal KUN soves på og det skal være totalt mørkt.

Så lenge jeg klarer å overholde dette, sovner jeg på et blunk når jeg legger meg, og sover som en stein frem til klokka ringer!

Tok over en mnd å komme inn i disse rutinene, og det var et he******. Men premien for å klare å gjennomføre og opprettholde er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg veldig heldig som har et ekte sovehjerte. Jeg sovner med en gang jeg legger meg (bank i bordet), og jeg sover så lenge som mulig. Sliter med å stå opp av vekkerklokka, men nå begynner jeg å få litt kontroll på det. Om jeg vet at jeg må opp, så går det, men om jeg innerst inne er litt usikker på om jeg virkelig er nødt til å reagere sover jeg glatt over det meste.. I helgene har jeg som regel på klokke for å ikke sove bort dagen, men hadde kroppen fått det som den ville hadde jeg nok sovet rundt 11 timer. Men til hverdags blir det som regel mellom 6-7, fordi jeg legger meg alt for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og samboer kjøpt oss sollys-simulerende vekkerklokke med forskjellige naturlyder! Så i morgen håper jeg på en god oppvåkning... Eller egentlig å våkne kl 07 i det hele tatt :) For den gode døgnrytmen ble ødelagt allerede den.. så i dag sto vi opp halv 11... Men ja, med denne skaaaaal alt bli så meget bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve det en gang, tenker jeg. Selv om jeg ikke har verdens beste erfaring med det. Da går jeg med øresus hele dagwn. Skal ikke være lett! Eventuelt slenge han på sofaen ... :lol:

Kjøp vokspropper, mye bedre. Lager ikke trykk og du former de etter øre.

Jeg får trykk i øret av vanlige propper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...