Gå til innhold
Hundesonen.no

Adferdsterapaut pga biting?


Missy-
 Share

Recommended Posts

Har ingen videre kjennskap til BB, men store voktere. Jeg ville absolutt tatt dette seriøst, og aktivt jobbet videre med dette. Fått en plan av din instruktør, tatt denne med til oppdretter(i samtale med) eller andre som har god kjennskap til rasen, og så blitt enig om hvordan dere skal jobbe videre.

Når det gjelder om dere trenger å kontakte adferdsterapaut så ville jeg svart at det kommer helt ann på hva dere har av erfaring med hund, selv vet jeg at det blir letter å gjøre en ting etter å ha sett andre gjøre det, eller få noen til å veilede meg i situasjon.

Generelt sett så har jeg erfart at mange av disse vokterrasene husker lenge det de har lært, og holder seg til det, istede for å teste ut så mange nye adferder, om dette gjelder BB så er det grunn nok til å ta dette seriøst.

Når det er sagt tror jeg ikke dette vil gi noen ringvirkning på deres BB når den er voksen, virker som dere ønsker å jobbe med det, og så lenge dere er bevisst på hvordan dere jobber så blir nok ikke dette ett større problem enn hva man kan forvente av en vokterrase.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes trådstarter skal høre på de som faktisk kjenner rasen og vet hva man bør ta på alvor fra tidlig alder av. Det blir aldri feil å forebygge framfor å få seg en overraskelse når bikkjedyret bik

Takk for melding! Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å ikke presse han til å "godta" at hvemsomhelst "tafser" på han i den alderen han er nå - han vil nok måtte godta det, men du kan risikere å ska

I beg your pardon?

Jeg har oppdratt 9 Boerboeler og produsert 30 stykker i 3 forskjellige kull, og har aldri opplevd at noen av dem har forsøkt å bite Veterinæren, men Veterinæren min har på den andre siden aldri vist frykt overfor hundene mine.

Mene er instruktør og konkurerer på høyt nivå i lydighet med Nurket sitt - så sug til deg all den informasjonen hun vil gi deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdratt 9 Boerboeler og produsert 30 stykker i 3 forskjellige kull, og har aldri opplevd at noen av dem har forsøkt å bite Veterinæren, men Veterinæren min har på den andre siden aldri vist frykt overfor hundene mine.

Mene er instruktør og konkurerer på høyt nivå i lydighet med Nurket sitt - så sug til deg all den informasjonen hun vil gi deg ;)

Hører absolutt på hva Mene sier :) Det gir en ekstra trygghet å få råd fra erfarne folk med rasen! Det kan jo også nevnes at vi har møtt flere "hundefolk", som har hjulpet med å trene på håndtering og ingen mener han er noen "monstergutt". Jeg tror han reagerte slik pga hvordan situasjonen var der og da(han ble holdt fast hardt og vetrinær var redd).

Nå skal matmor og matfar til Stavanger i helgen, så får vi høre dommen fra valpepasser også :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo Mir her i helgen og tenkte bare og dele mitt syn på biteraptusene hans. Inntrykket mitt er at det er helt vanlig valpebiting som kommer når han er gira eller overtrøtt. Absolutt ikke noe 'agresiv' type biting. Han begynner og bite på teppet mitt når Kodak ikke vil leke, når jeg skal ta han vekk, glefser han rundt seg, type jeg vil leke med denne, slipp meg! Jeg slipper ikke, tar han rolig med inn på stua, mens Kodak får ligge igjen i gangen. Han sliter litt med og roe seg, jeg ignorerer og han sovner til slutt :) Så løsningen er vell bare og trene ro trening og kanskje trene på og starte og avslutte lek? Mitt tips iallefall :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...