Poter Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Da har jeg enten en defekt kelpie, eller så hadde jeg en defekt jaktlabbe Haha, ja, defekte unntak finnes nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Haha, ja, defekte unntak finnes nok Sant skal sies, labbisen kom til meg som avdanket/førtidspensjonert jakthund. Muligens feiltrent, men jeg kan ikke nok om retrieverjakt til å uttale meg om det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Haha, ja, defekte unntak finnes nok Ang Kelpie og lyd så lager min knapt aldri noe lyd så det er nok veldig individuelt, derimot vår gamle labrador bråket som et uvær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Hva med Flat Coated Retriever? Stor, snill og lærenem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 27. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Hva med Flat Coated Retriever? Stor, snill og lærenem. Synes flatter er fine, men er ikke heeelt sånn flat fan, vet ikke helt hvorfor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Ang Kelpie og lyd så lager min knapt aldri noe lyd så det er nok veldig individuelt, derimot vår gamle labrador bråket som et uvær Unntak finnes, men generelt sett regnes vel retrievere som mer stille enn gjeterhunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Du har jo nevnt begge mine raser i startinnlegget (Welsh springer og Kelpie). Jeg startet med welshen og syntes den dekker kriteriene dine. Det skal være en arbeidsglad hund som er mulig å trene konkurrere med på det nivået du skisserer. Min har dessverre noen brister så hun mangler litt for å kunne bli en god konkurransehund. Uten de tror jeg hun hadde vært en knallhund. Men du har nok rett i at det er litt vimsing her og der på noen linjer også, så det er kanskje ikke den letteste rasen å få en god hund på uten mye bakgrunnsjekking. Mulig det er lettere på den Engelske varianten. På Kelpien er det lettere å finne et bra individ, de har også enda bedre arbeidskapasitet og utholdenhet enn welshen. Men de ER mer krevende ja, det syntes jeg. Ting skjer mye fortere både positivt og negativt. Han er også den som blir urolig inne om han ikke har fått sitt, men ellers ligger han bare å sover. (Tur holder, det må ikke være trening.) Også er han ikke voksen enda og unghunder vil jo alltid kreve mer uansett rase. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts