Gå til innhold
Hundesonen.no

Leto hallen 29 og 30 okt 2011


Monica123
 Share

Recommended Posts

En blå er jo ikke dårlig, det må du si til mamman din :D

Var det hannvalpen som hun så med hvit forpote? For den kjenner jeg, og han er faktisk en forhund :)

Jeg prøver å si det hehe.

Jepp det var en hann hvertfall så da regner jeg nesten med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har vi endelig kommet oss hjem etter en kjempetrivelig helg I går fikk Smuledyret excellent, pga for lite kropp og masse og trenger utvikling (ja, hun er 9 måneder ), med følgende kommentar på

De fleste dommerne er mye mer slække på tegninger nå enn for 20 år siden. Du vil finne en og annen som kicker i vinkel på det (jeg stilte X'en for en dommer som ville nulle henne som valp pga hvitt ba

Gross ble bir i dag også . Fineste Tjukkågo det Gratulerer så mye til alle dere andre :banana: :banana:

Gratulerer :D

Mayla fikk blå med en litt skuffet mamma. Men så så hun en berner med en hvit forpote som stilte, så nå skal hun stille Zinnia.

Noe jeg har ment at hun kan prøve hele tiden. Hun kan nok ikke gjøre det kjempebra, men hun kan jo få en fin kritikk :ahappy:

Da kan du jo fortelle henne at mamma sin Albin har to cert, bir og gruppeplassering med disse hvite framfotene :)

163697_10150114792976350_533661349_8032768_7335046_n.jpg

(Også behøver du jo ikke nevne at han også har fått blått og gult pga tegningene :sleep: )

Men tegninger er ikke alt, og Zinnia er ei pen tispe, så jeg synes absolutt de burde prøve seg! :)

Gratulerer så masse til alle fornøyde, både i går og i dag!

Fredrik stilte i dag og endte opp som 2 beste hannhund :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo fortelle henne at mamma sin Albin har to cert, bir og gruppeplassering med disse hvite framfotene :)

163697_10150114792976350_533661349_8032768_7335046_n.jpg

(Også behøver du jo ikke nevne at han også har fått blått og gult pga tegningene :sleep: )

Men tegninger er ikke alt, og Zinnia er ei pen tispe, så jeg synes absolutt de burde prøve seg! :)

Gratulerer så masse til alle fornøyde, både i går og i dag!

Fredrik stilte i dag og endte opp som 2 beste hannhund :)

Albin er og blir den vakreste berneren i verden :wub: Cita savner han!

Og gratulerer med Fredrik, og gratulerer til alle andre fornøyde! Spesielt til Kamar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det litt bedre. Dixon fikk Excellent 1JKK CK og ble 4 beste hannhund, kritikken var bare positiv bortsett fra at han trenger mer tid til å utvikle seg mer i brystet og få litt mer bredde. Men han slo en champion i beste hannhundklassen som har tatt han hver eneste gang så det var utrolig moro :)

Lille Vitani hadde mye konkurranse, det var hele 6 junior tisper. Hun fikk da 3 plassen og CK. I beste tispeklassen tok hun 3 plassen. Juniorene slo ut de i unghund, åpen og en fin champion tispe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig hjemme også og jeg har litt skryt å komme med for i dag blei nemmlig Arla Bir,fikk ck og cert :banana: :banana: :banana:

Med følgende kritikk :

exc type,balanse.Utmerket hode,fin mobilitet ved ører,meget god hals,velkroppet.God benstamme,normal utviklet,fine poter,meget god pels kvalitet og rase typiske bevegelser :-)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle sammen med knallbra resultat både i går og i dag :). Vi deltok ikke denne helga heller, men Willys halvsøsken har vært i aksjon igjen. I går ble hans halvsøster Java BIR og 1 BIG-valp, mens i dag overtok søster Nilla som ble BIR og 2. BIG-valp :). Lover godt for framtida dette :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig kommet oss hjem etter en kjempetrivelig helg :ahappy:

I går fikk Smuledyret excellent, pga for lite kropp og masse og trenger utvikling (ja, hun er 9 måneder :P ), med følgende kommentar på kritikken "very stylish youngser" :D Kritikken var foruten det med masse helt super :)

Men i dag da - startet litt sådär.. Smula opp på bordet og dommer med stenansikt uten å si et ord brukte år og dag på å studere hunden og spesielt pelsen. Han gnikka og gnudde både med fingre og papir, og jeg lurer på om han ville sjekke om stripelsen var farget. Når han først åpner munnen for å si nå så forteller ham meg hvor dårlig trimmet hun er :o Jeg så bare premiegradene fly! Men hun var jo en pen hund da, var bare så synd med pelsen... Så løp vi litt, og stiller opp og dommer dikterer kritikken (takk for blomst Miriam!). Så sier han noe til ringsekretæren og så får vi jammen ck! Yay! :D Bort og vente på de andre to tispeklassene skulle gjøres unna. Da kommer ringsekretær bort og forteller meg hva han sa: "Få orden på trimminga så kan du reise hvor du vil med denne hunden!" Såååå glad Line som kanskje øynet håp om et cert :D Både unghundtispa og champtispa får ck, så er det beste tispeklasse. Ingen foran oss så vi kan LØPE! Tok igjen de andre to med en runde *flir* Dommer stopper meg, stopper unghundtispa, og plasseer så champtispa BAK Smula :banana: Cert og beste tispe :D :D :D Hadde det ikke vært for øra så hadde smilet gått helt rundt :lol: Så var det BIR/BIM. Ungundhannen løer foran, og jeg lager meg en litt større runde så Smula virkelig får langet ut et par runder - og jaggu blir hun ikke BIR! :banana::D:lol:

Nei, jeg har ikke landet helt enda :lol:

Takk til alle som har vært med på å lage en koselig helg, masse trivelige soniser å treffe :ahappy: Og igjen takk til Emma for lån av seng :D

Sist men ikke minst: Gratulerer til alle med flotte resultater i helgen :flowers:

Edit, glemte kritikken:

"Exc type, proportion, angulation, croup, good lenght of neck & head, exc eyes, qual of hair is exc but trimming is bad, exc movment"

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo fortelle henne at mamma sin Albin har to cert, bir og gruppeplassering med disse hvite framfotene :)

163697_10150114792976350_533661349_8032768_7335046_n.jpg

(Også behøver du jo ikke nevne at han også har fått blått og gult pga tegningene :sleep: )

Men tegninger er ikke alt, og Zinnia er ei pen tispe, så jeg synes absolutt de burde prøve seg! :)

Oi takk, det skal jeg hilse å si :)

Fine Albin :wub:

Gross :wub: ble bir i dag også :) . Fineste Tjukkågo det :wub:

Gratulerer så mye til alle dere andre :banana: :banana: :banana: :banana:

Gratulerer og gratulerer alle dere andre jeg også burde quotet.

Fantastisk Line, så utrolig gøy og nervepirrende det må ha vært.

Lurer på hva som var så feil med trimminga? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Line, så utrolig gøy og nervepirrende det må ha vært.

Lurer på hva som var så feil med trimminga? :o

Lurer jeg også på! Fantastiske Smula gjorde slikt smuler kan! Nemlig å vinne :D

Takk :D

Tror ikke det er trimminga som er problemet, men hun har en eksepsjonelt god stripels. Den er ravnsvart og utrolig blank og stri. Bukhårene er mye mykere og i forhold til stripelsen blir de brune og blasse. Det var nok det han ville ønsket annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da har vi endelig kommet oss hjem etter en kjempetrivelig helg :ahappy:

I går fikk Smuledyret excellent, pga for lite kropp og masse og trenger utvikling (ja, hun er 9 måneder :P ), med følgende kommentar på kritikken "very stylish youngser" :D Kritikken var foruten det med masse helt super :)

Men i dag da - startet litt sådär.. Smula opp på bordet og dommer med stenansikt uten å si et ord brukte år og dag på å studere hunden og spesielt pelsen. Han gnikka og gnudde både med fingre og papir, og jeg lurer på om han ville sjekke om stripelsen var farget. Når han først åpner munnen for å si nå så forteller ham meg hvor dårlig trimmet hun er :o Jeg så bare premiegradene fly! Men hun var jo en pen hund da, var bare så synd med pelsen... Så løp vi litt, og stiller opp og dommer dikterer kritikken (takk for blomst Miriam!). Så sier han noe til ringsekretæren og så får vi jammen ck! Yay! :D Bort og vente på de andre to tispeklassene skulle gjøres unna. Da kommer ringsekretær bort og forteller meg hva han sa: "Få orden på trimminga så kan du reise hvor du vil med denne hunden!" Såååå glad Line som kanskje øynet håp om et cert :D Både unghundtispa og champtispa får ck, så er det beste tispeklasse. Ingen foran oss så vi kan LØPE! Tok igjen de andre to med en runde *flir* Dommer stopper meg, stopper unghundtispa, og plasseer så champtispa BAK Smula :banana: Cert og beste tispe :D :D :D Hadde det ikke vært for øra så hadde smilet gått helt rundt :lol: Så var det BIR/BIM. Ungundhannen løer foran, og jeg lager meg en litt større runde så Smula virkelig får langet ut et par runder - og jaggu blir hun ikke BIR! :banana::D:lol:

Nei, jeg har ikke landet helt enda :lol:

Takk til alle som har vært med på å lage en koselig helg, masse trivelige soniser å treffe :ahappy: Og igjen takk til Emma for lån av seng :D

Sist men ikke minst: Gratulerer til alle med flotte resultater i helgen :flowers:

Edit, glemte kritikken:

"Exc type, proportion, angulation, croup, good lenght of neck & head, exc eyes, qual of hair is exc but trimming is bad, exc movment"

WOW - grattis. Hun er fiiiiin lille smuledyret...

Takk :D

Tror ikke det er trimminga som er problemet, men hun har en eksepsjonelt god stripels. Den er ravnsvart og utrolig blank og stri. Bukhårene er mye mykere og i forhold til stripelsen blir de brune og blasse. Det var nok det han ville ønsket annerledes.

Hun er 9 måneder for pokker, hun blir sort under også......

Ellers må jeg bare skryte litt av Noahsønnen Harley som slo til å ble BIR for tredje gang på fire utstillinger. Han er en kjekkas den unge håpefulle og jeg må nok innrømme at jeg følte meg litt slem der jeg stod med beste tispe i BIR og BIM og håpet at Harley skulle ta hjem BIRet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må jeg bare skryte litt av Noahsønnen Harley som slo til å ble BIR for tredje gang på fire utstillinger. Han er en kjekkas den unge håpefulle og jeg må nok innrømme at jeg følte meg litt slem der jeg stod med beste tispe i BIR og BIM og håpet at Harley skulle ta hjem BIRet...

Grattis med fine resultater på pene barn av skatten din. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayla fikk blå med en litt skuffet mamma. Men så så hun en berner med en hvit forpote som stilte, så nå skal hun stille Zinnia.

Noe jeg har ment at hun kan prøve hele tiden. Hun kan nok ikke gjøre det kjempebra, men hun kan jo få en fin kritikk :ahappy:

De fleste dommerne er mye mer slække på tegninger nå enn for 20 år siden. Du vil finne en og annen som kicker i vinkel på det (jeg stilte X'en for en dommer som ville nulle henne som valp pga hvitt bak den ene munnviken, for eksempel - hun ville jeg holdt meg langt unna), men om hunden ellers er bra vil mange dommere ignorere det. En gjør det ikke bra FORDI en er overtegnet, men det er nedprioritert i forhold til type og konstruksjon. Søstra hennes er jo champion uten perfekte poter ;)

Men, når det er sagt, synes jeg at det skal gå en grense og at vi skal passe oss for ikke å miste særpreget som tegningene gir, og dommerne kunne av og til vært litt strengere med store avvik. Det er definert i standarden hva som er ønsket, hva som er påkrevd, hva som er akseptert, hva som tolereres, hva som er feil og hva som er diskvalifiserende feil. Bruk nyansene, ikke tolerer alt...

OK, en liten bernerbrannfakkel her! :D

Det finnes ikke tilfeldigvis en side hvor resultatene fra disse to dagene legges ut? Skulle gjerne visst hvem de to kooikerne som stilte i dag var, og hvordan det gikk...

DogWeb.

Gratulerer til alle som er fornøyd og glad etter helga, særlig til vakre Smula og Belgerpias barnebarn!

Foenix og Hudson debuterte på valpeshow i helga, og vi har storkost oss!

Begge var alene i sine klasser begge dager, så vi fikk fire klasseseire, hurra, hehehehehehe! Vi ble slått av de eldre klassevinnerne i alle fire rundene, men det var pene og velutviklede soon-to-be-junior's som slo oss, og det er selvfølgelig helt greit. At dommer sier Foenix og Hudson enda beveger seg valpete er liksom helgas understatement, synes jeg :D

Men, valpene har kost seg, sprang kjempefint, sto og logret for dommer, har slappet av i grinda si, har hilst på utvalgte folk og hunder, og har hatt en kjempehelg i Letohallen. Jeg fikk også mange godord fra andre berneroppdrettere, og det varmer mye - de vet jo hvor mye som skjer framover og kan en del om utvikling og aldersstadier, så veldig smigrende at de sier så mye pent om mine valper.

Jeg må jo gi en historie fra helga:

Jeg var først inne av bernerne med Hudson og vant, kom tilbake til BHK og tapte for en flott eldre hannvalp, også måtte jeg jo skynde meg ut for å hente Foenix. Jeg hadde knapt gått over ringtauet på vei inn igjen før dommer Bengt-Åke Bogren stoppet meg, og spurte om det var "syrran", hvilket jeg bekreftet. Så forklarte han at han håpte jeg var klar over hvor fine valper jeg hadde, men at det var "fruktansvärt" urettferdig å måtte sammenligne valper på to så forskjellige aldersnivå. Men dette var fine valper som hadde den "knubbigheten" en så gjerne vil ha, og ikke var lange, smale og høybeinte. Så jeg måtte bare glede meg framover, for disse var fine!

Så vant Foenix sin klasse, og i møte med vinner fra eldste klasse sa dommer igjen hvor urettferdig det var, han virket nesten litt lei seg. Og det er jo bare hyggelig å få slike tilbakemeldinger!

Kritikkene var ganske like i helga, med masse godord, og som stolt oppdretter må jeg jo få skryte:

Hudsons kritikk for Åke Cronander:

Härlig helhet, myckets tiltalande liten gosse. Vackert velskurent huvud, härlig uttryck, bra öron och ögon, mycket välkroppad för ålderen, fina proporsjoner, bra ben och tassar, rör sig väl för ålderen.

(Gosse er jo et så søtt ord!)

Foenix fikk denne kritikken av samme dommer:

Mycket tiltalande tikvalp, välformat huvud, bra uttryck, öron och ögon, fin hals, välkroppad för ålderen, goda vinklar, bra ben och tassar, rör sig väl för ålderen.

Kan ikke klage på den der heller???

Så kan jeg også gamet og vet at dommere ikke alltid er så strenge med valper. Jeg kan lett finne negative ting på valpene, hehehe!

Men ja, jeg er knallfornøyd med at de tok alt så kult, oppførte seg så bra i ringen og stortrivdes med dette gamet. Det er det viktigste. Så rødmer jeg kledelig og fniser stolt av alle godord som en bonus. Og gleder meg til neste valpeshow, det er jo bare kos å stille valp. Som en kommenterte, så gikk jeg og smilte hele tiden i ringen med valpene. Ingen nerver, bare kos og hygge, og masse stolthet.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...