Gå til innhold
Hundesonen.no

Ordentlig solide halsbånd?


Dakiri
 Share

Recommended Posts

Jeg er ute etter nye halsbånd som: Må ha reguleringsmuligheter, størrelse ca 60-75cm, lær eller nylon, lukkemekanismen bør absolutt være metallspenne.

De skal riktignok brukes på vær, ikke hund da men, og må derfor tåle opptil 100kg sinnadyr som rykker og drar(Disse gutta har ikke lineføringa på plass for å si det mildt :P)

Noen ideer om hvor jeg finner noe passende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha gått for halstrup i skinn/kjetting, noe ala dette. :)

Halvstrup utgår nok desverre. De har ikke reguleringsmuligheter, noe jeg må ha da halsbåndene skal brukes på flere forskjellige dyr, i tillegg er kjettingdelen på slike halsbånd et faremoment jeg helst vil unngå(En dinglende kjetting setter seg veldig fort fast i ting, inkludert beina på dyra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvstrup utgår nok desverre. De har ikke reguleringsmuligheter, noe jeg må ha da halsbåndene skal brukes på flere forskjellige dyr, i tillegg er kjettingdelen på slike halsbånd et faremoment jeg helst vil unngå(En dinglende kjetting setter seg veldig fort fast i ting, inkludert beina på dyra)

Ahhh, da misforsto jeg. Jeg trodde det var halsbånd som kun skulle brukes ved forflytning :)

Felleskjøpet høres ut som et godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo "halsbånd" til sau i mange slagt varianter. Du får de i stål som det skal festes en bjelle på, og da holder denne bjella sammen denne stålringen på et vis. Du får de halsbåndene i meget solig stoff eller plastik med både klikk spenner og sånne med hull i. De får du kjøpt på felleskjøptet. Der har de også til kyr som passer til sauer hvis du lager ekstra hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...