Gå til innhold
Hundesonen.no

Pus har blitt kastrert, men er alt som det skal?


Grim
 Share

Recommended Posts

Skal ringe dyrlegen i morgen, men spør her likeveld. Prøvde å google, men ble ikke noe klokere.

Katten ble kastrert i dag, og alt hadde gått bra - men nå ser jeg at det tyter litt ut av såret. Er dette "krise", eller er det helt vanlig? Hvorfor blir det ikke sydd, egentlig? Og dyrlegen sa at det holdt å holde katta inne i to dager etterpå, men det syntes jeg hørtes litt snaut ut. Jeg følger uansett magefølelsen og hiver ikke katta ut før jeg er sikker på at det er i orden liksom, men er det vanlig? Bare to dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt :yes: Husker første gang jeg fikk kastrert katten :sweat: de har sikkert bare ikke dyttet strengen helt inn i pungen igjen.. 2 til 3 dager er helt normalt, når du står opp i morgen vil du se at såret er nesten grodd igjen, og i løpet av det neste døgnet gror huden såpass at det ikke sprekker opp for en filleting. Du kan jo ringe veterinæren i morgen, men regner med du vil få samme svar der. Det eneste man skal passe på med hannkattene er etterblødninger, det kan gjerne "smitte" litt blod ved kontakt med såret, men det skal ikke dryppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hannkatt ja. PUH. Så bra. Så det trekker seg inn igjen og gror fint? Drypper ikke noe blod. men smittet litt over den første timen. Så jeg skal bare la det være i fred? Ikke ta på sånn "gro-pudder(hehe, jeg husker ikke hva det heter, men gjør at sår gror raskere og trekker ut eventuell gugge)" eller noe?

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt normalt å berre sette "knute på tråden" i staden for å sy på hannkattar. Men alt høres normalt ut, men skadar jo ikkje å ringe veterinæren for å vere på den sikre sida :)

Og du skal helst la det vere i fred utan for mykje dill og dall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hannkatter er det ikke vanlig og sy igjen. Og litt puss tror jeg ikke gjør noe. Alt normalt! :)

Men det var ikke puss som kom ut, det var mer... posen? Men den har trukket seg nesten helt inn i dag, og ser rent og fint ut. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...