Gå til innhold
Hundesonen.no

Vekt i valpetida.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Hunden min blir ca. 15 kilo som voksen og jeg lurer nå på hvor mye en 15 kilo mellomstor hund veier når de er fire måneder? Og ved 6 måneder? Ni måneder? 1 år: Veier de da 15 kilo som 1 åring?

Vet dette er veldig inviduelt og stor forskjell fra valp til valp og rase til rase, men lurte bare på sånn ca. vekt til forskjellige alder. Jeg er bare redd valpen min er for tynn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden veier ni kilo nå. Ja jeg synes plutselig hun var så tynn da jeg vaska pelsen hennes for noen dager siden, men hun ser jo stor ut siden hun har halvlang pels nå. Da hun var våt pels så hun så liten og pjuskete og tynn ut. Jeg kjenner ikke ribbeina noe særlig godt. :)

Da er det hvordan hun føles du forholder deg til. Hunder med mye pels lurer oss veldig med hvordan de ser ut, mens Kaja har hunder med kort-kort pels, og kan dermed lettere holde øye med evt vektforandringer.

Mine ser også utrolig pjuskete og tynne ut våte sammenligna med det lodne og sterke inntrykket de gir tørre, så her er det en hånd på hver side av ryggen for å kjenne på ribbeina som gjelder. Akkurat nå er Imouto veldig tynn, mens Aiko er så fin atte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en korthåret hund skal man kunne SE konturene av ribbeina når hunden står.

Det vil si at man på en langhåret hund skal kunne kjenne ribbeina ved å stryke lett langs siden på hunden.

Dersom du ikke kan kjenne ribbeina svært lett bør du roe ned litt på maten en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...