Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva koster utstilling?


idaa.sp
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har aldri vært på noen utstillinger, så er helt blank på dette. Jeg har lest litt på internett og har lært noe nytt der, men det står ingenting om pris... Jeg vil tro det er veldig forskjellig fra utstilling til utstilling, og kanskje hvilken klasse man skal stille hunden i? :icon_confused:

Men hva koster det egentlig å stille ut ên hund?

Foreksempel hvis jeg skal stille ut en schæfer, er det noen forskjell på prisen om jeg er medlem i Norsk schæferhund klubb?

På forhånd takk får svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK tar 60,- ekstra for utstillingen i Lillestrøm, sånn for å være sikker på at du blir helt blakk før jul :)

Noe som jo dessverre er helt vanlig på vinnerutstillinger rundt omkring i verden.

NKK er ikke engang spesielt dyre i forhold til andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så koster det for parkering, program (om du vil kjøpe det), evt sløyfer, overnatting, drivstoff

Ja, raskt 2-3000

Raskt 2-3000? Da melder du på mer enn en hund, håper jeg? Eller regner med innkjøpene gjort på utstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overnatting er ikke akkurat billig for to netter...

og ikke drivstoff heller om man må kjøre en stykke

og mat må man også ha iløpet av helgen

Mye slik er det mange som ikke tenker på når de lurer på hvor mye en utstilling faktisk koster.

Men utstillinger som ikke krever overnatting, har jo en helt annen sum selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hvis man kjører flere sammen blir drivstoff og parkering mindre dyrt... Matpakke og ha med drikke fremfor å kjøpe brus og pølser på utstillingen også.

Ofte er det ikke selve påmeldingsavgiften som gjør det største innhogget i lommeboka..

(Men endel utstyr, godiser etc er ofte billigere på utstillinger enn i dyreforretningen - så man kan faktisk spare inn litt ved å kjøpe sånt der også!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overnatting er ikke akkurat billig for to netter...

og ikke drivstoff heller om man må kjøre en stykke

og mat må man også ha iløpet av helgen

Mye slik er det mange som ikke tenker på når de lurer på hvor mye en utstilling faktisk koster.

Men utstillinger som ikke krever overnatting, har jo en helt annen sum selvsagt.

Ja *kremt* Tenkte ikke på at man måtte overnatte innimellom jeg, det gjør jeg sjeldent :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid regne med oppi 1000 kr for utstillinger på østlandet. Tog blir alt fra 500 kr - 1000 kr, påmeldingen på 300 kr, penger til mat, ca 200 kr + ?, bensinpenger på 200 kr om man deler på det. Tog til dit jeg skal bo på 120 kr. Brått blir det 1800 kr. Og da er jeg heldig å få bo hos folk jeg kjenner, så ingen utgifter med overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at Norge er et langstrakt land, er det umulig å svare på hva én utstilling for én person koster.

Påmeldingsavgiften er gjennomsnittlig 320 kroner om en melder på til ordinær frist, en må som regel betale parkering til 50 kroner, og inngang er gratis for en person om en har startnummer.

Hvor langt en kjører/reiser og dermed bruker av penger på transport, er variabelt.

Hvorvidt en trenger å overnatte, og om en tar inn på Ritz eller hos en kusine, er variabelt.

Om en har med familie og venner som må betale egne inngangspenger, er en variabel.

Om en kjøper katalog, er frivillig og dermed en variabel.

Om en gjør det bra og kjøper rosett, er det frivillig og dermed en variabel.

Hvorvidt en tar med billig matpakke eller kjøper dyrere mat på plassen er en variabel.

Også videre.

Det sier seg selv at jeg har et betydelig lavere budsjett for min neste utstilling som avholdes 3 kilometer unna - og når jeg vurderer å reise på verdensvinneren i Salzburg neste år. Påmeldingsavgiften er ikke så veldig forskjellig, men det er alt det andre som påvirker budsjettet, og det er ikke noen fasit på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at Norge er et langstrakt land, er det umulig å svare på hva én utstilling for én person koster.

Påmeldingsavgiften er gjennomsnittlig 320 kroner om en melder på til ordinær frist, en må som regel betale parkering til 50 kroner, og inngang er gratis for en person om en har startnummer.

Hvor langt en kjører/reiser og dermed bruker av penger på transport, er variabelt.

Hvorvidt en trenger å overnatte, og om en tar inn på Ritz eller hos en kusine, er variabelt.

Om en har med familie og venner som må betale egne inngangspenger, er en variabel.

Om en kjøper katalog, er frivillig og dermed en variabel.

Om en gjør det bra og kjøper rosett, er det frivillig og dermed en variabel.

Hvorvidt en tar med billig matpakke eller kjøper dyrere mat på plassen er en variabel.

Også videre.

Det sier seg selv at jeg har et betydelig lavere budsjett for min neste utstilling som avholdes 3 kilometer unna - og når jeg vurderer å reise på verdensvinneren i Salzburg neste år. Påmeldingsavgiften er ikke så veldig forskjellig, men det er alt det andre som påvirker budsjettet, og det er ikke noen fasit på.

Ja var vel det jeg lurte på. Bensin, mat og overnatting får jeg ta når jeg finner ut hvilken utstilling jeg skal på, og hvor den er. Takk får svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...