Gå til innhold
Hundesonen.no

oppmerksomhet


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Valpen hopper opp i sofaen og gnager på møbler, biter på beina mine, tar tak i tepper vi har i sofaen og hopper opp med beina på møblene osv. Er nok for å få oppmerksomhet, men hvis jeg ikke skal si nei, se på henne, kremte, eller klappe med hennende eller noe så lærer hun jo ikke at det ikke er lov.? Eller? Vet at man bare skal overse det hun gjør med hvordan lære hva som er rett og galt oppførsel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke oversett slik destruktiv oppførsel. Jeg ville enten, uten og si noen ting, eller gjøre noe stor sak utav det, tatt på henne et bånd og bundet henne utav rekkevidde, også ignorert til hun var rolig og så sluppet henne løs igjen uten og si noe. geleidet henne innpå et annet rom til hun er rolig. Avledet med noe, evt prøvd og være litt forut for hennes tid og gitt henne noe og gjøre før hun begynner selv, type bein, kong et eller annet. Eller faktisk gått inn og korigert på en myk måte og sagt at dette er ikke lov, gjør dette isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hva du gjør med hunden din i løpet av dagen, men min valp blir veeeeldig vrang og oppfinnsom når det gjelder pøbelstreker, de dagene hun har fått for lite tur/trening.

De siste dagene her har matmor vært litt lat og det merkes på hunden. Hun blir vrang, matmor blir irritert og det blir dårlig stemning. Matmor tok seg selv i nakken i dag og valpen har fått god tur. Resultat, en avslappet hund som ligger under bordet med tyggebeinet sitt :-D

Så... min hund finner i hvertfall på de utroligste ting når hun ikke har fått nok fysisk eller psykisk trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...