Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor forskjell mellom hurtta str. 45 og 60?


LinL
 Share

Recommended Posts

Aro har en hurtta pro y-sele i str. 45 som selvfølgelig allerede sitter ganske godt, og mistenker at han kommer til å vokse ut av denne om ikke så alt for lenge, men den tid, den sorg. Skal nå kjøpe en sele som jeg kun bruker til spor, har tenkt på hurtta lifeguard y-refleksselen. Noen sier at lifeguard serien er generelt litt større enn pro? Har ikke noe å si om sporselen er litt for stor ei stund, men mistenker vel at spranget mellom str. 45 og 60 er ganske stort :P? aah, vil så gjerne ha den selen joo! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har størrelse 60 til min tispe på 30 cm og 7 kilo om det har noe og si? :)

Okei, hvor stor er hun rundt brystet da? Aro er 30-31 cm nå, 45 rundt brystet og så langt 5 kilo. Men er langt i fra ferdigvokst ser det ut som, er veldig dvask og valpete ennå :P

Jeg prøvde str 60 på min ganske store DS-tispe, og hun svømte i den. Men nå synes jeg at den Pro-selen i 45 jeg har er romsligere enn Lifeguardselen i 45.

Okei, æsj altså :( Har jo så lyst på den gule lifeguard, men kjøper ikke den hvis han bare kommer til å vokse ut av den.

Om det er på nettet du skal kjøpe den, så finst det vel eit slags måleskjema du kan følge? :)

Er ikke cm noen plass, bare hvilke raser de kan passe til :(

60 må da bli enormt til en DP?

Er det jeg inbiller meg jeg også :P , men så står det jo at de passer til dvergschnauzer så tenkte å høre litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 45 (lifeguard) til minste tispa mi (ca 6,5 kg standard dachs) den passer henne perfekt, men er for liten til de andre (8-10.5 kg) Men 60 passer ikke til noen av bikkjene. Halsåpningen blir alt for vid selv til hannen på 10,5 kg. Så en DP må jo bli borte i en 60? Synes det er synd de ikke har noen str. i mellom, for ellers er jo selen super:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 45 (lifeguard) til minste tispa mi (ca 6,5 kg standard dachs) den passer henne perfekt, men er for liten til de andre (8-10.5 kg) Men 60 passer ikke til noen av bikkjene. Halsåpningen blir alt for vid selv til hannen på 10,5 kg. Så en DP må jo bli borte i en 60? Synes det er synd de ikke har noen str. i mellom, for ellers er jo selen super:)

Er det jeg tror også, er ikke så kraftig foran for å si det sånn :P

Jeg har to Hurrta-seler til hver av jentene. Imouto veier ca 10 kg og har str 60. Aiko veier oppunder 12 kg og har 70. Vi traff en DP-hann på 5 år i går, og du kan bare glemme at str 60 passer den rasen. :)

Æsj :P jaja, får finne meg en annen type da :(

Hvorfor har de ikke 50 da? :| :| :sint_01: sååå teit å hoppe fra 45-60 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like teit som 70 passer kelpien og corgien men 80 passer min 25 kg border collie og fortsatt er litt løs...

Jeg klaget til hurtta og de skal prøve og lage noen mellomstørrelser da. De var veldig glade for feedback.

Jeg fikk meg en sabla god latter når jeg åpnet pakken da. for jeg bestilte jo 80 fordi 70 var smule trang...

IMG_0053.JPG

Den sitter da løst på meg og løst på BC'en :P

IMG_0057.JPG

og jeg hadde et håp den skulle passe corgien som er 10kg mindre... :whistle:

Heldigvis er selene veldig billige på divinedog! under 200 norske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvor stor er hun rundt brystet da? Aro er 30-31 cm nå, 45 rundt brystet og så langt 5 kilo. Men er langt i fra ferdigvokst ser det ut som, er veldig dvask og valpete ennå :P

Hun er 47-48 rundt brystet og 32 cm lang. Så ikke så mye større enn din da ;)

Edit:

Fant ett bilde av henne med selen på:

minsket10-37.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like teit som 70 passer kelpien og corgien men 80 passer min 25 kg border collie og fortsatt er litt løs...

Jeg klaget til hurtta og de skal prøve og lage noen mellomstørrelser da. De var veldig glade for feedback.

Jeg fikk meg en sabla god latter når jeg åpnet pakken da. for jeg bestilte jo 80 fordi 70 var smule trang...

IMG_0053.JPG

Den sitter da løst på meg og løst på BC'en :P

IMG_0057.JPG

og jeg hadde et håp den skulle passe corgien som er 10kg mindre... :whistle:

Heldigvis er selene veldig billige på divinedog! under 200 norske!

hihi, synes den satt bra på deg jeg ;):P

Hun er 47-48 rundt brystet og 32 cm lang. Så ikke så mye større enn din da ;)

Edit:

Fant ett bilde av henne med selen på:

minsket10-37.jpg

Takk :) Da prøver jeg 60 jeg, blir den for stor får jeg bare gi den til Maja :P Hun er på str med offe vil jeg tro, som forresten tar seg meget bra ut :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Da prøver jeg 60 jeg, blir den for stor får jeg bare gi den til Maja :P Hun er på str med offe vil jeg tro, som forresten tar seg meget bra ut :wub:

Gjør det. I værstefall er det jo alltids noen andre som har behov for en Hurtta sele i størrelse 60 ;) Jaa, Offe med sine vrengte ører og som alltid går på to ben :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det. I værstefall er det jo alltids noen andre som har behov for en Hurtta sele i størrelse 60 ;) Jaa, Offe med sine vrengte ører og som alltid går på to ben :wub:

synes hun er nydelig jeg :wub: Prøvde PRO selen i 60 i butikken i dag, den var stor ja, men hvis han blir bredere (noe jeg håper og tror- har kraftige foreldre) så tror jeg den kan passe, hvis ikke har jeg julegave til Maja :P hehe

Skal selge min i str 60 ;)

Hvilken farge er det ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du selge den som blir for liten? Kua hadde sikkert passet den:P

I hvertfall, Cosmo (basenji på 12 kg) brukte 60, så tviler på at det passer til Aro altså.

Du har vel rett i det, 60 er stort. Irriterer meg, liker hurtta selene så godt!! Han er i en teit mellomstørrelse. Prøvde en trixie sele på buddy i dag, str XS-S er akkurat litt lite nå, men S var kjempe stort, da blir selen mye bredere og spennene store. Æsjjj :(

Skal rope ut når den ikke passer lengre, sitter godt nå, akkurat passe i bringa men er mye regulering som kan gjøres rundt brystet;

0510201110181.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du vil trenge større sele enn det der jeg. Han har mye å gå på ser det ut som.

Kanskje, den sitter ganske godt nå, så tror ikke han kan bli så veldig mye større før den blir trang, men er ikke sikkert han legger seg så mye ut heller, aner jo ikke. Men jeg tror nok 45 blir forlite når han er ferdigvokst og har fått lagt seg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, den sitter ganske godt nå, så tror ikke han kan bli så veldig mye større før den blir trang, men er ikke sikkert han legger seg så mye ut heller, aner jo ikke. Men jeg tror nok 45 blir forlite når han er ferdigvokst og har fått lagt seg ut :)

Min erfaring med dvergpinschere er at de legger seg mye ut mellom 1-3år, spesielt hanner. Så jeg tror nok du må invistere i enn større sele etterhvert. :thumbsup:

Min store dverg er 34cm, 8kg og dyp i kassa. Han er 51cm i bringa men en slank høyreist gutt med godt forbryst. Han har den knall gule hurrtasela i størrelse 70. Denne er litt vid i halsen, men den passer i rygglengden. LIker ikke at de kniper under forbena. Dessuten er det tenkt plass til dekken/gensere til vinterkulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med dvergpinschere er at de legger seg mye ut mellom 1-3år, spesielt hanner. Så jeg tror nok du må invistere i enn større sele etterhvert. :thumbsup:

Min store dverg er 34cm, 8kg og dyp i kassa. Han er 51cm i bringa men en slank høyreist gutt med godt forbryst. Han har den knall gule hurrtasela i størrelse 70. Denne er litt vid i halsen, men den passer i rygglengden. LIker ikke at de kniper under forbena. Dessuten er det tenkt plass til dekken/gensere til vinterkulda.

Aro er bare puslingen ennå i forhold til Garp da ;) hihi. med sine 31 cm og ca 5 kilo :P

Jeg får vel bare finne meg en billig sele å bruke til spor nå da, så får jeg heller kjøpe en ordentlig en når han er ferdigvokst :) Er så kjedelig, han er i en sånn mellom størrelse nå, blir gal :P Til og med halsbånd er et herk å kjøpe, nesten ikke no som passer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro er bare puslingen ennå i forhold til Garp da ;) hihi. med sine 31 cm og ca 5 kilo :P

Jeg får vel bare finne meg en billig sele å bruke til spor nå da, så får jeg heller kjøpe en ordentlig en når han er ferdigvokst :) Er så kjedelig, han er i en sånn mellom størrelse nå, blir gal :P Til og med halsbånd er et herk å kjøpe, nesten ikke no som passer :P

Jeg kjøpte en huken halvnome til Garp som 1 åring. Den har han fortsatt, han har bare breiet seg ut over ryggen og i brystet. Ikke i ryggen, så en sånn type sele holder lengre enn Hurrta sin y-sele er min erfaring. For den kan justeres rundt bringen.

Garp han er større enn de fleste, men fortsatt veldig slank. Har sett kraftigere dp som er mindre enn han også altså. Men normalen er Arostørrelse. ;)

Men jeg synes denne knallserien til hurrta er veldig små i størrelsene, mange som har nevnt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en veninne av meg har voksen dp og bruker str 45 så det er ikke sikkert altså :) Jeg bruker 60 på min cairn, 45 var akkurat litt knapp, og 60 er litt stort... veldig irriterende :P

Nei det er ikke sikker, men ut i fra bildet tror jeg nok han maffer mer på seg framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...