Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor trener du slik du gjør?


ingar

Recommended Posts

nei, greit det.Men jeg var ikke den første som sa noe nedlatende. Og du er alltid med i diskusjoner mot meg hvor man kan hakke så mye som mulig. Så det bare virker sånn. ikke er jeg 100% sikker, men det tyder på det siden du er en av de som alltid er på meg i slike diskusjoner. du så jo hvor mange som svarte med en gang jeg skrev noe.

Hakker jeg på deg? Øhhh...? #-o I sted spurte jeg deg om hva i Thomas sitt innlegg som var så frekt og hva som sa at du var forferdelig! Kaller du det å hakke?! Jeg bare reagerer når noen kommer med utsagn som ikke er sanne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

både og.. :P det er bemerkelses verdig at de fremdeles prøver og få noe inn i hodet ditt, det er forgjeves. du står på ditt, og det er vel noe av det jeg liker deg for. du gir ikke etter. men du legger opp til litt av dritten selv...

Det som er enda morsommere er at godt voksne mennesker kan krangle og være så barnslige..klikkeren står på den ene siden og brøler: respekter meg og treningsmetoden min, mens du, og de andre som ikke trener klikkertrening står på den andre siden og brøler: ok, men da må dere respektere meg, hunden min og min måte og trene på. Men er det noen som viser noe respekt i det hele tatt?! fint lite... :P

ikke ille for meg som sitter hr å spiser pizza da, underholdning til maten! :)

ja, jeg er sikkert litt skyldig selv. men det var ikke jeg som begynte. jeg syns bare folk kan slutte å kritisere hele tiden. jeg skrev ikke inn innlegg for å få høre hvor feil alt jeg gjør er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakker jeg på deg? Øhhh...? #-o I sted spurte jeg deg om hva i Thomas sitt innlegg som var så frekt og hva som sa at du var forferdelig! Kaller du det å hakke?! Jeg bare reagerer når noen kommer med utsagn som ikke er sanne!

nei, du sa at jeg var frekk og sånt liksom. Jeg bare svarte sånn jeg svarer når folk oppfører seg overlegent. er ikke hyggelig å få høre at alt man gjør er feil hele tiden vettu. du får ikke høre det så ofte, så du vet ikke hvordan det er. jeg tror deg når du sier det, men det bare virket sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg bare syns ikke det er hyggelig å høre at alt jeg gjør er feil for hundre og ørrtende gang! når jeg endelig orker å svare på får jeg alltid høre hvor feil jeg trener, og at det ikke er riktig osv. Min mening: ingen kan vite hva hunden tenker. sånn er det mener jeg.

enig. det er ingen fasit på hvordan man skal trene en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, du sa at jeg var frekk og sånt liksom. Jeg bare svarte sånn jeg svarer når folk oppfører seg overlegent. er ikke hyggelig å få høre at alt man gjør er feil hele tiden vettu. du får ikke høre det så ofte, så du vet ikke hvordan det er. jeg tror deg når du sier det, men det bare virket sånn.

Da beklager jeg hvis du føler det slik, men kan du med hånden på hjertet si at jeg aldri er hyggelig mot deg? For hadde jeg vært ute etter å hakke hadde jeg ikke gitt deg komplimenter så ofte! Og jeg kan ennå ikke forstå hva som var frekt sagt av Thomas i det innlegget! Har lest det veldig mange ganger nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg hvis du føler det slik, men kan du med hånden på hjertet si at jeg aldri er hyggelig mot deg? For hadde jeg vært ute etter å hakke hadde jeg ikke gitt deg komplimenter så ofte! Og jeg kan ennå ikke forstå hva som var frekt sagt av Thomas i det innlegget! Har lest det veldig mange ganger nå!

nei, greit jeg tror på deg.. bare lett å tenke sånn når jeg får så mye i min retning. grunnen til at du ikkke ser noen feil i innlegget er nok fordi du trener klikkertrening. Jeg som er vandt til å få høre hvor feil alt jeg gjør er blir jo en smule matt etter hvert kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå sier jeg bare at jeg orker ikke slike diskusjoner. så hvis noen oppfordrer meg til å svare på noe må de huske at jeg ikke gidder å diskutere bare for å høre at jeg trener og gjør alt feil.

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er læringslovene det er snakk om! De er der uansett hva man trener.. Mennesket lærer også slik, og alle andre dyr!

ikke alle lærer likt. det er bevist. og for deg som trener klikker er jo alt det andre klikkere sier riktig. Og f.eks sånn som boken ikke skyt hunden syns jeg er tull, og det finnes ikke noe bevis for at den er sann. alt blir tatt ut ifra meninger og det man selv opplever som effektivt. Som sagt man kan formulere alt annerledes etter det man tror på. Selv bibelen kan misstolkes og gjøres om, og brukes til f.eks satanisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Charlotte: Du burde hvertfall passe truten din. Du snakker den retningen vinden går har jeg merket. Jeg har aldri sagt noe negativt om deg og likevel må du slenge ut med ting for å ydmyke meg.
Hadde ikke tenkt å ære dette våset med noe svar, men.. Maken til oppførsel fra deg altså! Alt handler faktisk ikke om deg eller hunden din! Det er pr dags dato ingen her som har sagt noe stygt om hundeholdet ditt, og det er ingen som kritiserer treningen din på noen annen måte enn konstruktivt. Når du går tom for argumenter så kommer denne regla om og om igjen om at noen er imot deg eller bikkja di. Kan du ikke se at det går an og at det er lov å være uenig uten at det ligger noe personlig bak det?

Og at jeg snakker det retningen vinder blåser.. Øøh. Ja det er sikkert med bakgrunn av jeg viser ydmykhet til å prøve en annen metode, og gir klikkertrening et verdig forsøk. Kanskje jeg heller skulle kalle klikketrenere for fôringsautomater og si at metoden er "bæsj" slik som du gjør? Var det dette du mente med at jeg snakker dit vinden blåser? Det kalles nemlig ønske om å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og siste jeg vil si er, la meg minne om at ikke alle dyr lærer likt. Hunden er et flokkdyr.

den fungerer ikke som en delfin eller høne. og boka til turid rugås står mye av det tullet der( i mine øyne). og mye av det hun skriver er jo også feil mener mange. og da er det snakk om meninger ikke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å ære dette våset med noe svar, men.. Maken til oppførsel fra deg altså! Alt handler faktisk ikke om deg eller hunden din! Det er pr dags dato ingen her som har sagt noe stygt om hundeholdet ditt, og det er ingen som kritiserer treningen din på noen annen måte enn konstruktivt. Når du går tom for argumenter så kommer denne regla om og om igjen om at noen er imot deg eller bikkja di. Kan du ikke se at det går an og at det er lov å være uenig uten at det ligger noe personlig bak det?

Og at jeg snakker det retningen vinder blåser.. Øøh. Ja det er sikkert med bakgrunn av jeg viser ydmykhet til å prøve en annen metode, og gir klikkertrening et verdig forsøk. Kanskje jeg heller skulle kalle klikketrenere for fôringsautomater og si at metoden er "bæsj" slik som du gjør? Var det dette du mente med at jeg snakker dit vinden blåser? Det kalles nemlig ønske om å lære.

hehe, jeg har også prøvd andre ting. så jeg er ikke noe ensporet. Og jeg har grunn til å misstenke deg når du slenger dritt om meg på andre forumer, som f.eks dyrenett. Og ja, folk kan fint være uenige, men man trenger ikke å skrive at alt jeg gjør er feil. Jeg sier forresten ikke det lenger heller, quote det hvis jeg sa det en annen gang enn den ene gangen for lenge siden. det du sier er uten dekning. Og jeg baksnakker ikke klikkertrening eller folk som trener det. jeg sier bare at jeg vil trene som jeg gjør uten å få høre at alt er feil. og ikke si at alt jeg gjør er feil, for jeg slenger ikke dritt om deg i andre forumer. jeg bare sa det jeg sa fordi jeg merker litt "fiendtlihet" fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og siste jeg vil si er, la meg minne om at ikke alle dyr lærer likt. Hunden er et flokkdyr.

den fungerer ikke som en delfin eller høne. og boka til turid rugås står mye av det tullet der( i mine øyne). og mye av det hun skriver er jo også feil mener mange. og da er det snakk om meninger ikke fakta.

Greit nok det, selvfølgelig lærer ikke alle hunder likt, noen metoder vil funke bedre for noen enn for andre, men læringsteoriene er jo felles teorier som vil gjelde uavhengig av treningsmetode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle lærer likt. det er bevist. og for deg som trener klikker er jo alt det andre klikkere sier riktig. Og f.eks sånn som boken ikke skyt hunden syns jeg er tull, og det finnes ikke noe bevis for at den er sann. alt blir tatt ut ifra meninger og det man selv opplever som effektivt. Som sagt man kan formulere alt annerledes etter det man tror på. Selv bibelen kan misstolkes og gjøres om, og brukes til f.eks satanisme.

Hva mener du med at ikke alle lærer likt? All atferd følges av en konsekvens (de 4 (5) operanter). Det er ikke noe jeg som klikkertrener bare sitter her og sier, for læringslovene er der også hos mennesker og alle andre dyr. Jeg er forresten halvveis i boken læringspsykologi, og hvis du vil vite det - så er begge forfatterne ansatt ved Institutt for Psykologi, Universistetet i Tromsø. Den boken er ikke noen klikkerbok, men om læring, og det gås veldig dypt inn i læringspsykologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at ikke alle lærer likt? All atferd følges av en konsekvens (de 4 (5) operanter). Det er ikke noe jeg som klikkertrener bare sitter her og sier, for læringslovene er der også hos mennesker og alle andre dyr. Jeg er forresten halvveis i boken læringspsykologi, og hvis du vil vite det - så er begge forfatterne ansatt ved Institutt for Psykologi, Universistetet i Tromsø. Den boken er ikke noen klikkerbok, men om læring, og det gås veldig dypt inn i læringspsykologien.

det jeg mener er at til og med barn og dyr lærer forskjellig. Det er like sikkert som at det finnes mer enn en sinnstemning. Jeg har troen på en grundig IOP, ikke all verdens bøker. Og det med læringspsykologi: folk kan fint få brukt det i sitt formål eller sin retning. akkurat som med bibelen. og psykologi er et tema som er så mangt. Husk at ingen kan vite hva som er oppi hodet på en hund heller, det sier til og med lederen for oslo hundeskole i sin artikkel om treningsmetodikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og siste jeg vil si er, la meg minne om at ikke alle dyr lærer likt. Hunden er et flokkdyr.

den fungerer ikke som en delfin eller høne. og boka til turid rugås står mye av det tullet der( i mine øyne). og mye av det hun skriver er jo også feil mener mange. og da er det snakk om meninger ikke fakta.

Mener du at delfinen ikke er et flokkdyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har også prøvd andre ting. så jeg er ikke noe ensporet. Og jeg har grunn til å misstenke deg når du slenger dritt om meg på andre forumer, som f.eks dyrenett. Og ja, folk kan fint være uenige, men man trenger ikke å skrive at alt jeg gjør er feil. Jeg sier forresten ikke det lenger heller, quote det hvis jeg sa det en annen gang enn den ene gangen for lenge siden. det du sier er uten dekning. Og jeg baksnakker ikke klikkertrening eller folk som trener det. jeg sier bare at jeg vil trene som jeg gjør uten å få høre at alt er feil. og ikke si at alt jeg gjør er feil, for jeg slenger ikke dritt om deg i andre forumer. jeg bare sa det jeg sa fordi jeg merker litt "fiendtlihet" fra din side.

Jeg har ikke slengt dritt om deg på andre forum, jeg antydet at hunden din er aggressiv mot andre hunder - noe jeg har tatt tilbake fordi jeg faktisk ikke kjenner hunden din, har bare hørt hva andre sier og det blir feil å gjøre av en på min alder. Men jeg traff muligens spikern på huet siden du fortsatt gnåler om det :) Lisa takler ikke stress hu, men jeg tar meg da ikke nær av det om andre sier det. Da betyr det jo bare at det er åpenbart synlig for andre også.

Ingen sier at du trener feil heller, men mange siterer læringslovene, noe som alle faller inn under, mennsker og dyr. Når noen sier at en hund som trenes med positiv straff jobber for å unngå straff - så er det å påpeke et faktum, ikke kritikk.

Det er du selv som velger å ta alt personlig og negativt. Enda det er ingen her som har noe i mot deg. Kun uenighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke å diskutere det du skriver om meg på andre forum. Ja, den svei litt, når man snakker dritt om det kjæreste jeg har. Og når det over hodet ikke er sant er det enda værre! og det å si til meg at jeg skal passe truten, det trenger du ikke. denne diskusjonen hadde ikke noe med deg å gjøre. og du er der med en gang det er noe du kan klage på eller diskutere på når jeg har skrevet noe.

Når noen sier at en hund som trenes med positiv straff jobber for å unngå straff - så er det å påpeke et faktum, ikke kritikk.

det er ikke et faktum. det er en TEORI. Lær deg hva som er forskjellen på disse to ordene. det er stor og vesentlig forskjell på dem.

Jeg spør ikke en klikkertrener eller deg om læringsteoriene.Vil jeg spørre om noe snakker jeg med instruktøren min som trener min metode. Klikkertrenerene vrir det i sitt favør. så enkelt er det. Og den retningen er ikke min retning. ferdig med den saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det å si til meg at jeg skal passe truten, det trenger du ikke.

Jeg sa " det smalt fra rette truten" da du sa at Thomas ikke hadde peiling, ikke at du skulle passe truten. Det var dine egne ord.

denne diskusjonen hadde ikke noe med deg å gjøre. og du er der med en gang det er noe du kan klage på eller diskutere på når jeg har skrevet noe.

Feil! Jeg klager ikke, jeg diskuterer. Og jeg diskuterer når jeg har noe på hjertet!

"Når noen sier at en hund som trenes med positiv straff jobber for å unngå straff - så er det å påpeke et faktum, ikke kritikk. "

det er ikke et faktum. det er en TEORI. Lær deg hva som er forskjellen på disse to ordene. det er stor og vesentlig forskjell på dem.

Dette er faktisk læringslovene, og den gjelder for alle. Man kan ikke vri og vende på det. Man kan heller ikke vri og vende på loven om tyngdekraft, kan vi vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...