Gå til innhold
Hundesonen.no

Mir Simba


bergan01
 Share

Recommended Posts

Mir høres ut som en herlig kar :)

Om du ser på de to bildene, så er de slett ikke ulike, bare at GD'n er for tynn :P (jeg kan faktisk telle alle ribbena på den :no: ) Tenk deg selv Mir med 6-7 kg mindre, han hadde slett ikke vært ulik den GD'n da.. Som voksne derimot er nok GD noe mer opptrukket i buken enn en BB, men ikke mye. På avstand er de faktisk veldig snarlike :)

Han hadde nok ikke vært så veldig ulik da(kortere bein, litt mer bryst), men Mir med 6-7kg mindre vil jeg si hadde vært altfor tynn. Han veide 37kg hos vetrinæren sist uke og han får kun ett kg v&h om dagen, hvis vi skulle fulgt veiledende 4% skulle han ha hatt 1,48 kg. I tillegg kommer godbiter såklart. Bruker fiskekaker og tørrfôr. Jeg skal få tatt noen bedre bilder(når jeg finner det ***** kameraet, blir snart gal), så får du sett litt bedre :) Vi skal ikke ha noen tjukkas - hverken som valp eller voksen :)

Har forresten flere ganger sett bilde av en GD-valp og første som har slått meg er at det ser ut som en litt rar BB-valp :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg måå bare legge ut disse også.. (sorry for dobbelpost, men når jeg legger til bilder får jeg ikke til å redigere). Litt bedre bilder tatt med "litt" bedre kamera Her ser jo dyret mitt veldig pr

Takk! Lenge siden jeg har vært aktiv her inne nå. Mir er nå 47kg og ulydig som aldri før Men like glad i kos!

Mir Simba er en Boerboel som nå er blitt litt over 8 uker, han er en livlig krabat som for tiden liker å sove, grave, leke og spise. Vi(Jeg og Missy) har hatt lyst på hund i lang tid, men vi ville

Posted Images

Sorry folkens, jeg har funnet kameraet mitt! Nå blir det bildespam :D Mir har for første gang møtt Jakita, en jämthund på 2,5år, og de storkosa seg. Tror Mir ble litt forelska.. Hu var ei dame med masse futt i, og så utrolig pen :wub: I mellom slagene lå de å klina litt på stuegulvet her. Når Jakita dro sto han ved døra i ti min å så etter henne.

Finn Mir!

P1030815.jpg

P1030842.jpg

Faceplant! Mir er ellers veldig elegant, altså. Det er helt sant *lyvekors*

P1030856.jpg

"Hahaha, jeg ler meg skakk av deg altså!"

P1030867.jpg

Hva skal jeg si?! :D

raringer.jpg

Morgenstund er kosestund :heart:

P1030791.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måå bare legge ut disse også.. (sorry for dobbelpost, men når jeg legger til bilder får jeg ikke til å redigere). Litt bedre bilder tatt med "litt" bedre kamera :P

Her ser jo dyret mitt veldig presentabelt ut... :D

377979_306372662741111_100001051394973_957702_1095222347_n.jpg

"Hæ? Nei, jeg vet ikke hvor Mir er.."

399626_306382922740085_100001051394973_957765_1513292547_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lignet litt på Tomters store Skrekk sin hund.. Er de i familie?

Ikke i umiddelbar slekt, men begge er fra Norboerboel på Sokna, så de har litt felles gener. Har hørt flere si at de er lik :) Det lover veldig godt, for Junior er utrolig flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler!

Jeg har så veldig godt inntrykk av Boerboel som rase. De jeg har møtt *kremt-to stykker-kremt* er begge så utrolig rolige og virker så stødige og gode. Men de blir SVÆRE altså. Den siste måtte jeg spørre om det virkelig var en Boerboel for den var ENORM. Hva beregner de voksen-vekta på hannene til å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler!

Jeg har så veldig godt inntrykk av Boerboel som rase. De jeg har møtt *kremt-to stykker-kremt* er begge så utrolig rolige og virker så stødige og gode. Men de blir SVÆRE altså. Den siste måtte jeg spørre om det virkelig var en Boerboel for den var ENORM. Hva beregner de voksen-vekta på hannene til å bli?

Takk!

Det er hyggelig å høre :) To er mer enn ingen! De er jo kjent for å være veldig rolige, men alikevel veldig aktive i lek, altså når de skal være det. Passer meg perfekt. De blir digre, ja. Jeg fikk litt sjokk da jeg møtte en boerboel for første gang.. :P Det er egentlig ganske stor variasjon, de som er noen generasjoner norsk er som regel litt mindre enn hva de avles i Sør-Afrika, har sett en hanne i bra form på 90kg fra SA. Alt fra 55-75 er nok ganske vanlig i Norge. Vi regner med at Mir kommer til å bli 65-70kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det er hyggelig å høre :) To er mer enn ingen! De er jo kjent for å være veldig rolige, men alikevel veldig aktive i lek, altså når de skal være det. Passer meg perfekt. De blir digre, ja. Jeg fikk litt sjokk da jeg møtte en boerboel for første gang.. :P Det er egentlig ganske stor variasjon, de som er noen generasjoner norsk er som regel litt mindre enn hva de avles i Sør-Afrika, har sett en hanne i bra form på 90kg fra SA. Alt fra 55-75 er nok ganske vanlig i Norge. Vi regner med at Mir kommer til å bli 65-70kg.

Såpass ja. Trenger litt boltreplass da. Den ene jeg har møtt er nok ikke mer enn 60 kg tipper jeg, ser igrunn mer ut som en bullmastiff, men går alltid løs, og er så flink med Aisha (bor like ved oss). Den andre var innom dyrebutikken jeg jobbet her om dagen, og mener eier sa han var 77 kg eller noe sånt? Så da har jeg nok møtt to på forskjellige sider av spekteret. Du må fortsette å legge ut bilder, alltid artig å følge med sjeldne raser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Trenger litt boltreplass da. Den ene jeg har møtt er nok ikke mer enn 60 kg tipper jeg, ser igrunn mer ut som en bullmastiff, men går alltid løs, og er så flink med Aisha (bor like ved oss). Den andre var innom dyrebutikken jeg jobbet her om dagen, og mener eier sa han var 77 kg eller noe sånt? Så da har jeg nok møtt to på forskjellige sider av spekteret. Du må fortsette å legge ut bilder, alltid artig å følge med sjeldne raser!

Plass har min iallfall nok av :D Både ut og inne, dog han er veldig rolig inne(så lenge det ikke er en lekekamerat i stua, da). Det er ganske store variasjoner innad i rasen, ser av og til bilder av eksemplarer jeg rett og slett synes er stygge, for å si det rett ut. Jeg synes de blir veldig rare når de får for lang snute, smalt hode og lange, tynne bein. Godt mulig han var 77kg, ja. Kanskje jeg ikke "tok i" nok, det finnes nok de i Norge som er 75+ i god form også :) Dette var den første boerboelen jeg møtte:

spitsvuur%20Uil%2015%20mnd..jpg

Han er 75kg i god form, importert fra Sør Afrika. Og 77cm rundt nakken :D Mir, han er jo bare 5mnd enda, men jeg synes han er så utrolig flink med å tilpasse seg andre hunder og størrelsen på de. Han har lekt med alt fra GD til ei lita Jack Russeltispe på 4 kg. Forhåpentligvis fortsetter han med dette :) Skal fortsette å plage dere med bilder :D

Jeg har ikke møtt han men bare sett han på bilder. Ja de ligner. Er de ikke halvsøsken? Nevø-onkel eller noe? Det kan ikke være langt ute hvertfall, haha.

Nå har jeg studert slektstreet litt, og jeg tror jaggu Junior er onkel til Mir! Jeg er rimelig sikker på at Samson(pappa'n til Mir) er kullsøsken med Liza(mamma'n) til Junior, da begge har samme foreldre, og tviler de satte mange kull på samme kombo :) Junior er en av de fineste jeg har sett, kun på bilder dessverre, så dette lover jo meget godt for Mir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, litt av en størrelse! Jeg var jo vant med Mona som var veldig høy, men sammenlignet med f. eks BB som du har og Bullmastiff som vi straks får, så er det jo vekt som er helt annerledes fordelt. Det er gøy å se bilder av Mir, han har sett ganske mye ut som en liten BM men nå som han er litt eldre begynner han å se annerledes ut :) Fiiiin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass har min iallfall nok av :D Både ut og inne, dog han er veldig rolig inne(så lenge det ikke er en lekekamerat i stua, da). Det er ganske store variasjoner innad i rasen, ser av og til bilder av eksemplarer jeg rett og slett synes er stygge, for å si det rett ut. Jeg synes de blir veldig rare når de får for lang snute, smalt hode og lange, tynne bein. Godt mulig han var 77kg, ja. Kanskje jeg ikke "tok i" nok, det finnes nok de i Norge som er 75+ i god form også :) Dette var den første boerboelen jeg møtte:

spitsvuur%20Uil%2015%20mnd..jpg

Han er 75kg i god form, importert fra Sør Afrika. Og 77cm rundt nakken :D Mir, han er jo bare 5mnd enda, men jeg synes han er så utrolig flink med å tilpasse seg andre hunder og størrelsen på de. Han har lekt med alt fra GD til ei lita Jack Russeltispe på 4 kg. Forhåpentligvis fortsetter han med dette :) Skal fortsette å plage dere med bilder :D

Nå har jeg studert slektstreet litt, og jeg tror jaggu Junior er onkel til Mir! Jeg er rimelig sikker på at Samson(pappa'n til Mir) er kullsøsken med Liza(mamma'n) til Junior, da begge har samme foreldre, og tviler de satte mange kull på samme kombo :) Junior er en av de fineste jeg har sett, kun på bilder dessverre, så dette lover jo meget godt for Mir :D

Det var det jeg trodde.. Jeg ser de er ifra noe av samme spruten :) Hvis faren til din er søsken med moren til Junior så er de jo ikke onkel og nevø, men fettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, litt av en størrelse! Jeg var jo vant med Mona som var veldig høy, men sammenlignet med f. eks BB som du har og Bullmastiff som vi straks får, så er det jo vekt som er helt annerledes fordelt. Det er gøy å se bilder av Mir, han har sett ganske mye ut som en liten BM men nå som han er litt eldre begynner han å se annerledes ut :) Fiiiin.

Hvilken hund er Mona-hund? :P De blir ikke så veldig høye nei, ikke når de står på 4 bein iallfall, hehe. Men brede, muskuløse og med ett digert hode :D Ja, det er jeg enig i! Jeg synes at BB, GD og BM er veldig like som valper. Når Mir var enda mer valp, spurte folk om mye rart altså.. alt fra boxer til labrador(hallo?) :P Lykke til med bullmastiffvalpen! Når er den i hus?

Det var det jeg trodde.. Jeg ser de er ifra noe av samme spruten :) Hvis faren til din er søsken med moren til Junior så er de jo ikke onkel og nevø, men fettere :)

Ja, ikke sant! Logikk er kanskje ikke min sterke side etter kl 21? Liza blir jo tante til Mir da, da blir jo Junior så klart fetteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott hund du har :)

Takk!

I dag fikk jeg forøvrig testet innkallingskommandoen.. Mir hadde visst lyst til å ta seg en dukkert på dagens tur, i dypsnø og kulde, så vandret han med glede ned i elva og matmor fikk panikk. Men med engang jeg ropte kommandoen kom han sprettende med leppa slengende alle veier slik en ekte mastiff skal :D Jeg ble veldig positivt overrasket og lettet at den funker når man trenger den(det er vel strengt tatt derfor man trener masse på den) :) Jeg hadde altså ikke lyst til å ta meg en dukkert..

But I so innocent.. :innocent:

innocent.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona var Irsk Ulvehund :)

Tispa har termin på tirsdag, så ikke så lenge til!

Jeg tror, fordi jeg ikke kjenner noen BB i levende live, jeg ville tippet at det var en BM om jeg så dere på gata når han fremdeles ikke er voksen! Mens den voksne på bildet over her er jo helt tydelig noe annet. Det er gøy når de blir eldre og legger seg ut, hvordan de forandrer seg. Du må fortsette å legge ut bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er RÅLEKKER! :wub: :wub: :wub:

Ja! Glad flere har samme mening som meg :D

Mona var Irsk Ulvehund :)

Tispa har termin på tirsdag, så ikke så lenge til!

Jeg tror, fordi jeg ikke kjenner noen BB i levende live, jeg ville tippet at det var en BM om jeg så dere på gata når han fremdeles ikke er voksen! Mens den voksne på bildet over her er jo helt tydelig noe annet. Det er gøy når de blir eldre og legger seg ut, hvordan de forandrer seg. Du må fortsette å legge ut bilder!

Hehe, ja der er kiloene fordelt på litt annen måte, ja. Husker jeg så en på hundehjørnet i Oslo, den veide visst 80kg! Jeg ble skikkelig overrasket, den var jo så tynn.. :P

Det er ikke så rart at du ville tippet det :) Det er utrolig hvordan de forandrer seg, jeg gleder meg sånn til å se hvordan Mir blir som voksen - både lynne og utseende! Det lover iallfall meget godt - etter min mening, da så klart :D Jeg skal fortsette å legge ut bilder, da må du også gjøre det når sjarmtrollet kommer i hus :D Tispe eller hann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehehe, fine gutten. Nå har han jammen blitt stor ser det ut til. Så lang rygg han har fått :D

Han ser litt morsom ut i perioder nå! Plutselig ser det ut som han har litt dachsgener, og plutselig er han langbein :P

Nå har jeg kikket gjennom hele denne tråden. Flott BB du har. Ser ut som han har personlighet i massevis også.

Takk! Ja, det har han uten tvil :) Aldri en kjedelig stund med gutten her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...