Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Noen som vet om ageria hundeforsikring forsikrer hundene sine for vetrinærutgifter KUN når det er sykdom? Eller gjelder forsikringa også når vet sier hunden er frisk? Tenkte på om feks en hundeeier har veldig helseangst og tar med seg hunden ofte til vet. feks. hver måned. Venninna mi og jeg kom på dette og da måtte jeg spørre her :P

Jeg tror at de kanskje dekker opp til en viss sum? Jeg tok den høyeste på 45 tusen tror jeg. Tror jeg kunne velge enter 30 tusen eller 45 tusen hvis jeg husker riktig? Gjelder den maks grensen kun for om det er sykdom eller skade? Eller om vet sier hunden er helt frisk?

Er det ikke sånn at 1000 kr. er maksgrense for egenandel en viss tid og over 1000 kroner dekker agria? Men hvor lang tid gjelder den 1000 kr. maksgrensa for? 3 måneder? 6 måneder? 9 måneder? Eller kanskje ett år? Eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lest papirene så vet du også hva de dekker, hvor lenge egenandelen varer og det andre du spurte om. Alt det står i hvertfall i mine papirer.

MIN agria forsikring (nå husker jeg ikke hvilken jeg har i hodet) dekker ikke vaksiner eller vanlig helsesjekk, men dekker en del sykdommer + medisiner og rehablitering.

En annen forsikring jeg har i gjensidige dekker ikke medisiner, men dekker andre ting som agria sin ikke dekker. Så det er veldig vanskelig for oss her å si hva akkurat DIN forsikring dekker da man kan skreddersy sin egen :)

Logisk sett dekker ikke forsikring noe for en frisk hund nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver bare betale 1000 kr per 100 dager (egenandelen) og alt over kan du sende inn. Jeg var jo ut og inn med Amiga en måneds tid og la ut nærmere 15 tusen kroner og fikk igjen en 14 tusen og noe. Direkte oppgjør har noen veterinærer og det er ofte over 3 tusen ol.

så du må nok legge ut og så sende inn papirer, men er ikke alt de dekker nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de dekker undersøkelse der det viser seg at hunden er frisk. Så lenge det er misstanke om sykdom/skade og det blir undersøkt så dekker agria det selv om det viser seg at hunden er frisk, men vanlige helseundersøkelser og vaksine dekker de ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...