Gå til innhold
Hundesonen.no

Munnkurv til Dvergpincsher?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Kua mi har et lite problem.. :P hun har som noen kankje har fått med seg et spisealtognestendøavdet problem!

Så munnkurv ute kunne jo da vært løsningen så hun fortsatt hadde kunnet springe løs på i de fine skogene våre!

Men så har jeg ikke noe efarling med munnkurv generelt. Bare de sorte man har hos dyrlegen og de er jo stramme og sikkert ikke så delige å gå med ute? Finnes det en mer behagelig type munnkurv?

Tips, forslag og hvor kjøper jeg dette? :)

Så får jo folk tro hva de vil, folk tror jo at Tesh var farlig da hun gikk med grime (som de mente var munnkurv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sånn "netting" kurv. Hunden får pese og drikke med den. Brukte munnkurv på min forrige pga hun spiste alt og ble dårlig etterpå. Klarte ikke å få dette under kontroll på annet vis, så munnkurv var en grei siste mulighet.

Nitro bruker en slik type plastmunnkurv. I begynnelsen vil de syns det er litt ekkelt og prøve å få den av, men bare vær streng med å unngå dette, og etter en liten stund er det som om at de ikke har den på i det hele tatt.

Her er min forrige med munnkurv på tur i fjæra (et yndet sted for å finne masse dritt å spise :P )

juli12.gif

Søk på muzzle, small muzzle ol. på feks. Ebay. det pleier å være endel der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg var en kjempegod idè, for det er jo ingen tvil om at hun stortrives med å løpe løs! Og så vil jo snøen komme etter hvert og legge seg over det meste som er spiselig da, heldigvis. :D

Og det burde jo ikke være noe problem å finne riktig str, for både italiensk mynde og podengo-greiene har vel omtrent samme str på hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi handla munnkurv, "åpen" av plast med polstring på nesa. den så riktig så behagelig ut, selvom kua ikke er enig i det.

Hun prøver å få den av seg, men virker som hun glemmer den for lengere perioder av gangen, så får vi se om hun glemmer den helt etterhvert. Den er helt lukket foran utenom et luftehull til nesa. Tar ikke sjangsen på at hun klarer å dytte mat inn der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...