Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffene Trym og Tuva

Recommended Posts

• Svar 425
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har vært en tur innom Vestnes på ferien vår, og der ble det full pott kan man si Vigdis ble BIM valp Trym ble BIM og Tuva BIR! Tuva ble BIG! Og endte til slutt opp med

Her skjer det det ikke så veldig mye, bortsett fra at vi har kjøpt hytte og hundene storkoser seg virkelig der! Vi også da

Tuva er mestvinnende staffetispe 2016!! Er det mulig liksom? Lille damen som fyller 7 år 10 januar har rocka fletta i utstillingsringen  Med TPLO operasjon i April mistet hun endel utstillinger, men

Posted Images

Skrevet

Takk skal dere ha :heart: Det er så tomt her, og spesielt Vigdis leter etter henne når hun har en stille periode (som er typ 2 ganger om dagen :P ) Det jeg synes er så urettferdig er at dem som ikke fortjener det blir syke! Hun var så glad, lykkelig og tvers gjennom snill, så hun hadde virkelig fortjent et langt og godt liv :( Hun er den hunden som har krøpet seg lengst inn i hjertet mitt, fra første møte så var hun hunden vår, det var liksom aldri noe tvil :heart:

• 1 month later...
Skrevet

Kanskje på tide å skrive litt her igjen, Vigdis har fylt 9 mnd og debuterte på voksen utstilling i Leto, dag 1 fikk hun exelent og ble nr 4 i en stor junior klasse på 13 stk :) Dag 2 fikk hun blå, men det er jo veldig greit. Var pga halen hennes, men det tok faktisk lang tid før dommeren så den :) Neste utstilling blir Lillestrøm, spennende :)

Skrevet

Takk :D Blir så lite bildetagning om dagen, går litt i bølgedaler det :P Men må ihvertfall prøve å ta bilde av Vigdis i morra, da er hun jo 10 mnd :)

• 2 months later...
Skrevet

Gratulerer på etterskudd!

Takk :D

Jeg følger eieren til Lukas på instagram, og fy for en kjekk kar han har blitt! :)

Ja, han vokser seg fint til :wub:

Skrevet

AD A på Vigdis :) Vi sjekket også ryggen og halen hennes i samme slengen. Ryggen er helt perfekt, haleknekken hennes er medfødt, men ikke noe som kommer til å gi henne noen plager :) Venter spent på HD resultatene nå :)

• Like 5
Skrevet

HD D med små forkalkninger på begge sider. Heldigvis er hun liten og godt muskelsatt så vi håper hun ikke får noen problemer med det. Vi kommer til å fortsette som før med turer i skog og mark + agility (siden hun elsker å drive med det så tar vi sjangsen) Holder henne i god form og unngår sykling/løping på asfalt.

Skrevet

Kjipern!

Jeg håper dere tør å kaste dere ut i det igjen, for det er oppdrettere som dere vi trenger, for dere tar faktisk konsekvensene av det dere får fram alvorlig :hug:

• Like 2
Skrevet

Veldig, veldig kjedelig, men kanskje ikke så overraskende? :(

Er helt enig i at dere skal fortsette med gledesfylte aktiviteter! :hug:

Nei, det var ikke så overraskende. Vi sjangsa og vi dreit oss ut...

Kjipern!

Jeg håper dere tør å kaste dere ut i det igjen, for det er oppdrettere som dere vi trenger, for dere tar faktisk konsekvensene av det dere får fram alvorlig :hug:

Staff blir det ikke noe mer her ihvertfall, og neste hund blir mest sannsynlig en forhund. Så kan vi på en måte være med på sidelinjen og lære mest mulig der :) Om vi noengang kommer til å prøve oss som oppdrettere igjen er veldig usikkert, jeg orker ikke den følelsen flere ganger av å ha solgt en syk hund til utrolig herlige mennesker som fortjener å ha en frisk hund.

Herregud, jeg har aldri sippa over en HD grad før. Men jeg hadde en liten Bodil nedtur idag og da er jeg sippete. Går snart over får jeg håpe :)

Skrevet

Åh så tråkigt med HD resultatet :console: förstår att det inte känns speciellt bra men tycker det är bra att ni kommer fortsätta med sånnt som hon tycker är kul ändå.

Skrevet

Utrolig synd med HD-resultatene! Får håpe hun får et langt og aktivt liv likevel. Det virker som det ligger godt til rette for det med masse aktivitet ihvertfall :ahappy:

Skrevet

Uansett om det blir langt eller ei blir det ihvertfall aktivt *ler* Det er jo ingen dødsdom, og hun kommer nok til å leve greit med det, men man må jo ha i tankene at hun kan slite med det som gammel hund. Det får vi ta da, og jeg vil heller at hun skal få leve som hun vil og være glad og kanskje leve litt kortere enn å begrense og få et litt kjedeligere liv men lengre :)

Ikke hadde jeg orket å ha henne i hus med et begrenset liv heller, da hadde hun blitt kverka fort :lol:

Skrevet (endret)

Dritt,men ikke noe hinder for et godt liv,hun har eiere som gir henne glede :) .

Endret av Toril
Skrevet

Nei, det var ikke så overraskende. Vi sjangsa og vi dreit oss ut...

Staff blir det ikke noe mer her ihvertfall, og neste hund blir mest sannsynlig en forhund. Så kan vi på en måte være med på sidelinjen og lære mest mulig der :) Om vi noengang kommer til å prøve oss som oppdrettere igjen er veldig usikkert, jeg orker ikke den følelsen flere ganger av å ha solgt en syk hund til utrolig herlige mennesker som fortjener å ha en frisk hund.

Herregud, jeg har aldri sippa over en HD grad før. Men jeg hadde en liten Bodil nedtur idag og da er jeg sippete. Går snart over får jeg håpe :)

Har ikke lest hele tråden, men hvorfor var det ikke så overraskende?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...