Papillon Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Virkelig, VIRKELIG drøyt! Ser på finn.no at en opdretter selger pomme valper for 50. tusen kroner stykke Er det mulig?! Han var jo norges ledende oppdretter må vite, ikke rart han tar 50 tusen for sine kostbare valper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Hvis han nå er så seriøs og kjent som han påstår trenger han da vitterlig ikke annonsere på Finn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Er jo ikke sikkert prisen stemmer da... kanskje han bare har satt en tilfeldig sum der eller noe, bare for å fylle ut feltet. Vet ikke jeg altså, 50 tusen var jo så drøyt at jeg ikke klarer å tro at det stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Det jeg betalte for lillenurk det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KayKs Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Vet det er noen som er villig til å betale dyrt for gode hunder. En hundekjører dro vist til Alaska for å kjøpe hunder, ene kosta 60. 000 og den andre kostet 50. 000 også kjøpte han vist noen andre til 7000 og no sånt. Det har jo litt med hvor stor interesse man har, i dette tilfellet ville han nok ha et ganske godt spann og det fikk han nok også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Vil jo si det er litt ille å betale 100.000 kr for en fuglehund også jeg da.. Til tross for at den er premiert og slikt, så er det litt stiv pris.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Vet det er noen som er villig til å betale dyrt for gode hunder. En hundekjører dro vist til Alaska for å kjøpe hunder, ene kosta 60. 000 og den andre kostet 50. 000 også kjøpte han vist noen andre til 7000 og no sånt. Det har jo litt med hvor stor interesse man har, i dette tilfellet ville han nok ha et ganske godt spann og det fikk han nok også Det er jo snakk om ferdig trente voksne hunder, ikke valper. Vil jo si det er litt ille å betale 100.000 kr for en fuglehund også jeg da.. Til tross for at den er premiert og slikt, så er det litt stiv pris.. Vi la ut hun ene vår for 50.000. Det var under hva hun var "verdt" med tanke på premiering ol. Vi bestemte oss for å beholde henne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Vil jo si det er litt ille å betale 100.000 kr for en fuglehund også jeg da.. Til tross for at den er premiert og slikt, så er det litt stiv pris.. Kan tyde på at det er lite oksygen på Silsand... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Det er jo snakk om ferdig trente voksne hunder, ikke valper. Vi la ut hun ene vår for 50.000. Det var under hva hun var "verdt" med tanke på premiering ol. Vi bestemte oss for å beholde henne! Og det var folk som seriøst var interessert i å betale 50' for en hund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Og det var folk som seriøst var interessert i å betale 50' for en hund? Ja. Overrasker det deg? En god hund er dyr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Ja, det overrasker meg veldig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Ja, det overrasker meg veldig Hvorfor? Du vet tydeligvis ikke hvor mye tid man legger i en jakthund som går til topp-premieringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 50 for en valp som "ikke kan brukes" til annet enn utstilling er drøyt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Fordi det stemmer ikke med virkeligheten. 16-20 kanskje, men 100' nææææææææh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 50 for en valp som "ikke kan brukes" til annet enn utstilling er drøyt. Enig! Fordi det stemmer ikke med virkeligheten. 16-20 kanskje, men 100' nææææææææh Om du snakker til meg.. Vi la henne ut for 50.000, ikke 100.000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Det overasker ikke meg at folk er villig til å betale så mye for en hund som er godt premiert innenfor jakt. Hundens gener for den jakta må være god og den som selger hunden må ha lagt mye tid i hunden for å få den der den er i dag. Det å være aktiv med en jakthind i trening og konkuransser er gjerne tidkrevende og dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Det overasker ikke meg at folk er villig til å betale så mye for en hund som er godt premiert innenfor jakt. Hundens gener for den jakta må være god og den som selger hunden må ha lagt mye tid i hunden for å få den der den er i dag. Det å være aktiv med en jakthind i trening og konkuransser er gjerne tidkrevende og dyrt. Siterer! Jeg tror ikke det er mange som vet hvor mye tid en jeger bruker på å trene opp hunden sin til jaktchampionat.. Dette ble jo veldig OT., da det egentlig handlet om valper, menmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 For en hund som feks er klar for godkjenning til tjenestehund, helsen er som den skal være o.l. så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å betale 50k. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 For en hund som feks er klar for godkjenning til tjenestehund, helsen er som den skal være o.l. så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å betale 50k. Enig i dette også! Det gjelder selvsagt ikke bare gode jakthunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 31. August 2011 Rapporter Share Skrevet 31. August 2011 Da jeg jobbet på kennel i utlandet ble det solgt hunder for godt over 100 000. Og dette for hunder som "kun" var utstillingshunder/avlshunder Så folk betaler nok bare hunden er interessant nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 1. September 2011 Rapporter Share Skrevet 1. September 2011 Kjøpers marked, og er noen villige til å betale 50 lapper for en pomme så for all del. Det forundrer meg vel mer at noen velger å betale 15 lapper for en blandingshund. Selv ville jeg nå ikke kjøpt noen av delene, men forstår jo at ferdigtrente og meriterte bruks/jakthunder kommer opp i pris. Ligger ute en til 40 (vorsteh) og en til 100 (irsk setter) nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KayKs Skrevet 1. September 2011 Rapporter Share Skrevet 1. September 2011 Det er jo snakk om ferdig trente voksne hunder, ikke valper. Det var jo ikke det som var poenget da, noen betaler mye for de hundene de vil ha, andre ikke...i mine øyer er det for eksempel helt teit at en liten Pomeranian valp skal koste 20. 000, men andre vil jo disse hundene og vil betale den prisen for å få den hunden de vil ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 1. September 2011 Rapporter Share Skrevet 1. September 2011 50 000 for en unbrukelig pomme (brukelig til utstilling, men det er jo strengt tatt ikke å "bruke" en hund til noe nyttig...) er forkastelig! En godkjent BC som også er en god arbeidshund koster normalt 30-40 tusen. Det er ikke så dyrt ift antall arbeistimer som er lagt ned + fôr og veterinærutgifter i de årene den er trent. De beste konkurransehundene i gjeting går for over 120 000... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulte70 Skrevet 1. September 2011 Rapporter Share Skrevet 1. September 2011 50 000 for en unbrukelig pomme (brukelig til utstilling, men det er jo strengt tatt ikke å "bruke" en hund til noe nyttig...) er forkastelig! En godkjent BC som også er en god arbeidshund koster normalt 30-40 tusen. Det er ikke så dyrt ift antall arbeistimer som er lagt ned + fôr og veterinærutgifter i de årene den er trent. De beste konkurransehundene i gjeting går for over 120 000... Markedet for småhunder er jo helt bananas for tiden! En av naboene her avler på to Pomme-tisper, og her snakker vi inntekter altså! INGEN utstillinger, HD-fotografering el.l.... Hun betalte 30.000 for hver tispe, og har ikke utgifter på dem (eller, de spiser sikkert for 50 kroner hver i mnd) og i fjor hadde hun tilsammen 7 valper på disse to: 7 x 30.000 =210.000,- Helt sykt!! Folk betaler 30-35.000 for en valp UTEN papirer, uten kjent helsestatus, og gudene må vite hvilket eksteriør de egentlig har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 1. September 2011 Rapporter Share Skrevet 1. September 2011 Da er man jo fullstendig dumme, og værsågod å kast bort masse penger på en valp som kan ha alaskens sykdommer, sier nå bare jeg... Jeg aaante ikke at en voksen hund kunne koste så mye som dere sier her...Hadde jeg ikke forestilt meg i min villeste fantasi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts