Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det vanlig at labradorvalper er redd for vann?


Lille Pernille
 Share

Recommended Posts

Det at hun er labrador trenger ikke bety at hun elsker vann, ihvertfall ikke som valp. Min golden av ikke glad i vann når hun var valp. Jeg måtte jobbe med å få hun ut i vannet. Da tok jeg på langline (som jeg holdt i), og gikk ut selv med godbiter :) Det fungerte bra! Bare bygg opp trygghet rundt det, og ta det gradvis. Hos mange hunder er det bare å komme over en kneik, så er vann supermorro etter det! Til og med malamuten min er tøffere med vann en goldenen var.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi toller bada ikke frivillig den første sommeren. Da var hun 8 - 10 måneder. Den neste sommeren var hun veeeldig ivrig, men det var litt skummelt... Hun gled uti etter myyye piping og styr for å få tak i ballen uten å bli våt. Sommeren derpå hoppet hun uti og det gjør hun enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Har prøvd det her med godbiter, og det fungerte faktisk litt. Ja, vi får vel bare prøve oss litt frem da. Jeg håper ikke det tar så altfor lang tid før hun kommer seg uti og tar noen svømmetak. Det er jo god trening, og om det er noen som trenger det, er det jo nettopp labradorer! :-)

Takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en labrador som hater vann, det er jo sikkelig ekket å bli våt må jeg jo skjønne. Jeg tror kanskje det har noe med oppdragelsen hans før vi fikk han (1 år gammel), for han skulle egentlig bli førerhund. Jeg vet ikke om de skremmer hundenene til å ikke like vann da jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbisfrøkna vår var ikke spesielt glad i vann, bade i vann, (vannpytter har aldri vært noe problem... :rolleyes2: ) før vi var på badetur med kull-søsknene hennes og noen andre store hunder. Da var hun vel rundt 5,6,7 mnd. De hadde jo vært sammen med flokken sin (de har 5 labbiser) og lært at vann er moro, og da kunne ikke frøkna vår være noe dårligere :D Etter det har bading vært yndlingsaktivitet nr 1.

Meeeen, hun går fremdeles ikke frivillig ut om det pøsregner. Da kan turen bare være, såååå farlig er det ikke. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruno er veldig glad i sølepytter, bøtter med vann og barnebassenger, men er ikke spesielt glad i å bade i sjø/ferskvann... Med litt lokking med godbiter og pinner kan han til nød ta noen "svømmetak" :D Håper at han blir en litt tryggere bader neste sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...