Gå til innhold
Hundesonen.no

kjønn på hunden.


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

Min hannhund er ganske hormonell av seg, fryktelig glad i damer, snuse på tisseflekker og skumme og klapre med tenna etterpå og markere, spesielt hvis en løpetispe har tisset. :whistle: MEN, han er like glad og like aktiv og full av energi :D Noe HELT annet kan sies om papillontispen når hun hadde løpetid, det var et rent helvette, for surere og slappere kvinnfolk skal en lete lenge etter. Heller 10 overhormonelle hannhunder enn 1 sur og slapp løpetisbebitch :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisper, uten tvil :wub: Hengivne og kosete, smarte og finurlige.

Slipper markering og griseri og den generelle interessen i tisper. Gronnishanner er oftes mye vakrere enn tispene, men jeg tviler på at det kommer en hannhund i mitt hus.

Nå har begge mine tisper vært veldig uberørte av løpetid, og veldig problemfrie. Mot hannhunden jeg hadde, som var sta som et fjell, bøllete med andre hannhunder og hadde null evne til å konsentrere seg ute blant hunder og folk. Så jeg har virkelig fått ytterpunktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg har bare hatt hannhunder gjennom livet mitt samtidig som jeg var mye hos venninna mi som hadde begge deler av samme rase samtidig som jeg nå har en hannhund. Den største forskjellen som jeg har merket er at tispa jeg kjente utrolig godt var mer menneskekjær, kosete og kanskje det man vil kalle mer "smiskete". Hun var en utrooolig søt jente!

Hannhunder har jeg inntrykk av er litt mer "i sin egen verden", men til gjengjeld veldig ærlige med en mer "what you see is what you get" attitude (som noen her nevnte).

Selvfølgelig kan det godt hende at dette er individbasert, men dette er inntrykket jeg sitter igjen med etter en god del år i hundesamvær. Neste hund blir tispe da jeg vil se forskjellene med mine egne øyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å føle meg smart.

Hannhunder :wub:

Hah! :D

Jeg foretrekker tisper. Utseendemessig foretrekker jeg nesten unntak hannhunder. Men jeg irriterer meg over den evindelige skvettingen og synes synes av den kvalme lebestiften som titter ut og inn slik det passer den er ganske uappetittelig. Jepp, jeg er smålig.

Jeg synes også at tisper er mer slu og manipulerende, og jeg liker det faktisk. Min første hund hadde meg rundt lillefingeren på enkelte ting. Hun fikk meg til å gjøre ting helt uten at jeg merket det, selv etter at jeg hadde bestemt meg for absolutt å ikke gi etter. Alikevel fant jeg meg plutselig i å kaste den pinnen jeg hadde lovt meg selv skulle ligge der den lå. Eller jeg sukket "javel da.." og flyttet meg fra favorittplassen hennes i sofaen. Hvor kult er ikke sånt?? Hun lurte andre hunder på samme måte også, fikk fra dem beinet de gnagde på sånn helt uten at de merket det selv f.eks. Dritfascinerende og kult.

Hannhunder er for ærlige og redelige til slike taktikker, noe som er herlig på sitt vis altså, så absolutt.

Å lime seg til tisseflekker, klapre med tenner og fråde er ikke forbeholdt hannhunder for øvrig. Jeg har ei tøtte borti stua her som lett kan bevise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mer og mer individ fokusert egentlig og ikke fullt så kjønnsfokusert etter å ha hatt 4 av hvert kjønn i hus. Ikke minst veldig rasebetinget. Enkelte raser kunne jeg ikke tenkt meg hannhund av og omvendt. Skulle jeg hatt Labbis igjen så hadde det blitt tispe og skulle jeg hatt Schäferhund så hadde jeg antagelivis endt med en hannhund.

Desverre er det vanskelig å ha kull på hannhund, så derfor har jeg tisper nå :P Ellers hadde det ikke spilt så stor rolle med den rasen jeg har nå.

Sier meg enig her jeg.

Bull terrier da hadde det blitt tispe uten tvil, chow chow begge deler, skotsk terrier tispe.

Hmm. Skulle til å slenge med ett par andre raser også her, men alt ble tispe. :icon_redface:

Utseendemessig hannhunder uten tvil.

Men helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg foretrekker, det går mer på individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok aldri til å ha noe annet enn tispe, orker ikke hormonstyret med hannhundene (feks pøbelalderen når de runder året) og jeg synes de virker direkte "dumme" med en gang de møter feks tisper med løpetid. Løpetiden varer 3 uker og kommer ca 2 ganger i året, hannhunden oppfører seg sånn året rundt, ellers takk. :thumbsdown:

Også er jeg ikke særlig glad i mannlige kjønnsorganer :icon_redface: synes de ser direkte ekle ut.. så om det sku vært hannhund måtte han hatt MYE pels slik at jeg slapp å se alt der nede. Føler de ser så naken ut hvis ikke :D. Kommer nok aldri til å klare å kose mage på en hannhund... usj :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...